Hop til indhold

Reddede han mig fra et bid?

Lenschow
 Share

Recommended Posts

Jeg havde en spøjs oplevelse i en skov forleden. Hugo er normalt en meget meget meget - næsten for meget:-) - rar hund, som virkelig er tolerant med andre hunde og venlig.

Men jeg var ved at blive bidt af en løs hund, og så forvandlede han sig til det stik modsatte. Jeg ved dog ikke om jeg tolker dette korrekt eller om der er tale om noget andet? Jeg vil gerne høre, hvad I tænker, og om I har oplevet lignende med jeres hunde?

Vi går ad en sti et sted, hvor de må løbe løs. En mand med to hunde går imod os. Hundene snuser og ignorere Hugo, der lægger sig ned, som han altid gør, når vi møder hunde. Jeg går videre, da jeg har erfaret, at det er dumt at stå stille når hunde mødes.

Pludselig ryger den ene hund frem og løber mod mig med blottede tænder - den siger ikke en lyd - og alt på den peger bare fremad og opad mod mit ansigt - jeg blev simpelthen så bange som jeg aldrig har været for en hund før i mit liv. Jeg trækker instinktivt begge arme ind foran brystet, vender mig bort og kryber lettere sammen, mens jeg kniber øjnene sammen og holder vejret - sådan en rigtig chok respons, som jeg slet ikke er herre over.

Lige i det hunden når mig, kommer Hugo flyvende ind fra siden og napper den i hoften, så den vælter og skriger op. Så sætter den efter ham, hvorefter han laver et enormt hop (der er vel munster i en:-)) og lander delvis på ryggen af hunden, hvor han bliver stående med begge forben og helt blottede tænder, mens jeg går forbi. Den anden hund er stivnet fast i et bredt tandsæt også - rettet mod Hugo.

Jeg ved nok til intet at sige elelr gøre, så jeg går forbi og videre, hvorefter Hugo kommer af sig selv og vi går - den anden hunds ejer kalder på sin hund, og de går deres vej.

Jeg var for rystet til at sige noget til ejeren - også fordi jeg ikke ville have HUgo hen til den hund igen...

Men hvad pokker var det lige han gjorde? Var det et tilfælde? Var det noget andet? Eller reagerede han simpelthen på min massive chokadfærd - normalt fryser jeg aldrig på den måde, men jeg så simpelthen ikke dette angreb komme, så jeg blev helt apatisk i nuet. Og jeg gad nok vide om en hund kan se/lugte det?

Eller er det at tillægge sin hund for mange evner?

:-)

Jeg blev i hvert tilfælde ikke bidt, og jeg er sikker på, at havde Hugo ikke handlet i nuet, så havde jeg været bidt af den hund.

MVH

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror såmænd også at hans handling var helt normal, og for at beskytte hans "flok".

Da Luna var hvalp og skulle til dyrlæge havde vi Baldur med, der skulle gøres noget ved Luna som gjorde ondt (og hun ville nok skrige), og dyrlægen bad os om at holde Baldur lidt tilbage, da hun nemlig før havde oplevet at den anden hund ville forsvare den hund der skreg...

Så jeg tror at det er meget normalt at forsvare sin "flok"

Link til indlæg
Del på andre sites