Hop til indhold

Sydfyn - Løse hunde

Gæst Coda
 Share

Recommended Posts

Jeg håber i har nogen gode forslag... :genert:

Når min hvalp er gammel nok vil jeg meget gerne kunne tage ham med hen hvor han må være løs, både så vi kan øve, men også så vores ture ikke altid bare bliver i snor og han så ender med at kede sig ihjel.

Vi har selv have som vi har hegnet ind til ham, så her kan jeg starte med at øve, men det bliver jo også kedeligt med tiden.

Men hvor må/kan man gå hen så ens hund kan løbe lidt frit på sydfyn? Er der overhovedet nogen officiele stede? :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har du tjekket det her link?.

Hundeskovene | find en hundeskov tæt på dig

Men jeg kan godt se at det nærmeste er Sollerup.....

Alternativet er vel stranden i den periode de må være der uden snor?.

Er der en speciel periode for det?? Altså jeg gætter på det skal være udenfor højsæsonen hvor stranden er fyld med badegæster, er det korrekt? :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Golden

Googlede lige og fandt dette:

I perioden fra den 1. april til den 30. september skal hunde føres i snor på strandbredder og andre kyststrækninger, der ligger mellem den daglige lavvandslinie og den sammenhængende landvegetation - ifølge Naturbeskyttelseslovens § 22. I den periode er det dog stadig tilladt at have hunden løs i selve vandet. Uden for perioden må hunde gerne være løse på hele stranden, naturligvis forudsat, at det sker under førerens kontrol.

Det er dog værd at holde sig for øje, at Naturbeskyttelseslovens regel om hunde på stranden kan fraviges af strandens ejer - uanset om det er en privatperson eller en kommune. Visse kommuner tillader hunde - også løse hunde - på stranden både i den pågældende periode og i badesæsonen. Det kan for eksempel ske ved, at hunde i badesæsonen må komme på stranden før kl. 7 om morgenen og efter kl. 20 om aftenen, eller at hunde må komme på afmærkede dele af stranden i den periode. Som regel er der sat skilte op, hvis der er forbud mod hunde på stranden i sommerperioden. Men er du i tvivl om reglerne på din lokale strand, kan du ringe til kommunen og få oplyst dem.

Venlig hilsen

Kirsten Maxen

Link til indlæg
Del på andre sites