Hop til indhold

Martha's første mastiff-udstilling


Hestkjær
 Share

Recommended Posts

Så har Martha været til sin første udstilling.

 

Det gik fint! Hun var ikke super til at gå i ringen, men hun stod pænt. Hun fik lovende i bedømmelse - hendes kritik er, at hendes krop er som den skal være, men hendes hoved er lidt smalt og langt. Hvilket er ok for os, da dette er noget som vil udjævne sig i takt med hun bliver ældre (hun ligner som farfar, som også var lidt længere om at få bredden i hovedet, men som blev temmelig stor), så hun skal nok med tiden blive super:5up:.

Selve dagen var ellers fantastisk - der var mange dejlige mastiff'er at lege med samt hilse på.

Så idag er Martha træt:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh, det er altså så hyggeligt med udstillinger :banan:

 

Hvordan lød hele kritikken? :engel:

 

Kritikken er engelsk, da dommeren var fra England. Og hold da op hvor er der mange stavefejl - hende som skrev var vist ikke så stiv i det. Nå men lyder sådan (rettet for de væreste stavefejl):

 

Very nice youngster, nice grown, good bones, good body and posture, good muscle tone for age, head needs to be squarer, slightly long in nozzle.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kritikken er engelsk, da dommeren var fra England. Og hold da op hvor er der mange stavefejl - hende som skrev var vist ikke så stiv i det. Nå men lyder sådan (rettet for de væreste stavefejl):

 

Very nice youngster, nice grown, good bones, good body and posture, good muscle tone for age, head needs to be squarer, slightly long in nozzle.

 

Umiddelbart synes jeg det lyder til en SL, men det er så bare mig - nogle dommere er jo også bare strenge :vedikke: Men tillykke anyways! :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Umiddelbart synes jeg det lyder til en SL, men det er så bare mig - nogle dommere er jo også bare strenge :vedikke: Men tillykke anyways! :-D

 

De andre nævnte også, at hun lidt hård i sine vurderinger:-D. Men betyder ikke så meget for mig om hun fik SL eller L, da det hun fik kritik på, er noget som retter sig med tiden:-D. Så vi er godt tilfredse:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
I mastiff-verdenen bliver de ikke delt ind i farver. Så alle bliver dømt samlet - ikke lige som med GD. De fleste dommere har en forkærlighed for fawn farven, så brindlerne har det lidt sværere. Det er sjældent at du ser en brindle som best in race:cry:

 

Sådan tror jeg det er ved mange racer med forskellige farvevariationer. Det har også været at finde ved beaglerne, og er det stadig i mindre grad. Så man så eks. sjældent at to-farvede kom til tops. Der er dog ved at ske et skifte, så os med brogede og tofarvede også kan komme til...

Link til indlæg
Del på andre sites

Marthas mor og marthas far og martha og fremmed grå håret dame :mrgreen:

 

 

Glæder mig til kerteminde - så skal jeg se Martha i action :banan::banan:

 

Den søde dame er Hugo's mor - hun er den sødeste dame, og håber de også kommer til Kerteminde, så I kan møde dem!:5up:

 

Sådan tror jeg det er ved mange racer med forskellige farvevariationer. Det har også været at finde ved beaglerne, og er det stadig i mindre grad. Så man så eks. sjældent at to-farvede kom til tops. Der er dog ved at ske et skifte, så os med brogede og tofarvede også kan komme til...

 

Manden har rigtig svært ved den forfordeling, som sker til udstillinger! Sjovt nok var det sørme også formandens tæve og han, som blev BIR - lugter lidt råddent:-D. Men altså sådan er det jo i den verden, om man kan lide det eller ej. Og det er jo sidste ende lige, om hvad den pågældende dommer hælder til.

Link til indlæg
Del på andre sites

Manden har rigtig svært ved den forfordeling, som sker til udstillinger! Sjovt nok var det sørme også formandens tæve og han, som blev BIR - lugter lidt råddent:-D. Men altså sådan er det jo i den verden, om man kan lide det eller ej. Og det er jo sidste ende lige, om hvad den pågældende dommer hælder til.

 

Hundeudstilling er en rådden sport, men vi kan jo lide det alligevel. Sidst jeg var afsted en weekend vidste jeg udmærket godt at dommeren ville vælge en bestemt opdrætters hund - han vælger altid denne opdrætter og sådan er det bare. Så det var ok at blive 2. bedste tæve efter denne.

Dagen efter var det så en all round dommer - som absolut ikke var specielt vild med tofarvede - så Willanden fik "kun" very good...

 

Men sådan er det jo... og det tager man jo med når man udstiller :vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...