Gæst LauraS Skrevet Juni 11, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 11, 2011 Vores hvalp Louis på 12 uger har nogle perioder om dagen, hvor han bare gør og gør... Nogen gange er det tydeligt fordi han er træt, eller fordi han skal ud, men vi har svært ved at finde årsagen de fleste gange. Han kan godt begynde at gø når jeg træner med ham. Er der nogen der har gode "stop-gø" råd??? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst PernilleT Besvaret Juni 13, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 13, 2011 Vores hvalp Elvis på 13 uger gør også af og til - men det har været slemmere tidligere, men til hundetræning fik vi det råd, at når han gøede skulle vi ignorere det fuldstændigt!! - vi supplerer så selv med lidt vand afhængig af, hvorfor det er han gør. Hvis han f.eks. gør af en person eller når vi står i køkkenet og er ved at lave mad, så får den lidt vnad (fra en sæbedispenser). Det har hjulpet rigtig meget men det med at ignorere den virker også rigtig godt. Håber du kan bruge svaret til noget Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst mk101 Besvaret Juni 13, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 13, 2011 Hvilken race er det? Nogle racer er meget mere vokale end andre, og så skal der arbejdes ekstra hårdt for at få nye vaner. Ignorering er det bedste, for ellers lærer man blot sin hund, at skal der ske noget, så skal man bare begynde at gø. Det findes der mange glimrende eksempler på hos de fleste hundeejere. Hvis der ikke er en rød tråd i gø-situationerne, bliver det selvfølgelig lidt sværere at sige noget halvklogt om. Men generelt plejer det at ske, når hvalpen syntes der skal liv i gaden. Kropssprog er jo også vigtig indikator for hvad hvalpen/hunden mener der bør ske som det næste. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst LauraS Besvaret Juni 14, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 14, 2011 Han er en japansk spids, og de har tendens til at gø Så jeg ved godt at jeg har odds imod mig :banan: Men det med at ignorere er et godt råd. For det hjælper ihvertfald ikke at sige "nej".... Tak for hjælpen!!! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts