Hop til indhold

Overvejer foderskift

Hogan
 Share

Recommended Posts

Hej :)

Jeg overvejer at skifte foder til Hogan.

Jeg har ikke en grund der slår rigtigt igennem :D

Det foder han får nu er Select Gold Sensitiv Light Maxi.

Det er en sensitiv udgave da han, dengang vi startede på det, havde sart mave. Han fik tynd mave af ingenting.

Det har så virket og han har stort set aldrig dårlig mave mere.

Og light er fordi at han efter at være blevet kastreret har rigtigt svært ved at holde vægten. Vi skærer også helt vildt i det, for at han ikke tager på igen.

Men en af grundene til at jeg gerne vil skifte foder er at butikken rigtigt tit har svært ved at få det hjem, og da det kun er Maxi Zoo der har det, er det lidt et problem.

Jeg syntes også lidt at det er et problem at det bare ikke virker ordentligt at det er en light foder.

Har i et forslag til et andet foder som måske også var bedre til ham?

Det skal også lige siges at han ikke tygger sit foder, så foderpillerne må gerne være store (som i STORE :-D )

Han plejer ikke at være kræsen.

Det behøver ikke være sygt dyrt, men det skal stadigt være et ordentligt foder. Det han får nu, koster 539 for 15 kg.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej:vinken:

Jeg kan anbefale foder fra NUTRA NUGGETS. Jeg giver min hund det, da hun har en lidt sart mave, og her er NUTRA NUGGETS Maintenance super, selvom at det ikke er til sart mave (håber du forstår hvad jeg mener), + hun optager bedre foderet end det foder hun før har fået (hun laver ikke stort så mange gange om dagen osv.).

Men ellers har de et foder, som hedder LAMB MEAL & RICE, som er til hunde med sart mave. Men jeg ved ikke om de samtidig har noget, så han ikke tager på, men det kan du jo undersøge ;-)

Jeg giver 310Kr for 15kg, hvilket jeg synes er en rimelig pris for så godt et foder. Nu ved jeg ikke hvilken forhandler, som ligger dig tættest, men du kan se deres forhandlerliste inde på nutranuggets hjemmeside.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hills t/d -det er ca 2 cm i diameter pr bid. Men det kan du kun købe ved dyrlægen. Da min havde sart mave købte jeg hills (kan ikke huske bogstaverne) det virker godt nok- men hunden er ret kræsen, så det kunne vi ikke blive ved

Nb min hunds sarte mave holdt op- da jeg stoppede med de billige tyggepinde -

Link til indlæg
Del på andre sites

En af mine venider har en lab som har utrolig sart mave og hun er begyndt at fodre med Oliver´s selected fish. Hunden elsker maden og maven har det bare så godt. De lever gratis hjem til døren i løbet af to dage og mener også at det er okay store stykker.. 13,5 kg koster 499kr

Men ved så ikke hvordan det passer sammen med "vægtproblemer"

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi bruger selected fish fra oliver og jeg har fået anbefalet at bruge fiskvariationen fordi min hund er lige tynd nok. Han eeeeelsker det. Men der hvor jeg køber foder, har hun tre lab tæver -hun har fortalt mig at hendes hunde bare skal kigge på fisken så tager de på. Så de får den alm til voksne hunde.

Men oliver er godt, pelsen er blank og fin, og maden smager øjensynligt godt. Jeg skifternså mellem lam og fisk fordi min holder op med at æde hvis han får det samme mad for ofte.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mange tak for svar :)

Hogan får normalt kun tørret kød eller tørrede ting fra dyr som godbidder, så jeg tror ikke det er det.

Jeg vil prøve at se om jeg kan få nogle prøver på det og se om det er noget der duer.

Ellers tror jeg at jeg vil prøve nutra nuggets lite/senior.

Mange tak for jeres hjælp og gode råd :)

Link til indlæg
Del på andre sites