Gæst Maka Skrevet Maj 18, 2011 Rapporter Share Skrevet Maj 18, 2011 Hej alle i kloge hundemennesker, håber i kan hjælpe mig:-D På søndag henter vi vores nye hvalp en. gl. dansk hønsehund, vi har i forvejen en labrador på 2 år som er en skøn hund og de hvalpe vi har oplevet hende samme med er hun meget glad for. Jeg har været ved at læse en masse om alle de ting man skal være opmærksomme på når man får hund nr. 2 og noget af det der er meget vigtigt for os er at vi ikke glemmer den "gamle" hund. Nu er mit spørgsmål hvordan dette skal foregå i praksis, jeg er ret sikker på at når vi er hjemme bliver det ikke noget problem, da vi allerede har tænkt og snakket meget om det inden hvalpen kommer. Men jeg kan læse mange steder at den "gamle" hund ikke må føle at man går fra den samme med hvalpen men hvordan klarer I det når i f.eks. hvalpen til dyrelæge (vi skal have den ind næsten med det samme vi får hende, for den har ingen vaccine fra opdrætteren af)? har I begge hunde med i bilen og bare går ind med den ene eller lader i den "gamle" bliver hjemme eller hvordan klarer i det? Er der udover dette nogle ting i gør/ekstra opmærksomme på da I fik hund nr. 2? Ved ikke om det har nogen betydning men det er begge tæver. Håber der er nogen der har nogle erfaringer de gerne vil dele da jeg gerne vil have skabt et fantastisk forhold mellem vores skønne hund og den nye hvalp. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Sille12 Besvaret Maj 19, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 19, 2011 Hej, Jeg fik hund nr. to for ca 3 mdr. siden og jeg har ikke oplevet problemer af nogen art. Jo de skulle da lige vænne sig til hinanden;-), men det er jo også vigtigt at lave ting med dem hver for sig, så det må de jo lære at der nogen gange kun kommer en med. V.H. Sille Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret Maj 19, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 19, 2011 hehe - jeg tænkte faktisk på at oprette en lignende tråd. Rosita er nemlig ret obs på, at jeg ikke nusser andre hunde for længe:genert: Så jeg er da også lidt spændt på, hvordan det vil spænde an i starten. Jeg følger lidt med her:5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Maka Besvaret Maj 19, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 19, 2011 Hej,Jeg fik hund nr. to for ca 3 mdr. siden og jeg har ikke oplevet problemer af nogen art. Jo de skulle da lige vænne sig til hinanden;-), men det er jo også vigtigt at lave ting med dem hver for sig, så det må de jo lære at der nogen gange kun kommer en med. V.H. Sille Håber også det kommer til at gå godt her:-D, men skal de ikke have en vis tilvændings periode til hinanden inden man begynder at gøre ting med dem hver for sig? eller hvordan gjorde I det? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Maka Besvaret Maj 19, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 19, 2011 hehe - jeg tænkte faktisk på at oprette en lignende tråd. Rosita er nemlig ret obs på, at jeg ikke nusser andre hunde for længe:genert:Så jeg er da også lidt spændt på, hvordan det vil spænde an i starten. Jeg følger lidt med her:5up: Glæder mig også meget til at se hvordan det kommer til at gå, tror nu de får virkelig meget glæde af hende men de skal selvfølelig lige vende sig til det:-D Hvornår får du nr. 2 hjem? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Maj 26, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 26, 2011 Håber også det kommer til at gå godt her:-D, men skal de ikke have en vis tilvændings periode til hinanden inden man begynder at gøre ting med dem hver for sig? eller hvordan gjorde I det? Vi får vores hvalp hjem om en måned, den første tid er det jo rimelig begrænset hvad den kan være med til, men vores store hund, Motor, skal jo stadig ud og have sine lange gåture. Vi er 2 herhjemme, så vi kan gå med dem hver for sig engang imellem. Blev meget anbefalet at sørge for at lære dem at være alene hjemme uden den anden hund, hvilket gøres som separat alene hjemme træning (for du skal også huske at træne alene hjemme med den nye, selvom den voksne kan det). Jeg håber det bliver nemt nok, men Motor er sådan en "elsker gåture" hund, så måske kommer vi til at bruge lidt tid på det. Men især mens hvalpen er lille, kan man nok godt træne det en del, fordi den skal ud på småbitte tisseture hele tiden, der tænker jeg så at lade Motor blive tilbage nogle af gangene - efter han har fået en god lang tur. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret Maj 26, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 26, 2011 Glæder mig også meget til at se hvordan det kommer til at gå, tror nu de får virkelig meget glæde af hende men de skal selvfølelig lige vende sig til det:-D Hvornår får du nr. 2 hjem? den 8. juni:banan: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts