Hop til indhold

Hunden fandt beruser


Bailey_f1
 Share

Recommended Posts

Efter lidt tids fraværd, kommer lige her en lille historie.

Det er jo ofte problemer og lignende der diskuteres, så her (og i anden tråd) kommer der et par gode oplevelser.

 

Forleden da vi var ude at gå godnat tur kommer vi til et sted (det er et kompleks med handicap-/pensionist-boliger. Ikke rigtigt noget fortov, så vi går midt på vejen) hvor Bailey plejer at være godt foran. Hun må ikke være for langt foran det pågældende sted - Jeg tror der bliver smidt noget brød ud til fuglene.

Det er hun helt klar over.

 

Denne dag stopper hun så lige rundt om hjørnet og giver forsigtigt hals.

Jeg skynder mig selvfølgelig frem til hende.

 

Der sidder hun pænt ved siden af en mand der ligger midt på bakken med hovedet nedad.

 

Hun kender manden fra vores morgenture, hvor vi af og til møder ham når han er på vej til bussen, og hun hilser altid på ham (som på alle andre :roll: ) når vi møder ham.

 

Jeg forsøger selvfølgelig at komme i kontakt med ham, hvilket er noget problematisk.

Jeg forsøger at få ham op, og flyttet over til siden så han ikke ligger lige midt på bakken og midt i svinget.

Der er ikke meget trafik her på dette tidspunkt, men alligevel.

Han kaster straks op, og jeg opgiver.

 

Jeg har konkluderet at han er på vej hjem fra kroen og faldet på vej ned ad bakken.

Han siger godt nok han er faldet på vej OP ad bakken, men det kan jeg ikke helt få til at passe.

 

Da jeg er noget usikker på hvor meget han har slået sig, ringer jeg naturligvis 112, og afventer deres ankomst.

 

Vi afventer deres ankomst, mens vi holder øje med ham.

Bailey sidder stadig pænt samme sted, uden at jeg har sagt noget.

 

Så kommer politiet.

Bailey kaldes på plads og vi går dem i møde.

Vi går op til manden - Bailey er stadig på plads.

 

Jeg dækker Bailey af på fortovet - og hun bliver liggende :5up: - mens jeg forklarer politiet situationen.

 

Så kommer ambulancen - Bailey bliver kaldt på plads, og vi går dem i møde.

 

Vi går igen tilbage til manden, og Bailey er som før stadig på plads.

Hun dækkes endnu engang af på fortovet, mens jeg taler med ambulance-folkene.

 

Da jeg er færdig med at tale med dem, kaldes hun på plads - og SÅ får hun sine kiks !!

 

Hold da k*** hvor er det dejligt at have en hund, der bare gør som man vil have, når man er i sådan en situation.

Ikke noget med at snakke med menneskerne - som hun ellers altid skal når vi ser nogle.

Én gang måtte jeg gentage en kommando - som alle blev givet stille og roligt.

 

 

Sådan hund !

Du er bare god :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst malula

Ja, sådan en oplevelse kan man leve på i lang tid :klap:

Bare at tænke tilbage på det, gør at ens tålmodighed måske lige strækkes et ekstra stykke!

Lyder nu også til at være en dejlig hund du har :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, sådan en oplevelse kan man leve på i lang tid :klap:

Bare at tænke tilbage på det, gør at ens tålmodighed måske lige strækkes et ekstra stykke!

Lyder nu også til at være en dejlig hund du har :5up:

 

Ja, jeg skrev forleden..... men det er faktisk ved at være et stykke tid siden, så ja, det kan man :mrgreen:

 

Og ja, hun er godt nok et pragteksemplar :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...