Hop til indhold

Yorkshire Terrier.


Gæst xklaudia
 Share

Recommended Posts

Gæst xklaudia

Hej. :)

jeg overvejer at købe en yorkshire terrier, men jeg kender faktisk ikke så meget

til dem. Jeg er rigtig dårlig til at bruge internettet, og derfor vil jeg spørger alle jer

hundelskere om, i måske vidste noget?

bla:

Hvor tit de skal klippes?

Hvis moren og faren er lyse, bliver de så lyse?

Bliver de nemmere blinde, hvis de får hår i øjenene?

Er der noget andet jeg bør vide?

 

.. og til allersidst, måske et navn der passer til en lille hund? :)

Håber der er nogen der kan hjælpe.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Zarina

Det bedste du kan gøre er at se på http://www.canis-minor.dk

Det er klubben for små selskabshunde, som også Yorkien hører under, selvom den efter min mening burde høre til i Dansk Terrierklub, eftersom det er en terrier.

Terriere er ikke jordens nemmeste hunde, så man skal kunne lide deres særlige temperament og så i øvrigt kunne leve med, at de nogle gange gør, som det passer dem.

 

Ellers er det vigtigt at du læser nogle bøger om hunde generelt, f.eks. af Anders Hallgren, Marie Hansson, Lone Greva.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 7 months later...
Gæst Pernoolle

Hej xkladia.

Jeg har selv en yorkshire Terrier og synes selv at det er en af de nemmeste hunde at passe. Selvfølgelig skal de klippes et par gange (ca. hvert 4 måned hvis det er en korthåret hund) men til gengæld fælder den slet ikke. Der er mange der siger at de gør rigtigt meget men det gør min hund nu ikke. den gør kun når vi får gæster og så den ellers så lalleglad så man slet ikke kan forestille sig det. Nogle gange kan den godt være lidt stædig hvis den vil lege. Når den vil lege sætter den sig ned og kigger på mig indtil jeg sætter mig ned på gulvet for at lege med den.

 

-hvis der er mere du vil spørge om kan du bare skrive til mig :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst yorkies

Hej Xclaudia

 

Jeg har selv to yorkshire terrier og et mini opdræt af denne race med lejlighedsvis hvalpe.

Jeg har en masse information om racen på min egen hjemmeside, både informationer om hvad du bør overveje inden du køber hund, og selvfølgelig også om racen.

 

Min hjemmeside er. yorkies.dk

 

Håber at høre fra dig, og du er mere end velkommen til at skrive i min gæstebog, hvis du har flere spørgsel, som du ikke kan finde svar på inde på min hjemmeside.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 5 weeks later...
  • 5 weeks later...
Gæst Larry&Gucci

Hejsa.

 

Jeg har 2 yorkshire terrier og lige nu også mit første kuld hvalpe (5 dage gale) :-). Mine 2 hunde har et enormt forskelligt sind. Han er en lille tryghedsnarkoman og nussegøj, hvor hund er mere sin egen. Han kan næsten ikke hidses op, hvor hun skælder biler og reklamer i tv ud. Han er meget ked af at være alene hjemme, hun er helt ligeglad.

Så jeg tror at Yorkier er lige så forskellige som mennesker.

 

Vores er kortklippet og bliver derfor klippet hver 3 måned og børstet efter behov. De kan nøjes med korte ture, men elsker at gå lange ture. De er meget gode til at lære tricks, og nyder opmærksomhed. Dog er det misforstået at de skal løftes på hele tiden, personligt må man ikke løfte mine hunde, medmindre at jeg giver lov.:-)

 

Men hvis jeg kan hjælpe dig, så er d velkommen til at spørge løs.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 10 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...