Gæst Månerose Skrevet Juni 28, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2011 Hej, jeg har en 5 mdr. gammel boxerhvalp som pt. får foder fra Acana (Large puppy breed). Jeg overvejer at prøve noget andet da han jævnligt har diarre og prutter meget . Er der nogen herinde som kender foderet Bozita Robur? Eller nogen som har gode forslag til hvad jeg kunne skifte til? Mange hilsner, Berit og Charlie Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst E.G. Besvaret Juni 29, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 29, 2011 Hej, jeg har en 5 mdr. gammel boxerhvalp som pt. får foder fra Acana (Large puppy breed). Jeg overvejer at prøve noget andet da han jævnligt har diarre og prutter meget .Er der nogen herinde som kender foderet Bozita Robur? Eller nogen som har gode forslag til hvad jeg kunne skifte til? Kendte det ikke i forvejen men med google som vejleder fandt jeg følgende: Ingredients: Chicken, maize meal, rice, special processed cereals (SPC), maize germ, animal fat, chicken digest, Arctic fish, egg powder, hemoglobin, potato protein, beet fiber, linseed, salt, potassium chloride, brewer´s yeast, shellfish hydrolysate (contains glucosamine), cartilage hydrolysate (contains chondroitin), yeast (ß-1,3/1,6-glucan). Ingredienser: Kylling, majsmel, ris, specialproduceret havre (SPC), majsspirer, animalsk fedt, kyllingebouillon, ishavsfisk, æggepulver, hæmoglobin, kartoffelprotein, roefibre, hørfrø, salt, kaliumklorid, skaldyrshydrolysat (glucosamin), bruskhydrolysat (chondroitin), bryggerigær, gær (ß 1,3/1,6-glukan). Det meste af proteinet kommer fra planteriget - hunde trives bedst med protein fra dyreriget. To majskilder, ordet "cereals" som generalt betyder kornprodukter er oversat til kun at betyde "havre" på dansk. Jeg vil ikke risikere at min hund fik hvede, rug og byg, som også er cereals. Fedt kilden er uspecificeret, digest er kødaffald nedbrudt med enzymer, lyder bestemt bedre som bouillon men er ikke hvad jeg forstår som bouillon. Så er der kartoffelprotein - hvad pokker skal en hunde med protein fra kartofler? Med det indhold vil jeg løbe skrigende bort, der er langt bedre at vælge imellem. Jeg personlig vil anbefale at du finder et andet hvalpe produkt til store racer - Orijen Puppy Large vil være mit første valg. Olivers Start til large breed og Golden Eagle (Holistic Health) til large breed puppy er ikke helt ved siden af. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Månerose Besvaret Juni 29, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 29, 2011 Mange tak for dit udførlige svar. Jeg synes det er vigtigt at han får et godt foder, specielt nu mens han er hvalp, men jeg synes det er noget af en jungle at finde rundt i. Jeg køber i forvejen Olivers til mine katte, måske skulle jeg prøve det til Charlie også. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst maian889 Besvaret Juni 29, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 29, 2011 Jeg ville med den ingrediens liste også holde mig væk, og i stedet kigge på Olivers fx.. Det bruger jeg selv, og min hund elsker sit foder, vi varierer lidt mellem varianterne, men det er nok mere for min skyld end for hundens... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts