Hop til indhold

Hund pruster.

Gæst Sam <3
 Share

Recommended Posts

Gæst Sam <3

Hejsa

Min hund han har de seneste 3 dage ca. gået og prustet/fnyset. Det gør han meget når han er glad, men han gør det konstant nu, dog ikke så meget når han er inde, som når han er ude..

Det er virkelig konstant. Derudover så har han indenfor de sidste 3-4 dage haft 4-6 gange sådan et par anfald hvor han har

gispet vildt efter luft og det er gået over på et par sekunder igen. Og så nyser han et par gange om dagen, hvilket han ikke plejer også mest når han er ude.

Han er glad og leget og spiser fint, virker meget aktiv som han plejer. Dog måske en lille smule mere træt end normalt, tror jeg men kan ik helt bedømme det.

Nogen, der har et bud på hvad det kan være? Han har lige været til dyrlægen for 2 dage siden og der var der ik rigtig noget, der skulle nævnes af den slags (han var der pga noget hårtab) Og skal så til lægen igen her om 12 dage..

Så det ikke fordi jeg går og regner med at i her kan give ham en diagnose, tager ham til lægen self. Hvis det ik stopper snart.. Men ville bare høre om i har bud på hvad det kan være?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville indsamle nogle "prutteprøver" og aflevere hos dyrlægen og få tjekket for Hjerte/lungeorm. Det er ikke sikkert der er de samme symptomer som de beskriver på nettet. Vores ene hund havde hjerte/lungeorm i efteråret og hun havde INGEN af de nævnte symptomer. Det var helt tilfældigt at vi opdagede det, fordi vi har mange snegle og fordi jeg læste om det herinde på HF, så jeg blev en smule nervøs og fik lavet en test...

God bedring med vufferen og håber i finder ud af hvad der er galt...

Link til indlæg
Del på andre sites