Hop til indhold

Sådan!


Gæst spix
 Share

Recommended Posts

Nå men efter en af vores mere vilde fede skovture igår, syntes jeg det ville være sjovt med en gang godbidsspil- det foregår som regel ved min hund kommer og dutter på min højre hånd, mens han forventningsfuld kigger på mig.

Jeg skal så kaste godbidderne som han skal gribe, det kan foregå som hjørnekast til højre og venstre, til foden,begge sider,eller lige for samtidig øver vi højre venstre,hjørne og fod.

Det kan også være en 5-6 godbider i hurtige rap eller en håndfuld i eet kast. Han klarer det hele og smutter den, ja så rammer den som regel næsen og han tager den så i den mest overlegne stil i anden omgang. Vi øver godbider af forskellige størrelser (så er hastigheden forskellig- men igen total overlegen hund.

 

Nå men jeg havde nu ikke tænkt over at han- sandsynligvis imod alle pædagogiske principper- selv vælger hvornår vi spiller. (han er lige tynd nok og ikke særlig madglad- så jeg hænger mig ikke så meget lige i den detalje) Masser af energi bruges hver eneste dag- så der skal altså en del ind også.

 

Nå men så igår, tog jeg initiativ til legen, kaldte ham på plads og gav kommandoen (som bare er grib højre eller lign,i alt sin enkelthed) Jeg kunne godt mærke at han ikke var synderlig tændt, men at det var somom han siger, nå ok da ,så lad dog konen,

 

Jeg kaster godbiden,han åbner gabet, står så lidt med siden til mig, og.............han lader med det mest overlegne blik guffen passerer gennem det åbne gab ,ud på den anden side og ned på jorden,uden så meget som at værdige mig eller guffen et blik.

Jeg prøver en gang til ,med så meget entusiasme som jeg kan frembringe,efter det solide nederlag (læs griner) og nøjagtig samme resultat.

 

:hmm:

 

så ka´ jeg lær´det:blink:

 

hvad gør en klog eurasierejer så?:vinken:

 

Ja jeg startede bjørnelegen istedet og vupti satte hunden i 10 gear, og forvandlede sig til en 10 tons stor bjørnedræber på vild jagt efter de uvorne.

 

Efter et par fede ttimer i skoven, og på vej hjemad, godt brugte- kom den søde bløde snude og prikkede til min hånd, "så du, nu er det nu, nu gider jeg godt............og jeg er sulten"

 

Og så leger vi selvfølgelig legen- det er ikke lige tiden at være ejerkostbar,når man er blød om hjertet:vuf: og de dejlige andebider kom op af lommen.

 

Hver dag er en fest..........og jeg mener det virkelig.

 

t

:bigsmile:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...