Hop til indhold

Har hvalpen spist et fremmedelegme?


Lupus
 Share

Recommended Posts

Og ja, jeg har været ved dyrlægen ;)

 

Igår kl 14 begyndte Flensa (på 15 uger) at være sløv. Han pev når vi tog kontakt til ham og var faktisk rigtig dårligt. Vagtdyrlægen ville ikke se ham om aftenen og mente at vi skulle kontakte vores egen dyrlæge morgenen efter. Han mistænkte noget virus. På det tidspunkt lå hans tempratur på 39,6.

 

Her til morges havde han det meget bedre. Men vi valgte at lægge vejen forbi dyrlægen alligevel. Her fik vi dog noget af en overraskelse, da dyrlægen var meget chokeret over at vi ikke var kommet med ham noget før, da hun syntes at han så forfærdentligt ud. Han vejer det han skal, skal det lige siges.

Han pev da hun rørte hans mandler og de var også hævedet. Men alligevel snakkede hun rigtigt meget om fremmedlegmer og indlæggelse. Her var hans tempratur nede på 39,1. Hun endte dog ud med at ville se tiden an til i morgen og gav ham smertestillede og pencilin.

 

Nu leger, spiser, drikker, tisser og skider som normalt. Det er næsten ikke noget at mærke på ham.

 

Men dyrlægen gjorde mig rigtig nervøs, om det med fremmedlegmer. Hvad syntes I hundefolk at det lyder som om?

 

Marlene :vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg skal ikke gøre mig klog på, hvad det kan være, men det undrer mig da lidt, at din dyrlæge ikke har taget røntgenbilleder af din hvalp, når hun selv snakker om fremmedlegemer.. :hmm:

 

Jeg har lige været afsted med Audrey i mandags. Hun havde ikke feber, men hun kastede op og ville ikke engang drikke. Hun havde også tynd mave (tynd som i: det stod ud i en stråle :cry:). Vi tog til dyrlægen hvor hun blev røntgenfotograferet, og dyrlægen kunne se, at der lå noget i hendes tarm, som hun havde svært ved at komme af med. Det må da være det din dyrlæge mener, når hun snakker om fremmedlegemer :vedikke:

 

Rigtig god bedring med lillevaps :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun snakkede også om røntgen, men længere inde i samtalen besluttede hun sig for at hun ville se tiden an.

 

Det jeg synes er mærkeligt er det med mandlerne og feberen. Feber får man vel kun ved infektion og i så fald ville det i maven/tarmen været blevet inficeret meget hurtigt. Og mandlerne reagere vel kun på hals dræ delsekvens, tænker jeg.

 

Øv med din hund! Håber at det går bedere og at det hele er kommet ud igen! :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Nåh, synes godt nok det var et fremmed ord du skrev der... :lol:

Skal I så vente til i morgen og vil dyrlægen se jer igen, eller har I fået pinicillin siden mandlerne er hævede. Kan godt forstå du undre dig lidt, men når der næsten ikke er noget at mærke på ham, så har han det måske ok.

Rigtig god bedring til ham.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...