Hop til indhold

Er det puberteten?

Gæst Mimas
 Share

Recommended Posts

Hej!

Mimas er begyndt at opføre sig meget anderledes end for 4 uger siden.

Bla så gider hun egentligt ikke at spise som før. Før fik hun mad på 6-8 og kl 18. Nu rører hun det først omkring kl 12 tiden og sent på aftenen. Hun spiser cirka kun halvdelen! Hendes afføring er normal osv, så det er ikke fordi der er noget galt med maven. Vi har ikke maden stående fremme hele tiden, men føler at vi bliver nød til det, for at hun bare får spist lidt mad.

Hun sover ligeledes meget nu, eller ligger i sofaen og ser helt sorgmodig ud. Ligeledes er hendes leg med sig selv, faldet. Altså hun leger ikke i de samme mængder som for 4 uger siden. Hun leger stadig med os og vil stadig gerne træne.

Hun elsker dog stadig andre hunde og mennesker - der er intet ændret.

Hun vil putte mere nu end før.

Er ikke så opmærksomheds krævende som før.

Hun er begyndt at gnide sig i alt der dufter "godt" og stikker numsen op i de andre hundes hoveder.

Det eneste vi som mennesker har ændret, er at hun nu er alene hjemme hver dag i 4-5 timer. Før var det 4-5 timer om ugen. Men jeg regner ikke med at det er det. Jeg regner med at det er puberteten der har ramt den lille hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg regner også med at det er pga den kommende første løbetid :)

Hun er en und på 6 kilo og er 7 måneder gammel 3 maj. Hun skiftede tænder der for 4 uger siden, da hendes personligheds ændringer begyndte. Regner ikke med noget alvorligt, der er bare underligt at opleve hende som en hel anden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Det lyder meget som starten på første løbetid.

Kaia begyndte at blive påvirket af det nogle uger før hun gik i den første løbetid, da hun var 7-8 mdr. gammel.

Oplevede præcis det samme, så tror bestemt ikke du skal være bekymret.

Mht. maden, så bare hold øje med hun ikke bliver for tynd.

Tror det er meget normalt tæver mister lysten til mad omkring deres løbetid, men så længe de spiser lidt, så har jeg endnu tilgode at høre om at der opstår problemer med at de bliver alt for magre.

Evt. kan du supplere op med noget kosttilskud og give noget god energirig mad fra "bordet" til at hjælpe hende igennem.

Men viser hun ikke tegn på at gå i løb inden for 1-2 uger, så ville jeg nok kontakte dyrlægen, bare for at være på den sikre side.

Tvivler på der er noget i vejen - Men det er rart nok at få tjekket op på, hvis løbetiden ikke indfinder sig forholdsvis hurtigt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder meget som starten på første løbetid.

Kaia begyndte at blive påvirket af det nogle uger før hun gik i den første løbetid, da hun var 7-8 mdr. gammel.

Oplevede præcis det samme, så tror bestemt ikke du skal være bekymret.

Mht. maden, så bare hold øje med hun ikke bliver for tynd.

Tror det er meget normalt tæver mister lysten til mad omkring deres løbetid, men så længe de spiser lidt, så har jeg endnu tilgode at høre om at der opstår problemer med at de bliver alt for magre.

Evt. kan du supplere op med noget kosttilskud og give noget god energirig mad fra "bordet" til at hjælpe hende igennem.

Men viser hun ikke tegn på at gå i løb inden for 1-2 uger, så ville jeg nok kontakte dyrlægen, bare for at være på den sikre side.

Tvivler på der er noget i vejen - Men det er rart nok at få tjekket op på, hvis løbetiden ikke indfinder sig forholdsvis hurtigt.

Jeg tager den også med ro, dog bekymre det mig angående maden. For hun er lige så aktiv som altid, spiser bare mindre. Men jeg giver det et par uger mere :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Bellamor
Første løbetid?

Det er vidst lidt tidligt, men ikke uset. Bella var 7 måneder da hun røg i sin første løbetid og bliv også mærkelig. Hun sov meget, sjattissede alle steder og blev meget opmærksomhedssøgende.

Er gift med Raenil, og kan supplere med, at Bella heller ikke spiser det samme - og denne gang har hun også kastet op et par gange, men om det er pga. løbetiden eller fordi vi er ved at skifte til voksen-foder, vides ikke. Men jeg synes at kunne se visse lighedstegn mellem Bellas adfærd og en teenager i een af sine første menustrationer... madlede, kvalme, øm lænd, en smule ynkelig og temmelig mærkelig - og nogle gange helt uden for pædagogisk rækkevidde. Men det går altså over igen, og man får sin dejlige hund tilbage, når løbetiden er overstået...

Link til indlæg
Del på andre sites

Første løbetid?

Det er vidst lidt tidligt, men ikke uset. Bella var 7 måneder da hun røg i sin første løbetid og bliv også mærkelig. Hun sov meget, sjattissede alle steder og blev meget opmærksomhedssøgende.

Mimas er en lille hund på 6 kilo og hun er 7 mdr om 6 dage. Det siges jo at det rammer de små hunde tidligere :)

Men ja, hun er stadig sig selv når der er andre hunde til stede. Hun stritter dog meget med røv og får hurtigere nok af de andre. Så det er bare at vente.

Link til indlæg
Del på andre sites