Hop til indhold

Bil-træning?

Gæst LulluxD
 Share

Recommended Posts

Gæst LulluxD

Nu er det sådan, at min collie Zeus (7 mdr.) aldrig har været glad for at køre i bil. Vi har ofte været nødt til at løfte en meget uvillig hund ind i bilen, når vi skulle til hvalpe-motivation (hvilket jeg godt ved, nok ikke har gjort noget bedre).

Anyway, så jeg jeg snart ikke hvad jeg skal gøre, for at han vil hoppe frivilligt op i bilen. Vi har prøvet at sidde i bilen med kyllinge-pølser og den slags, men han vil kun op med forbenene og bliver riiigtig lang, bare for at nå de lækre bidder.

Er der nogen der har et godt fif eller noget til at gøre mere fremskridt? Vi har også sat en kasse foran døren, som han kan bruge som trappe, ligesom da han skulle lære at bruge hundelemmen.

(Vi er forresten lidt mistænkelige om han været der oppe når vi bare har ladet døren stående åben, da kyllingepølserne var væk, da jeg kom tilbage. Who knows)

På forhånd tak!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst aycasa

Vi har også haft problemer med at Sammy ikke ville hoppe i bilen...

Vi har så trænet sådan:

Vi gik forbi den åbnede bagagerum flere gange om dagen. Først med lidt afstand, så lidt tættere på. Så stoppede vi foran bagagerummet. Roste ham. Gik videre. Så længe indtil han var næsten fuldstændig afslappet. Så fik han godbidden foran bagagerummet. Det gentog vi ca. 10-20 gange.

Så har vi lokket ham i bagagerummet. Roste ham. Ud igen. Ind igen. Rost ham. Ud igen. 5-10 gange lige efter hinanden. Stoppede træning.

Det har vi så gjort i ca. en uge...

Vi har ikke snakket ret meget, mens vi trænede. Kun rost ham, ellers ikke.

Det en veninde gjorde var, at hun kun fodrede hunden i bilen... Han fik ellers ingenting. Kun i bilen. Hvis han ikke ville ind i bilen, var han vist ikke sulten nok. Han fik så heller ikke noget udenfor bilen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst LulluxD

YES! Han hoppede op! Så er resten jo nærmest bare en leg!

Mange tak for rådene folkens!

Og hvis nogen vil vide det, så var det rester af hotwings (benene kun self), der var min magiske redning!

I be happy!

Link til indlæg
Del på andre sites