Hop til indhold

Carnivor hundefoder


ridiger
 Share

Recommended Posts

Er der nogle som har erfaring med dette foder?

 

Annonce-2-Carnivor.jpg

 

Jeg så på det over på Kæledyrmessen i Fredericia - og havde håbet at det levede op til navnet (canivor = KØD)..men blev lidt skuffet over indholdet...

 

Sammensætning: Fjerkrækød (heraf 14% kyllingekødmel

+ 4% fersk kyllingelever og kyllingehjerter 4% hydrolyseret kyllingeprotein), majs, majsfodermel, majsgluten,animalsk fedt (heraf 4% fjerkræfedt), roefibre,lammekødmel, ris, helægspulver, kartoffelmel, ølgær,

salt, fructooligosaccharider, zink Methionin, yucca.

(BHA=E320, BHT=E321) og naturlig konservering (E330=Citronsyre).

 

Sjovt er også at de siger de overholder AAFCCO normen, men det er ja da ikke helt enig i, når man laver en energiberegning på foderet...

 

AFFCCO normen for voksen hund:

Energiberegning:

Protein: 26%

Fedt: 38%

Kulhydrat: 36%

 

Canivor hundefoder:

Protein: 25%

Fedt: 33%

Kulhydrat: 42%

 

Så det foder gik egentlig forholdsvist hurtigt fra at være interessant - til ikke at være det for mit vedkommende :-D

 

 

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg så på det over på Kæledyrmessen i Fredericia - og havde håbet at det levede op til navnet (canivor = KØD)..men blev lidt skuffet over indholdet...

 

Sammensætning:

Fjerkrækød (heraf 14% kyllingekødmel

+ 4% fersk kyllingelever og kyllingehjerter 4% hydrolyseret kyllingeprotein), majs, majsfodermel, majsgluten,animalsk fedt (heraf 4% fjerkræfedt), roefibre,lammekødmel, ris, helægspulver, kartoffelmel, ølgær,

salt, fructooligosaccharider, zink Methionin, yucca.

(BHA=E320, BHT=E321) og naturlig konservering (E330=Citronsyre).

 

Sjovt er også at de siger de overholder AAFCCO normen, men det er ja da ikke helt enig i, når man laver en energiberegning på foderet...

 

AFFCCO normen for voksen hund:

Energiberegning:

Protein: 26%

Fedt: 38%

Kulhydrat: 36%

 

Canivor hundefoder:

Protein: 25%

Fedt: 33%

Kulhydrat: 42%

 

Så det foder gik egentlig forholdsvist hurtigt fra at være interessant - til ikke at være det for mit vedkommende :-D

 

 

 

Takker for det fyldestgørende svar, som jeg vil viderebringe til min søster :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Alt for meget majs i - ingrediens splitting så det vil noget. Så spørger jeg hvilke fjerkræ? And? Kylling? Kalkun? Eller? Hvilken slags dyrfedt? Okse? Gris? eller? Og hvorfor i al verden kartofelmel? Det er fyldstof uden næring så det batter. Så er der kemisk konservering med BHT og BHA og citron syre??? Føj da siger jeg bare.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...