Hop til indhold

Jeg har fundet min gud - Agility.


Bamseida
 Share

Recommended Posts

  • Svar 174
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Det ser ud til at flest (foreløbigt) kan d. 3 december :5up::banan:

 

Jeg finder lige ud af om Hasselgård er ledig den dag - for er den det ikke, kan det jo være lige meget (belært af de to sidste to vintre :mrgreen:)

 

Hvis alle kommer bliver vi 9 :klap:

JeanetteH

Sonja

Petrine

Chili con Caia

NannaSoko

Dorte

Linda

BlackGSD

Mig

 

:banan::banan::banan::banan::banan::banan::banan:

 

Hvis alle kommer skal vi betale ca. 430 kr.

 

Er det inkl. leje af hallen?

 

Og hvor præcis ligger den? For mit vedkommende spiller benzin-udgiften også en stor rolle

Link til indlæg
Del på andre sites

Hold da op, det var billigt :shock: Troede det ville være langt dyrere, men så er der slet ingen tvivl :blink: Vi er PÅ ;-)

 

Og jeg har plads til en ekstra hund + fører i bilen hvis det er. Kan hente på enten Allerød eller Hillerød station ;-) Det bliver dog i bur i bagagerummet (har et stort dobbeltbur med skillerum ;-))

 

Altså hunden skal sidde i bur, føreren må gerne sidde på forsædet :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for praj :-D Jo det tror jeg da rigtig gerne vi vil med til - men hvordan, skal man have en sæk legetøj med? Går man agillity baner? Det har vi altså ikke prøvet før.

 

 

Det har faktisk intet med agility at gøre.

 

Jeg oprettede tråden i sin tid, fordi jeg blev undervist af Johanna i agility regi (det var et kursus som min agilityklub havde arrangeret)

Johanna så på hver kursists problem og tog udgangspunkt i det.

I mit tilfælde var det Nanas motivation - eller mangel på samme og hun formåede at lære mig lidt om, hvordan jeg fik motiveret Nana til at få mere fart på - ved brug af legetøj.

At give guffere dæmper jo hunden, hvor brugen af legetøj får hunden op i et højere gear og det kunne jeg godt tænke mig at lære mere om.

Da så Sonja skrev at vi kunne lave et kursus selv (Johannas kurser er ofte overtegnet MEGET hurtigt), satte jeg det i gang.

 

Tak for PB for havde da helt glemt det er her og sprugnet lidt hen over tråden da det var en agility tråd hehe og den liiiige kunne vente lidt :engel:

 

 

Jeg synes en hel dag vil være super Johanna kan skiftevis holde teori og praksis arbejde hvor vi kigger på hinanden ..

 

Jeg vil bare meget gerne have et præcist oplag til hvad det vil handle om det er en lang tur for mig med bro og sådan så hvordan leg med legetøj min hund leger fint med legetøj så tænker mere motivation hvordan det hele kommer til at forløbe sig..

 

Bruger så mange penge på kurser og andet hundeværk så er helt klart interesseret bare nødt til at vide hvad det er vi betaler for så det ikke er et lignende kursus jeg har været på før..

:genert:

 

d. 3 er fin for mig

 

Vi kan faktisk selv bestemme, hvad vi vil undervises i. Johanna kan vist ALT :-D

Men det jeg er interesseret i er, at lære at motivere hunden optimalt i forhold til træning - det være sig brug af legetøj, din måde at agere på når du træner din hund ( skal du være mere/mindre "lalleglad"), din kropsholdning osv.

 

Er det inkl. leje af hallen?

 

Og hvor præcis ligger den? For mit vedkommende spiller benzin-udgiften også en stor rolle

 

Jeg har regnet med et kursus på 5 timer (ingen svarede på om 7 timer var for meget), men det kan godt laves om - vi "har" Johanna en dag (hvad det så indebærer - må spørge hende :vedikke:) I følge CCC er det 7 timer.

Johanna: 3000 kr.

Leje af hal: 560 kr.

Kørepenge: 308 kr. ( hendes privatadresse er i Køge og der er 38,5 km. til Hasselgård = 77 km. x ca.4 kr.= 308.-)

 

IALT: 3868.

 

Hvis vi bliver 9 er det i runde tal 430.- til hver.

 

Her er et link til Hasselgård, så kan du via Krak regner ud hvor langt der er :-D

 

hasselgaard.dk

Link til indlæg
Del på andre sites

Det har faktisk intet med agility at gøre.

 

Jeg oprettede tråden i sin tid, fordi jeg blev undervist af Johanna i agility regi (det var et kursus som min agilityklub havde arrangeret)

Johanna så på hver kursists problem og tog udgangspunkt i det.

I mit tilfælde var det Nanas motivation - eller mangel på samme og hun formåede at lære mig lidt om, hvordan jeg fik motiveret Nana til at få mere fart på - ved brug af legetøj.

At give guffere dæmper jo hunden, hvor brugen af legetøj får hunden op i et højere gear og det kunne jeg godt tænke mig at lære mere om.

Da så Sonja skrev at vi kunne lave et kursus selv (Johannas kurser er ofte overtegnet MEGET hurtigt), satte jeg det i gang.

 

 

 

Vi kan faktisk selv bestemme, hvad vi vil undervises i. Johanna kan vist ALT :-D

Men det jeg er interesseret i er, at lære at motivere hunden optimalt i forhold til træning - det være sig brug af legetøj, din måde at agere på når du træner din hund ( skal du være mere/mindre "lalleglad"), din kropsholdning osv.

 

 

 

Jeg har regnet med et kursus på 5 timer (ingen svarede på om 7 timer var for meget), men det kan godt laves om - vi "har" Johanna en dag (hvad det så indebærer - må spørge hende :vedikke:) I følge CCC er det 7 timer.

Johanna: 3000 kr.

Leje af hal: 560 kr.

Kørepenge: 308 kr. ( hendes privatadresse er i Køge og der er 38,5 km. til Hasselgård = 77 km. x ca.4 kr.= 308.-)

 

IALT: 3868.

 

Hvis vi bliver 9 er det i runde tal 430.- til hver.

 

Her er et link til Hasselgård, så kan du via Krak regner ud hvor langt der er :-D

 

hasselgaard.dk

 

Gud, bor hun i Køge.. Pudsigt:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for uddybning, Bamseida :-D Ja hvordan med at melde 2 hunde til, vil det kunne lade sig gøre? Og er det så dobbeltpris, eller måske noget midt imellem? Overvejer det, da Motor jo ikke er super vant til fællestræning og nok får brug for et par slappere, og Voodoo er garanteret stadig for lille til en 5-7 timers dag.

 

Håber psykotisk meget på at have bil til den tid, ellers kan jeg selvf kun komme med 1 vovse.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men det jeg er interesseret i er, at lære at motivere hunden optimalt i forhold til træning - det være sig brug af legetøj, din måde at agere på når du træner din hund ( skal du være mere/mindre "lalleglad"), din kropsholdning osv.

 

Jaaaaaaahhh den er jeg bare SÅ meget med på :banan: Ih det lyder virkelig, virkelig fedt!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen

Nu skal jeg jo ikke deltage, men vil lige komme med et enkelt pip :genert:

 

Hvis Johanna tilbyder 7 timer i prisen, så ville jeg som arrangør nok nuppe alle 7 timer, når der er knap 10 hunde tilmeldt. Med 5 timer bliver det under 1/2 time pr hund/fører - dertil kommer diverse snak, pauser (skal I sørge for mad til instruktør? - det er vist meget brugt her i Jylland).

 

Håber I får et godt kursus :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia

Jeg ved ikke om en hel dag er = 7 timers undervisning.

 

Men fortolkningskurset jeg var på med Johanna som underviser var fra 9-16, herunder var der lagt en times pause ind ( Frokost).

 

Hvis vi tænker på det motivations kursus vi var på hos Anja og Sofie, handlede det meget om at finde ud af hvilke godbidder hunden var mest vild med, det samme med legetøj og så skulle vi hver i sær komme op med 1-3 øvelser som vi gerne ville arbejde på i løbet af dagen.

 

Jeg ved ikke hva jeg lige går og forventer af kurset med Johanna, men for at jeg skulle få noget ud af det med Chili ville det skulle være i forhold til det vi går og træner på.. Dvs. det skulle være i forhold til Agility.. Altså hvordan kunne jeg belønne der, osv osv osv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Altså hunden skal sidde i bur, føreren må gerne sidde på forsædet :blink:

 

Jeg har jo ingen kørselsmulighed, så hvis jeg ikke kunne køre med Randi ( Har endnu ikke spurgt hende:mrgreen:) så vil Chili og jeg gerne sige ja tak til tilbudet:engel:

 

Allerød st. ville så være det bedste da vi kommer med toget fra København af..

 

Bur omme bag i er fint.. måske hendes lille stofbur kan stå der inde også.. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu skal jeg jo ikke deltage, men vil lige komme med et enkelt pip :genert:

 

Hvis Johanna tilbyder 7 timer i prisen, så ville jeg som arrangør nok nuppe alle 7 timer, når der er knap 10 hunde tilmeldt. Med 5 timer bliver det under 1/2 time pr hund/fører - dertil kommer diverse snak, pauser (skal I sørge for mad til instruktør? - det er vist meget brugt her i Jylland).

 

Håber I får et godt kursus :5up:

 

Tak for pip - det er altid velkommen :-D

 

Det er jo fuldstændig rigtigt med de 7 timer :5up:

 

Jeg har tænkt på frokost, faktisk, men ville ikke komme med mit forslag før vi var sikre på at der var nok tilmeldinger.

 

Jeg havde forestillet mig at vi hver tog noget med, så der var frokost til Johanna også.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved ikke om en hel dag er = 7 timers undervisning.

 

Men fortolkningskurset jeg var på med Johanna som underviser var fra 9-16, herunder var der lagt en times pause ind ( Frokost).

 

Hvis vi tænker på det motivations kursus vi var på hos Anja og Sofie, handlede det meget om at finde ud af hvilke godbidder hunden var mest vild med, det samme med legetøj og så skulle vi hver i sær komme op med 1-3 øvelser som vi gerne ville arbejde på i løbet af dagen.

 

Jeg ved ikke hva jeg lige går og forventer af kurset med Johanna, men for at jeg skulle få noget ud af det med Chili ville det skulle være i forhold til det vi går og træner på.. Dvs. det skulle være i forhold til Agility.. Altså hvordan kunne jeg belønne der, osv osv osv.

 

Hvis det bliver et specifikt ag kursus er der for mange der ikke vil være med og det synes jeg er synd og så bliver kurset for dyrt, tror jeg :-D

 

Men man kan måske kombinere det :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Hvis det bliver et specifikt ag kursus er der for mange der ikke vil være med og det synes jeg er synd og så bliver kurset for dyrt, tror jeg :-D

 

Men man kan måske kombinere det :vedikke:

 

I know:blink:

 

Men det kan være at Johanna har gode ideer til hvordan man bygger kurset op bedst muligt så alle kan være med og få noget ud af det hvad enten man primært træner det ene eller det andet:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

I know:blink:

 

Men det kan være at Johanna har gode ideer til hvordan man bygger kurset op bedst muligt så alle kan være med og få noget ud af det hvad enten man primært træner det ene eller det andet:5up:

 

Jeg er faktisk RET SIKKER på at hun har forstand på det :mrgreen:

 

Så ja, lad os fortælle hende om vores ønsker, så skræddersyr hun det nok til os :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har jo ingen kørselsmulighed, så hvis jeg ikke kunne køre med Randi ( Har endnu ikke spurgt hende:mrgreen:) så vil Chili og jeg gerne sige ja tak til tilbudet:engel:

 

Allerød st. ville så være det bedste da vi kommer med toget fra København af..

 

Bur omme bag i er fint.. måske hendes lille stofbur kan stå der inde også.. :5up:

 

Da Randi lige pt. ikke er ejer af en bil der kan køre, tør hun ikke love noget :vedikke:

 

Meeen regner da med at have et funktionelt køretøj til den tid og har jeg det med plad til hundene må du selvfølgelig gerne køre med.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ej og hvis det er sådan, at 2 hunde herfra vil gøre, at der er endnu mindre tid til folk, så tager jeg bare een med. Motor er i god form til december, han skal nok stå distancen!

 

Og jeg er ligeglad om vi skal øve på agillitybane, vi kan jo bare snubbe de forhindringer vi kan overskue (rør tager vi nok ikke lige i første omgang, medmindre damen får lært mig belønningen Motor vil gøre alt for :mrgreen:) Ellers finder jeg bare på nogle øvelser vi gerne vil arbejde på.

 

Er spændt allerede!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Kunne man ikke gøre det sådan at hver deltager har et fast tidsrum med Johanna? Om man så vil dele denne tid mellem en eller to hunde er op til en selv. Jeg har været på flere kurser hvor man har gjort sådan og det synes jeg fungerer fint.

 

Det fungere nemlig rigtig godt med alene tid :-)

 

Er vant til det med de kurser jeg har været på med A og S, og også kurset med Bianca..

 

Man får super meget ud af det:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Kunne man ikke gøre det sådan at hver deltager har et fast tidsrum med Johanna? Om man så vil dele denne tid mellem en eller to hunde er op til en selv. Jeg har været på flere kurser hvor man har gjort sådan og det synes jeg fungerer fint.

 

Det fungere nemlig rigtig godt med alene tid :-)

 

Er vant til det med de kurser jeg har været på med A og S, og også kurset med Bianca..

 

Man får super meget ud af det:5up:

 

Det lyder som en rigtig god ide og så er alle glade :5up:

 

Jeg foreslår Johanna det og så kan det godt være at i kommer på arbejde - så skal i nemmerlig lave en plan over hvad i vil undervises i :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...