Hop til indhold

Kløe og skæl

Gæst Pabille
 Share

Recommended Posts

Gæst Pabille

Mig og min kæreste har fået en mops, og hun er godt 11 uger. Vi hentede hende, da hun var 9 uger og allerede dagen efter lagde vi mærke til, at hun kløede sig en del. Efter lidt gennemgang af pelsen fandt vi en loppe, og hun blev behandlet med Frontline. 1 uge senere kløede hun sig stadig meget i ørerne, og vi tog derfor til dyrlæge, som kunne konstatere, at hun også havde noget betændelse i ørerne, som vi nu har fået øredråber til.

Problemet er bare at hun stadig kløer sig en del på bagkroppen og på forbenene, og hun har en del skæl på bagkroppen.. Dyrlægen sagde, at hun godt kunne klø sig et par uger efter vi havde fundet loppen, pga. æg osv. men så vidt vi kan se er der ikke flere lopper (eller ekskrementer derfra)... Og min store frygt er nu om hun har hårsækmider? Hun har dog ingen pletter uden hår - hun klør blot og har skæl. Så håber bare jeg er lidt hypokonter på min hunds vegne :)

Men er der nogen der har oplevet noget lignende og evt. kan "berolige" mig lidt eller har nogle gode råd?

Det er specielt om morgenen hun klør sig...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Pabille

Haha.. Det er vidst standardsvaret til alt herinde.. Kan oplyse, at vi har bestilt tid hos dyrlægen til når vi kommer tilbage til København, men det er først på mandag, så indtil da vil det jo være super, hvis I havde nogle forslag til hvad det kan være, så jeg kan hjælpe min dejlige hvalp...

Det er faktisk kun om morgenen (hun vågner kl. 5 og klør sig ret vildt indtil jeg løfter hende op og går ud med hende). Derefter er det kun et par enkelte gange i løbet af dagen.. Har vasket hendes kurv et par gange, så det burde ikke være der problemet lå...

Link til indlæg
Del på andre sites