BlackGSD Skrevet Juli 13, 2011 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2011 Jeg vil jo gerne have Gizmo avlskåret, eller hvad han nu kan blive indenfor DKK (har jo kun været vant til schæfer-regi, så det er jo en helt ny "verden" jeg har kastet mig ud i ). Men hvordan bliver han det??? Jeg er med på, at han skal have en markprøve som er gældende for racen for at kunne blive stillet i brugsklasse, og (forhåbentligt) blive udstillingschampion. Og så skal han have undersøgt hofter (jeg vil så også have hans albuer tjekket). Men hvad mere??? Skal der andet til, for at få en avlskåring, avlsgodkendelse, eller hvad hedder det i jagthunde regi??? Jeg har også besluttet at lade ham mentalteste. Synes det er en jungle at finde rundt i Så nogle kloge hoveder - HJÆLP Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Besvaret Juli 13, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 13, 2011 Nu kender jeg jo ikke til jagthunde-racerne, men på DKK har jeg fundet avlsrestriktionerne og det ser ud som om der kun skal udstilling (mindst Very good) og HD foto til en avlsgodkendelse. Racerestriktioner / sundhedsoplysninger Men så kiggede jeg lige på Vizlaklubbens hanhundeliste DANSK VIZSLA KLUB og der kan du se hvilke andre prøver, som nogle hanhunde har været til fx apportering og mark. /Mette Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
BlackGSD Besvaret Juli 14, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juli 14, 2011 Nu kender jeg jo ikke til jagthunde-racerne, men på DKK har jeg fundet avlsrestriktionerne og det ser ud som om der kun skal udstilling (mindst Very good) og HD foto til en avlsgodkendelse. Racerestriktioner / sundhedsoplysninger Men så kiggede jeg lige på Vizlaklubbens hanhundeliste DANSK VIZSLA KLUB og der kan du se hvilke andre prøver, som nogle hanhunde har været til fx apportering og mark. /Mette Tak :kys: Dvs. at det er nok med et Very Good, og bare i åben klasse??? Er det virkelig så ligetil??? Det virker jo meget overskueligt, selvom jeg stadig vil have en markprøve på ham, mentaltest og gerne opnå champion titel til udstilling. Men det er jo noget helt andet end hos schæfere, hvor der findes Avlsmønstring, Avlsgodkendelse og Avlskåring (i klasse 1, 2 og 3). Og de har hver deres krav for opnåelse, bla. brugsprøver, udholdenhedsprøve m.m. Så det her virker jo lige pludselig ret let sammenlignet med... Tak for svar Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Besvaret Juli 14, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 14, 2011 Tak :kys: Dvs. at det er nok med et Very Good, og bare i åben klasse??? Er det virkelig så ligetil??? Det virker jo meget overskueligt, selvom jeg stadig vil have en markprøve på ham, mentaltest og gerne opnå champion titel til udstilling. Men det er jo noget helt andet end hos schæfere, hvor der findes Avlsmønstring, Avlsgodkendelse og Avlskåring (i klasse 1, 2 og 3). Og de har hver deres krav for opnåelse, bla. brugsprøver, udholdenhedsprøve m.m. Så det her virker jo lige pludselig ret let sammenlignet med... Tak for svar Ja, det virker rimelig ligetil. Jeg synes da også, I skal tage de forskellige jagt-prøver, det viser da bestemt noget om hunden inden den evt bruges i avl. Hvor gammel er det ny gizmo er? Den VG han skal have, den skal bare være fra en officiel klasse, og det er fra unghund og op. Og så selvfølgelig HD status. Kender I den? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
BlackGSD Besvaret Juli 15, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juli 15, 2011 Ja, det virker rimelig ligetil. Jeg synes da også, I skal tage de forskellige jagt-prøver, det viser da bestemt noget om hunden inden den evt bruges i avl.Hvor gammel er det ny gizmo er? Den VG han skal have, den skal bare være fra en officiel klasse, og det er fra unghund og op. Og så selvfølgelig HD status. Kender I den? Han er 13 mdr Han klarer sig jo fint til udstillinger, og skal stilles i åben klasse til Herning. Han skal til dyrlæge på mandag og have fotograferet hofter og albuer : Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts