Gæst Tanja93 Skrevet Maj 23, 2011 Rapporter Share Skrevet Maj 23, 2011 Jeg har en skøn 7 årig schæferhan som er, og har altid været meget muskuløs.. Han har sine første år fået Royal Canins foder specifikt til schæferhunden. Men senere skiftede vi til et andet RC foder - dog er vi droppet ud af RC da han simpelthen ikke vil spise det! Vi er startet med Olivers - et foder som han spiser med fuld tilfredshed ! Men han har tabt sig en del, (gjorde ha n også mens han fik RC).. Han har ikke orm eller andet (lige været til vacc).. Så vi tænker hvordan vi kan "fede ham op"?? Han får pt. ca 400 gram foder om dagen, delt op på morgen og aften. Jeg har overvejet at give ham noget olie?? evt laks?? Det skal lige siges at hans mave er meget sart.. Nogen ideer? På forhånd tak :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Kattiie Besvaret Maj 23, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 23, 2011 Nu ved jeg ikke om i giver ham det der står på posen? fordi det er jo kun vejledende og så kan man justerer alt efter om hunden taber sig eller tager på. Er det meget han har tabt sig? Jeg ville nok som udgangspunkt prøve at give ham måske 50gr. mere om dagen og så prøve at tilpasse det sådan. Hvis han bliver ved med at tabe sig, og bliver meget tynd bør du self. søge dyrlæge. Jeg har også hørt det med olie, men ved ikke så meget om det da jeg ikke selv bruger det. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst E.G. Besvaret Maj 24, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 24, 2011 Jeg har en skøn 7 årig schæferhan som er, og har altid været meget muskuløs.. Han har sine første år fået Royal Canins foder specifikt til schæferhunden. Men senere skiftede vi til et andet RC foder - dog er vi droppet ud af RC da han simpelthen ikke vil spise det!Vi er startet med Olivers - et foder som han spiser med fuld tilfredshed ! Men han har tabt sig en del, (gjorde ha n også mens han fik RC).. Han har ikke orm eller andet (lige været til vacc).. Så vi tænker hvordan vi kan "fede ham op"?? Han får pt. ca 400 gram foder om dagen, delt op på morgen og aften. Jeg har overvejet at give ham noget olie?? evt laks?? Det skal lige siges at hans mave er meget sart.. Nogen ideer? På forhånd tak :blink: Kort og godt trænger han til flere kalorier hvis ikke der er en underliggende årsag til vægttabet - som kun dyrlægen kan finde ud af. Ellers er kalorier, eller mere energi udvejen - han bruger flere end han indtager. Lidt olie på foderet kan da gør det men jeg vil prøve med mere foder først, det må være det nemmeste og vil ikke rykke balancen i foderet. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst gitte1976 Besvaret Maj 27, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 27, 2011 Ja, olie er super godt til at fede hundene lidt op på. Ellers kan du prøve at give din hund en skål økologisk piskefløde ind imellem. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Birgitta Besvaret Maj 27, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 27, 2011 Jeg har en skøn 7 årig schæferhan som er, og har altid været meget muskuløs.. Han har sine første år fået Royal Canins foder specifikt til schæferhunden. Men senere skiftede vi til et andet RC foder - dog er vi droppet ud af RC da han simpelthen ikke vil spise det!Vi er startet med Olivers - et foder som han spiser med fuld tilfredshed ! Men han har tabt sig en del, (gjorde ha n også mens han fik RC).. Han har ikke orm eller andet (lige været til vacc).. Så vi tænker hvordan vi kan "fede ham op"?? Han får pt. ca 400 gram foder om dagen, delt op på morgen og aften. Jeg har overvejet at give ham noget olie?? evt laks?? Det skal lige siges at hans mave er meget sart.. Nogen ideer? På forhånd tak :blink: Olivers har den variant, der hedder Maxx energy. Den fik min Silke hele sin ungdom. For ellers ville hun bare være for tynd. Maxx energy indeholder 400Kcal mere end den normale "Adult" variation. ---Men man skal IKKE!!! følge tørfoder-anvisningerne i skemaet. Man skal fodre sin hund efter dens behov. Hvis den er for tynd, skal den have mere foder. Hvis den er for tyk, skal den have mindre. Egentlig ret enkelt, ikke? Og det står der tit også i foderanvisningerne: Skemaet er kun vejledende.. Hvis hunden ikke KAN spise nok af foderet, kan man overveje at "fede den op" med et eller andet. Eller man kan helt skifte foder.. Jeg er ikke sikker på, at olie i sig selv virker fedende... Jeg har mere oplevet, at Silke er blevet tykkere, hvis hun har fået ris i maden i en periode..... Og de fleste sarte maver kan godt tåle ris.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst gitte1976 Besvaret Maj 27, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 27, 2011 Nå ja - Der er også Kingsmoor Sport og Acana Sport, som begge indeholder mere fedt. Kingsmoor er iøvrigt uden korn i. :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts