Gæst Månerose Skrevet April 22, 2011 Rapporter Share Skrevet April 22, 2011 Vores boxerhvalp er nu 11 uger og får hvalpefoder fra Acana. Det skal han naturligvis blive ved med et godt stykke tid endnu - men hvornår er det nu man anbefaler at gå over på voksenfoder? Han får mad 3 gange om dagen - hvornår kan man gå ned på 2 måltider? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Linda Besvaret April 22, 2011 Rapporter Share Besvaret April 22, 2011 Vores boxerhvalp er nu 11 uger og får hvalpefoder fra Acana.Det skal han naturligvis blive ved med et godt stykke tid endnu - men hvornår er det nu man anbefaler at gå over på voksenfoder? Han får mad 3 gange om dagen - hvornår kan man gå ned på 2 måltider? Du vil sikkert få mange forskellige svar da der er delte meninger om hvalpefoder :blink: Min hvalp en australian shepherd som bliver en af de større racer han får hvalpefoder til han er et år.. han får mad 2 gange om dagen er slem til at glemme frokosten men også fordi jeg arbejder nat hver anden uge så han får kun morgen og aften han får så lidt ind imellem fordelt på dagen godbidder når vi træner og sådan Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dorte Besvaret April 22, 2011 Rapporter Share Besvaret April 22, 2011 Med de store racer er det til omkring et års tid. Da Liva var en 10-11 måneder, gik hun lidt død i sit hvalpefoder og gad ikke rigtig spise. Så da jeg alligevel skulle finde noget andet, kom hun på voksenfoder. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Obelix Besvaret April 22, 2011 Rapporter Share Besvaret April 22, 2011 Selvom Obelix høre til de små racer fik han også sit hvalpefoder (også fra Acana) til han var 1 år. Han har hele tiden fået 2 måltider om dagen og får det fortsat . Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
DaniellaJ Besvaret April 22, 2011 Rapporter Share Besvaret April 22, 2011 Vores hund er 10 mdr nu, og nu får han en blanding af sit hvalpefoder + nyt adult foder (for at vænne ham til det nye mærke). - Og når han har spist hvad der er tilbage i kassen, så er han kun på adult foder :5up:. Så for vores vedkomne er det når hunden er 11 mdr. gammel Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Kattiie Besvaret April 22, 2011 Rapporter Share Besvaret April 22, 2011 Altså dyrlægen sagde til mig at hvalpen skulle have hvalpefoder til den er et år, men jeg startede ham op på adult lidt før. Tror det er meget individuelt fra hvalp til hvalp alt efter hvor godt den vokser og sådan Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Månerose Besvaret April 23, 2011 Rapporter Share Besvaret April 23, 2011 Mange tak for jeres gode svar. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Gismo hunden Besvaret April 23, 2011 Rapporter Share Besvaret April 23, 2011 Som jeg husker det fik Gismo hvalpefoder til han var omkring 8 mdr. Gismo har været rimelig overvægtig så da han skulle tabe sig begyndte vi, på dyrlægens anbefaling at give ham mad 2 x om dagen. Nu har han tabt sig 1½ kg og er som han skal være. Vi forsætter med foder 2 x dagligt. Om man giver foder 2 eller 1 x om dagen er ligegyldigt, bare mængden er den rigtige. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Mimas Besvaret April 23, 2011 Rapporter Share Besvaret April 23, 2011 Mimas gik ned til 2 gange dagligt da hun var 3-4 måneder. Vi skruede ned for potionen om eftermiddagen, og lagede det tilsvarende på om morgenen/aftenen, tog 10 gram af hver uge og lagde 5 gram til om morgenen og aftenen efter cirka 6 uger var hun på 2 måltider om dagen. Tja, anvisningerne på pakken siger omkring et år, for Mimas' størrelse ( 6 kilo) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts