Hop til indhold

Gravning


Gæst Rollo&Gala
 Share

Recommended Posts

Gæst Ninjamor

Jeg har brugt hundelorte som middel mod uønsket gravning i haven. Du kan enten lægge lorten til frit skue på gravestedet eller dække den let til. Det sidste er det lækreste at se på og det virker.

 

Du skal bare være opmærksom på, at hvis din hund er en passioneret gravhund så skal der følge noget træning med, hvis du vil være helt sikker på et godt resultat.

Den passionerede gravhund bør tilbydes steder at grave så den kan få dækket behovet.

 

Eller hvis graveriet er opstået pga. andre udækkede behov, f.eks. oplevelser, eller hvis hunden graver pga opkørthed skal disse tilstande tages op.

 

Ellers er det bare symptombehandling at lægge lort ud og så vil det ikke holde i længden :-)

 

Jeg har også anvendt hundelort som "stopklods" op mod et hegn en af mine tidligere hunde helst ikke skulle for tæt på.

Det kan være en hjælp sammen med træning.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Hviid
Jeg har brugt hundelorte som middel mod uønsket gravning i haven. Du kan enten lægge lorten til frit skue på gravestedet eller dække den let til. Det sidste er det lækreste at se på og det virker.

 

Du skal bare være opmærksom på, at hvis din hund er en passioneret gravhund så skal der følge noget træning med, hvis du vil være helt sikker på et godt resultat.

Den passionerede gravhund bør tilbydes steder at grave så den kan få dækket behovet.

 

Eller hvis graveriet er opstået pga. andre udækkede behov, f.eks. oplevelser, eller hvis hunden graver pga opkørthed skal disse tilstande tages op.

 

Ellers er det bare symptombehandling at lægge lort ud og så vil det ikke holde i længden :-)

 

Jeg har også anvendt hundelort som "stopklods" op mod et hegn en af mine tidligere hunde helst ikke skulle for tæt på.

Det kan være en hjælp sammen med træning.

 

Tak for et rigtig godt råd. Jeg er tit selv blevet spurgt hvordan man får sin hund til at holde op med at grave i haven. Syntes aldrig jeg har kunnet svare rigtig godt på det. Det kan jeg nu :lol: :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Bondo lærte ikke at grave i haven, ved at jeg blokerede muligheden med min hånd (stak min hånd mellem hans poter og jorden) kombineret med et roligt nej.

 

Det fordrer, at man er tilstede, men det virker.

 

Jeg bor på landet, så der var rig mulighed for ham for at få afløb for sine graveinstinkter på de daglige gåture

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...