Hop til indhold

Russisk-europeisk laika


ridiger
 Share

Recommended Posts

Jer med spidshunde, kender I til denne race.

 

Russisk-europæisk laika en påmindelse noget på en ulv.

Anden information om hunden: Hunden kan være å finde på hundemarkedet. Andre lydenderne på racen er Russko-Evropeïskaïa Laïka, Russian-European Laïka. Den engelske kaldenavn på hunden er Russo-European Laika.

Godkendte kennel klubber: Russisk-europeisk laika er inbefattet i grupperingen til F.C.I.. De er plassert i seksjon «nordiske jagthunde» (5.2) i gruppen «spidshunde». F.C.I. mærke for russisk-europeisk laika er 304 og det blev tilføjet til FCI registreringsdatabasen 1980-06-03. UKC (United Kennel Club) har racen i «spidshunde».

 

 

 

russoeuropean_laika_1.jpg

© Konrad Loesch

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Kender ikke noget til dem personligt.... Men hørte en af vores trænere fortælle om dem på et kursus, da hun havde mødt nogle på noget ferie.

 

Men de nedstammer vist fra den karelske bjørnehund og er større og har mere jagt i sig, end kareleren har nu. Det siger ikke så lidt!!

 

Og så skulle de eftersigende være temmelig territoriale og absolut ikke imødekommende overfor fremmede - Men der er vist lidt delte meninger om hvorvidt de kan fungere fint som familiehunde, hos familier der sjældent får besøg eller ej..... :vedikke:

 

Men de er sindssygt smukke :lun:

 

Tror nu nok jeg ville vælge kareleren hvis jeg skulle have mod på sådan en hund engang.... Det er jo ikke ligefrem en type hund der er avlet til danske forhold.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kender ikke noget til dem personligt.... Men hørte en af vores trænere fortælle om dem på et kursus, da hun havde mødt nogle på noget ferie.

 

Men de nedstammer vist fra den karelske bjørnehund og er større og har mere jagt i sig, end kareleren har nu. Det siger ikke så lidt!!

 

Og så skulle de eftersigende være temmelig territoriale og absolut ikke imødekommende overfor fremmede - Men der er vist lidt delte meninger om hvorvidt de kan fungere fint som familiehunde, hos familier der sjældent får besøg eller ej..... :vedikke:

 

Men de er sindssygt smukke :lun:

 

Tror nu nok jeg ville vælge kareleren hvis jeg skulle have mod på sådan en hund engang.... Det er jo ikke ligefrem en type hund der er avlet til danske forhold.

 

Takker :kys: Havde selv kun hørt at det var en jagthund og så billedet. Syntes selv at den lignede den Karelske bjørnehund og syntes at det er lidt sjovt at du også nævner den i dit indlæg :lol:

 

Syntes også at den er :lun: og det samme om bjørnehunden

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...