Hop til indhold

Hjælp hvalpen vil ikke have halsbånd på


Gæst Pequeno
 Share

Recommended Posts

Gæst Pequeno

Hejsa...

 

Vi har netop lige fået vores lille nye Chihuahua hvalp, hvalpen er 9.uger gammel. Vores problem er at hunden er meget lidt glad for at bære halsbånd, når vi giver hende det på går hun nærmest i panik og løber rundt om sig selv mens hun piver, vi har prøvet at lade det blive på hende (4-5 timer) men det ændre ikke det store, er der nogen der har erfaringer med lignende eller gode råd til hvordan vi afhjælper problemmet.

 

M.v.h

Marika & Claus

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej og velkommen!

 

Jeg har hørt om det før hos chihuahuas.

Hundene er jo så små og lette at et "normalt" halsbånd kan virke enten tungt, stift eller på anden måde ubehageligt.

 

Prøv at starte med et meget blødt kattehalsbånd uden dikkedarer. Og arbejd jer senere hen imod et hundehalsbånd af de lette og bløde.

 

Min chihuahua bruger ikke halsbånd, men hun var meget generet af navneskiltet som dinglede i selen. Hun stoppede simpelthen med at gå! Så fæstnede vi skiltet til selen med en håreleastik, og problemet var løst. Skiltet er kødbensformet, så det kunne sagtens lade sig gøre at surre en elastik omkring.

 

Hvis I har navneskilt hængende i halsbåndet, så prøv at tage det af og se om det gør en forskel.

Link til indlæg
Del på andre sites

Enig med Vivi :-)

 

Min Dolph var heller ikke vild med sit halsbånd, men startede med en meget blød og let udgave uden skilt som Vivi forklarer..

Når han fik det på sørgede jeg for at han fik noget vidt lækkert - eller vi lavede noget som tog hele hans opmærksomhed.. På den måde lærte han langsomt at vænne sig til det :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Pequeno

Hej Vivi

 

Tak for de gode råd men de er alle afprøvet, vi har både prøvet med Katte halsbånd og også med en snor og vi har ikke hundetegn på endnu.

Tror du bare vi skal lade hende have det på indtil hun vænder sig til det eller har du andre ideer??

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har gjort det med mine chier, at de har fået en frotte hårelastik rundt om halsen(en løs en så den kun sidder ind til halsen men ikke strammer) selv et lille spænde som på et kattehalsbånd er nok til at tynge dem lidt.

Det virker her.. Når de så har vænnet sig til det, kan man give dem et lille halsbånd på..

Når jeg har vænnet dem til sele, har jeg givet dem selen på indenfor og ladet dem gå med den på.. Jeg bruger "veste-seler" så der ikke er noget der generer eller rasler..

Når jeg så vil gå med dem i snor giver jeg dem en meget tynd snor med en lille karabinhage på og lader dem trække den over gulvet.. Så vænner de sig til tyngden lynhurtigt :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...