Hop til indhold

Hvalpefoder - hvor længe?

Gæst Månerose
 Share

Recommended Posts

Gæst Månerose

Vores boxerhvalp er nu 11 uger og får hvalpefoder fra Acana.

Det skal han naturligvis blive ved med et godt stykke tid endnu - men hvornår er det nu man anbefaler at gå over på voksenfoder?

Han får mad 3 gange om dagen - hvornår kan man gå ned på 2 måltider?

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores boxerhvalp er nu 11 uger og får hvalpefoder fra Acana.

Det skal han naturligvis blive ved med et godt stykke tid endnu - men hvornår er det nu man anbefaler at gå over på voksenfoder?

Han får mad 3 gange om dagen - hvornår kan man gå ned på 2 måltider?

Du vil sikkert få mange forskellige svar da der er delte meninger om hvalpefoder :blink:

Min hvalp en australian shepherd som bliver en af de større racer han får hvalpefoder til han er et år..

han får mad 2 gange om dagen er slem til at glemme frokosten men også fordi jeg arbejder nat hver anden uge så han får kun morgen og aften han får så lidt ind imellem fordelt på dagen godbidder når vi træner og sådan :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Kattiie

Altså dyrlægen sagde til mig at hvalpen skulle have hvalpefoder til den er et år, men jeg startede ham op på adult lidt før. Tror det er meget individuelt fra hvalp til hvalp alt efter hvor godt den vokser og sådan :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Gismo hunden

Som jeg husker det fik Gismo hvalpefoder til han var omkring 8 mdr.

Gismo har været rimelig overvægtig så da han skulle tabe sig begyndte vi, på dyrlægens anbefaling at give ham mad 2 x om dagen.

Nu har han tabt sig 1½ kg og er som han skal være.

Vi forsætter med foder 2 x dagligt.

Om man giver foder 2 eller 1 x om dagen er ligegyldigt, bare mængden er den rigtige.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mimas gik ned til 2 gange dagligt da hun var 3-4 måneder. Vi skruede ned for potionen om eftermiddagen, og lagede det tilsvarende på om morgenen/aftenen, tog 10 gram af hver uge og lagde 5 gram til om morgenen og aftenen :) efter cirka 6 uger var hun på 2 måltider om dagen.

Tja, anvisningerne på pakken siger omkring et år, for Mimas' størrelse ( 6 kilo)

Link til indlæg
Del på andre sites