Hop til indhold

Hundetræf Hillerød d 11 Juni


Gæst Sisse
 Share

Recommended Posts

  • Svar 105
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Kahlia

Det er sjovt, jeg greb lige mig selv i at blive urolig for, om Ambull'en skulle tro, mit lille kræ var en rotte. :shock:

Det er altså lidt synd som alle de historier om de dersens farlige dræber-kamphunde påvirker en, for hvis det havde været for et år siden, så havde jeg altså ikke skænket det en ekstra tanke at hun er en ambull. :hmm:

Ligesom Audrey også skrev det i en anden tråd, så er det altså ærgeligt at ens holdning til bestemte racer er blevet farvet af alle de historier. :???:

Men når de har ladet hende skrive op som Ambull, så forventer jeg egetnligt også, at ejeren er fornuftig og har givet hunden mundkurv på, som loven foreskriver. :blink: Også for at os med små hunde og hvalpe kan føle os sikre. Og formodentligt er det heller ikke en aggresiv hund, nu de har tilmeldt den til hundetræf. :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er da også rigtig ærgerlig over den mistro jeg har fået, men nu ved jeg at Hewlett har haft en rigtig tragisk oplevelse med netop ambull, og det at hende, som har hunden med har to andre med også, fik mig bare til at tænke på, om det er en hun passer eller har med for en anden, altså hvor godt kender hun den....?

 

Hvis nu det havde været en af listehundeejerne herindefra, så havde jeg været ret rolig, men jeg ER altså blevet lidt påvirket af alle de historier, og så vil jeg hellere være på den sikre side... :oops:

 

Men ja, som du siger Kahlia, hvis hunden er i snor osv, så er der da slet ikke nogen problemer...

 

Det er heller ikke meningen at det her skal udvikle sig overhovedet, og hunden (eller de to hunde som kommer) er da sikkert rigtig søde! Jeg vil bare gerne kunne føle mig sikker når jeg kommer med min hvalp, som muligvis ikke er gammel nok til at forstå, hvornår grænsen er nået hos en voksen muskelhund...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Kahlia
Jeg er da også rigtig ærgerlig over den mistro jeg har fået, men nu ved jeg at Hewlett har haft en rigtig tragisk oplevelse med netop ambull, og det at hende, som har hunden med har to andre med også, fik mig bare til at tænke på, om det er en hun passer eller har med for en anden, altså hvor godt kender hun den....?

 

Hvis nu det havde været en af listehundeejerne herindefra, så havde jeg været ret rolig, men jeg ER altså blevet lidt påvirket af alle de historier, og så vil jeg hellere være på den sikre side... :oops:

 

Men ja, som du siger Kahlia, hvis hunden er i snor osv, så er der da slet ikke nogen problemer...

 

Det er heller ikke meningen at det her skal udvikle sig overhovedet, og hunden (eller de to hunde som kommer) er da sikkert rigtig søde! Jeg vil bare gerne kunne føle mig sikker når jeg kommer med min hvalp, som muligvis ikke er gammel nok til at forstå, hvornår grænsen er nået hos en voksen muskelhund...

 

Jeg har det PRÆCIS på samme måde, der har man da en følelse af, at man ved, de opdrager hundene ordentligt og har velfungerende hunde.

 

Nu vejer min jo stadig under 2 kg = er meget lille, og jeg er bare bange for, at de tror, hun er et byttedyr af en art. :genert:

Og hun vil jo heller ikke kunne tåle nær så meget som mange af de andre hunde... uh, det er altså træls at man er begyndt at gøre sig sådanne bekymringer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej jeg forstår dig godt, hun er også MEGET lille...

 

Vi må jo lige høre hvordan det kommer til at foregå... :-)

 

I og med, at det er træf på et offentligt sted, endda et meget kendt og besøgt område, så skal liste hunden jo være i snor og bære mundkurv - venlig eller ej. Men det tror jeg også bliver overholdt ;-) og går heller ikke ud fra, at man dukker op med en hund, som har problemer med andre hunde, listehund eller ej ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sisse
I og med, at det er træf på et offentligt sted, endda et meget kendt og besøgt område, så skal liste hunden jo være i snor og bære mundkurv - venlig eller ej. Men det tror jeg også bliver overholdt ;-) og går heller ikke ud fra, at man dukker op med en hund, som har problemer med andre hunde, listehund eller ej ;-)

 

Enig :-)

Hende jeg kender har altid mundkruv på sin , dog er hun løs men bliver taget i snor når der er andre hunde :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Kattiie
Jeg har kun set hende med mange hunde hos opdrætteren, herhjemme fra hun hilst på 3 hunde, og jeg synes, hun er ved at blive et værre gø-monster. :roll: Hun skal i hvert fald lige skælde andre hunde ud, hvis de er for voldsomme i deres bevægelser. Men jeg tror bare, jeg skal se, hvordan hun tager hvalpetræningen og alle de mange hvalpe, der jo så er samlet på et sted. :genert:

 

Jeg synes hun skal have lov at gø hvis det bliver for voldsomt for hende, det er jo hendes måde at sige fra på trods hendes lille størrelse... Pluto er f.eks. ret tydelig i at vise hvor hans grænse går og jeg er lidt af den opfattelse at hundene skal have lov at finde ud af det sammen, med mindre der self. går direkte slagsmål i det... Men self. hvis hun direkte er bange så er der ingen grund til at udsætte hende for det :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Kahlia
Jeg synes hun skal have lov at gø hvis det bliver for voldsomt for hende, det er jo hendes måde at sige fra på trods hendes lille størrelse... Pluto er f.eks. ret tydelig i at vise hvor hans grænse går og jeg er lidt af den opfattelse at hundene skal have lov at finde ud af det sammen, med mindre der self. går direkte slagsmål i det... Men self. hvis hun direkte er bange så er der ingen grund til at udsætte hende for det :-D

 

Hun har ikke rigtigt virket bange, der var lige en episode i går, hvor hun hørte hunde gø på afstand og så løb hen og satte sig i det høje græs. Skøre kræ. Men hun er desværre allerede ved at lære, at når hun møder en anden hund, så skal den bare have en ordentlig omgang verbale tæv. :stupid: Men det skal vi nok få trænet lidt på, her på torsdag. :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Kattiie
Uh, hvor gammel er den? Og kan den tåle at få tæv af en lille bitte vildbasse?

 

Jeg tror han er omkring 14 uger på det tidspunkt, og han er selv en vildbasse heheh så det går nok, så får Pluto også en lille pause :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Kattiie
Hun har ikke rigtigt virket bange, der var lige en episode i går, hvor hun hørte hunde gø på afstand og så løb hen og satte sig i det høje græs. Skøre kræ. Men hun er desværre allerede ved at lære, at når hun møder en anden hund, så skal den bare have en ordentlig omgang verbale tæv. :stupid: Men det skal vi nok få trænet lidt på, her på torsdag. :slem:

 

Nå godt hun ikke er bange... Men det skal nok komme når hun kommer ud blandt andre så lærer hun nok at det ikke er så slemt alligevel :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun har ikke rigtigt virket bange, der var lige en episode i går, hvor hun hørte hunde gø på afstand og så løb hen og satte sig i det høje græs. Skøre kræ. Men hun er desværre allerede ved at lære, at når hun møder en anden hund, så skal den bare have en ordentlig omgang verbale tæv. :stupid: Men det skal vi nok få trænet lidt på, her på torsdag. :slem:

 

Hehe, hun lyder som en vis hvalp, som jeg tager hen og henter om 20 minutter... Hun er edderrådme også en lømmel :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved altså ikke om vi kommer alligevel. :vedikke:

 

Audrey er ikke så god til det med at møde andre hunde endnu, og vi har også haft nogle uheldige sammenstød med lidt for voldsomme voksne hunde. Hun gør meget fordi hun er usikker, og derfor tænker jeg, at det nok bliver i overkanten for hende at møde så mange hunde på en gang... :cry:

 

Havde ellers glædet mig rigtig meget, men jeg må gøre hvad der er bedst for min hund jo...

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, vi bliver så også nødt til at trække os :???:

 

Ninja dufter stadig for godt til at vi vil udsætte hende for en flok hanhunde.

 

Vi fik idag bekræftet at hun stadig er MEGET interessant for det modsatte køn, og hun bliver superfrustreret og render bare mellem benene på os og synes slet ikke det er sjovt :fornaermet:

 

Det er rigtig ærgeligt nu hvor vi også måtte holde os væk fra Ishøj-træffet, men jeg håber ikke det er sidste gang der bliver arrangeret hyggelige hundetræf :hjerte:

 

Vi må skylde hjemmebagte boller til næste gang :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sisse
Jeg ved altså ikke om vi kommer alligevel. :vedikke:

 

Audrey er ikke så god til det med at møde andre hunde endnu, og vi har også haft nogle uheldige sammenstød med lidt for voldsomme voksne hunde. Hun gør meget fordi hun er usikker, og derfor tænker jeg, at det nok bliver i overkanten for hende at møde så mange hunde på en gang... :cry:

 

Havde ellers glædet mig rigtig meget, men jeg må gøre hvad der er bedst for min hund jo...

 

 

Du skal nemlig gøre hvad der er bedst og der kommer nok flere træf:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Glæder mig til at se alle dem der kommer imorgen:-))

Jeg tager en dejlig kage med :))

 

Da mit kamara er i stykker :( ville jeg høre om der var nogle der tager et med at vi kan få nogle skønne billeder af hundene :))

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...