Hop til indhold

hjælp søges, Snuser på hele gå turen,


bellas mor
 Share

Recommended Posts

Bella har det sidste ½ år ikke ville gå en "rigtig" tur men snuser hele tiden,:cry: går med snuden nede i jorden, kun når jeg siger noget til hende ser hun op et kort øjeblik, og derefter næsen ned igen, dermed IKKE sagt hun ikke må snuse og læse avisen :blink: morgentur syntes jeg kan være ok, da har hun jo været inde mange timer, og mange hunde har gået turen før Bella, men ville være rart hvis vi kunne komme lidt fremad,på de andre ture, skal siges Bella går altid i snor (nødvendig der hvor vi bor) håber nogle har et godt råd til en lidt mere hyggelig gå tur, og hvordan jeg får hende fra den dårlige vane.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Bella har det sidste ½ år ikke ville gå en "rigtig" tur men snuser hele tiden,:cry: går med snuden nede i jorden, kun når jeg siger noget til hende ser hun op et kort øjeblik, og derefter næsen ned igen, dermed IKKE sagt hun ikke må snuse og læse avisen :blink: morgentur syntes jeg kan være ok, da har hun jo været inde mange timer, og mange hunde har gået turen før Bella, men ville være rart hvis vi kunne komme lidt fremad,på de andre ture, skal siges Bella går altid i snor (nødvendig der hvor vi bor) håber nogle har et godt råd til en lidt mere hyggelig gå tur, og hvordan jeg får hende fra den dårlige vane.

 

For Bella lyder det jo til, at hun netop går en rigtig tur, når hun får lov til, at snuse - så hvis du går turene for hendes skyld, så ville jeg ikke selv forsøge at ændre på det gåtursmønster - det lyder jo til, at hun hygger sig :-)

 

Går du turene for din egen skyld og bare gerne vil have et 'påhæng', som lunter med ved siden af, så er det muligvis godbidder og kontakt der skal til - du skal i hvert fald finde en ting, som hun er glad for, det være sig godbidder, legetøj eller lign. og så belønne hende for kontakt og evt tempo.

 

Lav et signal til, at nu stopper snuseriet og vi skal gå og så brug det sammen med en belønning.

 

Vil gerne lige gentage - jeg syntes ikke det lyder til, at være en dårlig vane med snuseriet!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snuseren
For Bella lyder det jo til, at hun netop går en rigtig tur, når hun får lov til, at snuse - så hvis du går turene for hendes skyld, så ville jeg ikke selv forsøge at ændre på det gåtursmønster - det lyder jo til, at hun hygger sig :-)

 

Går du turene for din egen skyld og bare gerne vil have et 'påhæng', som lunter med ved siden af, så er det muligvis godbidder og kontakt der skal til - du skal i hvert fald finde en ting, som hun er glad for, det være sig godbidder, legetøj eller lign. og så belønne hende for kontakt og evt tempo.

 

Lav et signal til, at nu stopper snuseriet og vi skal gå og så brug det sammen med en belønning.

 

Vil gerne lige gentage - jeg syntes ikke det lyder til, at være en dårlig vane med snuseriet!

Umuligt!!!!:slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Syntes også det lyder som om den hygger sig rigtig meget:blink: min gør det også og den for alligevel gjort det den skal :klap:

 

JA Bella hygger sig også og det syntes jeg bestemt er HELT I ORDEN, får også gjort det hun skal,:banan:

men hvis vi skal noget, og skal frem tager det 3-4 gange så lang tid inden vi er fremme,har før gået fint plads når vi skulle noget, men ikke nu,:confused: som skrevet syntes jeg det er ok på morgentur m.m

Link til indlæg
Del på andre sites

Har du prøvet at sætte farten op? Jeg siger 'videre' og hundser lidt med Motor (altså venligt), samtidigt med at jeg går hurtigere. Og 'kom kom' med glad stemme, måske leger lidt med ham. For ja, hvis vi skal noget, så bliver jeg lidt nødt til det, medmindre jeg vil gå hjemmefra 2 timer før :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Som Buddha skriver ville jeg også prøve at opmuntre hende til at komme lidt hurtigere fremad.

 

Leg selv glad sprællemand og tal med lys glad stemme og se om det ikke kan lokke hende hurtigere fremad... Det plejer at hjælpe her :-D.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...