Maria84 Skrevet Marts 27, 2011 Rapporter Share Skrevet Marts 27, 2011 Anton har altid haft tendens til tør hud med skæld. Derfor ville jeg høre om der var noget jeg kunne give ham for at gøre det bedre. Han har ikke problemer med kløe, kun tør hud med skæl og lidt kedelig pels. Han skal til årlig tjek hos vores dyrlæge i maj, så vi får ham tjekket der, hvis det ikke er blevet bedre. Det vi har prøvet indtil videre er forskellige mærker foder - Hills - Eukanuba - Royal Canin - Olivers - Acana - Arion Og så har vi prøvet at give ham lakseolie. Lige nu får han 2 piller med fiskeolie hver dag (fra matas). Er der kan vi kan prøve? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
FrkSmilla Besvaret Marts 27, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 27, 2011 Jeg kan ikke huske, om det var dig jeg skrev det til, men du kan prøve at kigge på viacutan. Det er dyrt, men der skal kun bruges et pump til en hund under 10 kg - og det smager godt. Jeg er også spændt på, at høre om der er andre der nævner/ anbefaler det for vi er lige startet på det. Det har fået gode anmeldelser.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Maria84 Besvaret Marts 27, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Marts 27, 2011 Jeg kan ikke huske, om det var dig jeg skrev det til, men du kan prøve at kigge på viacutan. Det er dyrt, men der skal kun bruges et pump til en hund under 10 kg - og det smager godt. Jeg er også spændt på, at høre om der er andre der nævner/ anbefaler det for vi er lige startet på det. Det har fået gode anmeldelser.. Nej jeg har ikke hørt om det før. Hvor kan det købes? Hvor længe har du brugt det? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
FrkSmilla Besvaret Marts 27, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 27, 2011 Nej jeg har ikke hørt om det før. Hvor kan det købes? Hvor længe har du brugt det? Jeg købte det på ebay, men ellers kan det købes på forskellige danske webshops og hos dyrlægen. Det fås både i kapsler og på pumpe. Det skulle være rigtig godt til hunde og katte med kedelig/ tør/ skællende & kløende pels. Og også godt til hunde med allergi. Jeg har brugt det i 2 uger, så det er nok ikke nok til at jeg kan udtale mig om effekten. Jeg vasker Smilla en gang om ugen, da jeg selv har hundeallergi (og så er der jo risiko for at hendes hud/ pels bliver udtørret af alt den vask - og der skulle det også hjælpe med at bevare fugten. Og det skulle have den effekt, at hun fælder og skæller mindre, hvilket er godt for mig). Hun har en flot blank pels i hvert fald. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst hersom Besvaret Marts 27, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 27, 2011 Min Labrador døjer også med tør skællende hud, uden kløe og andet der genere. Han får maintainence fra Nutra nuggets også får han tobis olie i hver gang han får foder ( plus han får hvidløg i hver morgen) Og nu har han det faktisk ikke mere, kun lige når han fælder så er der lidt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Maria84 Besvaret Marts 27, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Marts 27, 2011 Jeg købte det på ebay, men ellers kan det købes på forskellige danske webshops og hos dyrlægen. Det fås både i kapsler og på pumpe. Det skulle være rigtig godt til hunde og katte med kedelig/ tør/ skællende & kløende pels. Og også godt til hunde med allergi. Jeg har brugt det i 2 uger, så det er nok ikke nok til at jeg kan udtale mig om effekten. Jeg vasker Smilla en gang om ugen, da jeg selv har hundeallergi (og så er der jo risiko for at hendes hud/ pels bliver udtørret af alt den vask - og der skulle det også hjælpe med at bevare fugten. Og det skulle have den effekt, at hun fælder og skæller mindre, hvilket er godt for mig). Hun har en flot blank pels i hvert fald. Det er ret dyrt kan jeg se, men så er det godt Anton ikke er så stor Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Maria84 Besvaret Marts 27, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Marts 27, 2011 Min Labrador døjer også med tør skællende hud, uden kløe og andet der genere.Han får maintainence fra Nutra nuggets også får han tobis olie i hver gang han får foder ( plus han får hvidløg i hver morgen) Og nu har han det faktisk ikke mere, kun lige når han fælder så er der lidt. Ved du hvad forskellen er på lakse olie og tobis olie? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst mk101 Besvaret Marts 27, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 27, 2011 Hvor lang tid giver du det forskellige foder chancen for at virke? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Maria84 Besvaret Marts 27, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Marts 27, 2011 Hvor lang tid giver du det forskellige foder chancen for at virke? Mellem 3 og 6 måneder. Er det for lidt? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst mk101 Besvaret Marts 27, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 27, 2011 Mellem 3 og 6 måneder. Er det for lidt? Nej, man plejer at sige, at efter to måneder har kroppen også "skiftet foder". Så i den periode I har givet det, burde foderets effekt have vist sig. Folk taler i øvrigt altid godt om hokamix, der kan købes hos http://www.greendog.dk Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst hersom Besvaret Marts 31, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 31, 2011 Ved du hvad forskellen er på lakse olie og tobis olie? Nej jeg ved ikke hvad forskellen er.. Her har jeg bare valgt tobis olien i sin tid pga prisen og det fungere så hvorfor skifte:roll:.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst hersom Besvaret Marts 31, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 31, 2011 Nej, man plejer at sige, at efter to måneder har kroppen også "skiftet foder". Så i den periode I har givet det, burde foderets effekt have vist sig. Folk taler i øvrigt altid godt om hokamix, der kan købes hos www.greendog.dk Ja hokamix er godt men man skal bare være opmærksom på at ikke alle hunde synes det er godt.. Jeg købte det nemlig til world sidste år fordi det ville jeg da prøve til Bølle(min afdøde lab) pga hans dårlige ben, men det synes han ikke var noget der smagte godt så det ville han ikke spise.. før jeg hældte lidt youghurt natural over det så gled det ned... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Sigurd Besvaret Marts 31, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 31, 2011 Jeg bruger lakseolie til hunde med tør hud og/eller skæl. Men det er ikke helbredende, så regn med at hunden skal have olie i maden hele livet. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst E.G. Besvaret Marts 31, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 31, 2011 Ren kæmpenatlysolie er super til tør hud - og forskning støtter erfaringerne Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Maria84 Besvaret Marts 31, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Marts 31, 2011 Nej jeg ved ikke hvad forskellen er.. Her har jeg bare valgt tobis olien i sin tid pga prisen og det fungere så hvorfor skifte:roll:.. Der er heller ingen grund til at skifte, hvis det virker Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Maria84 Besvaret Marts 31, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Marts 31, 2011 Ren kæmpenatlysolie er super til tør hud - og forskning støtter erfaringerne Har du nogle forslag til, hvor det kan købes? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst E.G. Besvaret April 8, 2011 Rapporter Share Besvaret April 8, 2011 Har du nogle forslag til, hvor det kan købes? En helsekost har det. Kommer fra samme firma som laver Livets Olie. Men iøvrigt kan for lavt stofskifte give meget tør hud og det kan zink mangel også. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts