Hop til indhold

fedtet hår og lille vægt..

Gæst loxx
 Share

Recommended Posts

vi har en hund jeg ik helt kan finde ud af hvad der er galt med, han er en stor og høj hund på omkring 2½ år..

problemet er han ik vil tage på i vægt, han er meget tynd (hans linje er genneralt tynde) men det er stadig for lidt, han får alt det mad han skal bruge, vis han får mere får han tyndskid.. adder.. og ormekur får han jøvnligt uden det hjælper.. så tror ik der er orm..

og så har han fedtet pels.. ingen kløene eller hårtab..

er han bare i voksealderen stadigvæk eller hvorfor kan det være..

vi laver selv vores fodre og det er skidegodt.. alle de andre hunde har en flot og tyk pels så tror ikke det er fodret.

jeg tænker lidt om den fedtet pels kan være pga vinteren, de går jo ude hele tiden (de er slædehunde)

men hvad tænker i om det, kan det være noget sygdom over det..

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan du skrive mere om maden? Kan være han skal have mere fedt end de andre, eller mindre af noget andet.

Giver du sådan TIT ormekure? Vi giver det aldrig, men har fået lavet prøver et par gange, som var negative.

Link til indlæg
Del på andre sites

maden er noget vi selv hakker, bla kylling kød, fedt, lever og meget andet. det har fungere på alle de andre hunde samt andre venner som også har haft slædehunde, tvivler meget på det kan være derfor.. nej mener vi giver ormekur hver halveår, vi er jo tit ude hvor andre hunde har stået så synes det er vigtig at forbygge og holde det velige..

Link til indlæg
Del på andre sites

maden er noget vi selv hakker, bla kylling kød, fedt, lever og meget andet. det har fungere på alle de andre hunde samt andre venner som også har haft slædehunde, tvivler meget på det kan være derfor.. nej mener vi giver ormekur hver halveår, vi er jo tit ude hvor andre hunde har stået så synes det er vigtig at forbygge og holde det velige..

Ok, men jeg forstår ikke helt hvad i giver ham at spise? :genert: Er det råt mad, er det kogt?

Motor får råt kød og ben, og ikke andet, han blev for tynd en overgang, og vi prøvede at give mere fedt, men det virkede ikke rigtigt, ikke nok i hvert fald. Så begyndte vi at lave hjemmelavet til ham 1-2 gange om ugen (kogte ris, kogt kød, grøntsager) og dét hjalp. Så han manglede åbenbart kulhydrater, han er ret aktiv, så han har vist brugt alt proteinen til energi og muskler.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok, men jeg forstår ikke helt hvad i giver ham at spise? :genert: Er det råt mad, er det kogt?

Motor får råt kød og ben, og ikke andet, han blev for tynd en overgang, og vi prøvede at give mere fedt, men det virkede ikke rigtigt, ikke nok i hvert fald. Så begyndte vi at lave hjemmelavet til ham 1-2 gange om ugen (kogte ris, kogt kød, grøntsager) og dét hjalp. Så han manglede åbenbart kulhydrater, han er ret aktiv, så han har vist brugt alt proteinen til energi og muskler.

ja det er råd kød samt ben også... jeg har nævnt overfor min far at du har prøvet med ris og grønsager... det vil han prøve så håber det hjælper.. tak for ideen...

Link til indlæg
Del på andre sites