Hop til indhold

erfaringer med vetcur 1 mod flåter?


skipper-odense
 Share

Recommended Posts

Jeg har en flaske LuQuit fra Vetcur, som jeg købte af træneren ved et AG kursus.

Hun sprayede sine hunde en gang om ugen og det virkede fint, sagde hun.

Jeg prøvede så det samme og det virker ikke en prut :cry:

 

Jeg har så haft den stående i et stykke tid, men har nu givet det en chance til ved at følge brugsforvirringen ( "kuren kan gentages efter behov/eller dagligt i 5-7 dage", citat slut).

Det vil sige at begge hunde får sprayet det på hver morgen lige inden gåturen og det vil jeg så gøre i 7 dage - har gjort det i 3 dage indtil nu.

 

Jeg vender frygtelig tilbage efter onsdag i næste uge :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har en flaske LuQuit fra Vetcur, som jeg købte af træneren ved et AG kursus.

Hun sprayede sine hunde en gang om ugen og det virkede fint, sagde hun.

Jeg prøvede så det samme og det virker ikke en prut :cry:

 

Jeg har så haft den stående i et stykke tid, men har nu givet det en chance til ved at følge brugsforvirringen ( "kuren kan gentages efter behov/eller dagligt i 5-7 dage", citat slut).

Det vil sige at begge hunde får sprayet det på hver morgen lige inden gåturen og det vil jeg så gøre i 7 dage - har gjort det i 3 dage indtil nu.

 

Jeg vender frygtelig tilbage efter onsdag i næste uge :-D

 

Den jeg har er Cur1 og ikke LuQuit, og så vidt jeg kan læse mig frem til, er det Cur1 som bruges mod tæger og myg. Så mon ikke det er derfor du ikke har oplevet den ønskede virkning, fordi du har fået den forkerte... :vedikke:;-) For jeg er vældig tilfreds med Cur1 :5up:

 

Cur1 (udtales Kuren) er det komplette hud- og pelsplejeprodukt til din hund eller kat (findes også i en version til heste).

 

Cur1 er resultatet af fire års udvikling og afprøvning på at finde en innovativ løsning til et dagligdags problem.

 

Det er ikke så lidt hunden eller katten udsættes for hver dag. Hudirritationer forårsaget f.eks. af allergi, skovflåter, lopper, stikkende insekter som f.eks. myg eller rifter og små sår, er blot nogle af de ting som kan påvirke kroppens største organ huden. Cur1 er netop udviklet til at pleje og beskytte huden og pelsen på dit kæledyr.

 

Cur1 har dog også en anden gavnlig virkning - det fungerer som et forebyggende loppemiddel mod både lopper, skovflåter, tæger, myg og andre insekter som skal have fundet en vært, nemlig vores kæledyr.

 

Cur1 er baseret på 100% naturlige ingredienser (sprit og planteekstrater) og derfor er det fuldstændigt giftfri, til gavn for både mennesker, hunden og katten. Produktet er også fri for skadelige kemiske og syntetiske stoffer - altså et rent naturprodukt sprængfyldt af sund fornuft.

 

Fordele ved Cur1:

- Forebygger mod lopper, skovflåter og myg baseret på 100 % naturligt indhold, til gavn for dyr, mennesker og miljø

- Indeholder ingen former for kemi/giftt

- Cur1 er også et hud- og pelsplejeprodukt som kan hele mindre hudirritationer hos dit kæledyr

- Spray 3-5 gange på hunden eller katten - det er er nok og gentag efter behov eller evt. dagligt i den værste insektperiode

- Spray lidt Cur1 i hænderneg og tør let omkring dyrets hoved og ører og omkring øjnene, hvor dyrets plageånder helst sætter sig

- Cur1 kan med fordel også anvendes som som ørerens på hunde og katte

- Cur1 kan anvendes på på mindre sår og rifter

- Cur1 kan også anvendes forbyggende mod myg på mennesker (husk, ingen gift, kun baseret på sprit og naturlige ingredienser)

 

 

 

Cur1 kan også bruges til os mennesker - om sommeren kan den sprayes på arme, ben og i ansigtet (pas på øjnene) så holder det alle de irriterende kryb væk - som f.eks tordenfluer! Tag spray flasken med på campingturen, fisketuren eller jagt, så holder krybene sig væk fra dig.

 

Hvis du undres kan vi her forklare forskellen på VetCur Biotec produkter: LuQuit, Cur1 & 2Cure

 

LuQuit: er produktet til anvendelse mod alle de levende kryb, deres æg, nymfer og larver. BEMÆRK: bør ikke anvendes til øre- eller øjenrens pga essenserne.

 

Cur1: Et hurtigt effektivt "usynligt skjold" i hverdagen, som man lige påfører før gåturen. Kan også anvendes til ørerens, på vorter og sacoider.

 

2Cure: Et mere mildt og målrette produkt, der hjælper i dybden. Bruges til: sår, furunkler, svampeangreb, mideangreb, eksemer og kan også anvendes som ørerens.

Link til indlæg
Del på andre sites

Den jeg har er Cur1 og ikke LuQuit, og så vidt jeg kan læse mig frem til, er det Cur1 som bruges mod tæger og myg. Så mon ikke det er derfor du ikke har oplevet den ønskede virkning, fordi du har fået den forkerte... :vedikke:;-) For jeg er vældig tilfreds med Cur1 :5up:

 

På LuQuit flasken står der da ellers:

 

"LuQuit tåles særlig godt af dyr, der lider af gentagne parasitangreb fra lus, lopper, FLÅTER, myg, mitter mv.".

 

Så ville jeg da mene at det skulle virke, men tak for tippet med Cur 1 - det vil jeg da helt klart prøve i stedet for - efter onsdag :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

På LuQuit flasken står der da ellers:

 

"LuQuit tåles særlig godt af dyr, der lider af gentagne parasitangreb fra lus, lopper, FLÅTER, myg, mitter mv.".

 

Så ville jeg da mene at det skulle virke, men tak for tippet med Cur 1 - det vil jeg da helt klart prøve i stedet for - efter onsdag :mrgreen:

 

Det er vist en meget løs forklaring på, hvad produktet går ud på?

 

Jeg vil nok nærmere læse det som, at hunde kan blive irriterede i huden af angrebene og LuQuit'en derfor er rigtig god til dem på det punkt? Uden at vide det :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er vist en meget løs forklaring på, hvad produktet går ud på?

 

Jeg vil nok nærmere læse det som, at hunde kan blive irriterede i huden af angrebene og LuQuit'en derfor er rigtig god til dem på det punkt? Uden at vide det :vedikke:

 

ift blackgsd's indlæg så læser jeg det også som om det er et produkt man bruger når først dyret har fået lopper eller flåter, hvor cur1 beskytter imod angreb...

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er vist en meget løs forklaring på, hvad produktet går ud på?

 

Jeg vil nok nærmere læse det som, at hunde kan blive irriterede i huden af angrebene og LuQuit'en derfor er rigtig god til dem på det punkt? Uden at vide det :vedikke:

 

Ja, det kan du have ret i.

 

Produktet blev bare solgt som et flåt bekæmpelses middel, så........:vedikke:

 

Nu prøver jeg det i hvert fald i 7 dage og så må vi se :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er det købt. Og lise, dalum dyrehandel har alle varianterne stående :-D

 

Jeg snakkede lidt med ekspedienten omkring frontline og hun sagde at man ikke kunne forvente frontline dækkede effektivt i mere end 2 uger, så skulle man supplere med frontline sprayen. Ja tak det bliver da pænt dyrt...

 

det er godt nok en lille flaske så jeg er spændt på hvor længe den holder på min store hund og om det virker

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...