Hop til indhold

Hvalpeleg og -træning i Allerød/Nordsjælland


Gæst Abbydoodle
 Share

Recommended Posts

Gæst Abbydoodle

Hej allesammen,

 

Jeg er ny her i forummet, og tænkte at jeg ville stikke snuden frem og høre om der var nogen hvalpe, der havde lyst til at lege/træne sammen med min skønne hvalp, Abby.

 

Abby er 12 uger og er en blandingshund (lab/puddel). Hun er stille og rolig, men kan godt gasses op når der er udsigt til leg:banan:

 

Der er en måned til vores hvalpemotivation starter, og derfor tænkte jeg at jeg ville tyvstarte lidt:slem: Det kunne være dejligt at bruge noget tid på at øve kontakt og andre grundlæggende ting når der er en spændende legekammerat til stede. Abby er f.eks. meget glad for andre mennesker og hunde - og det er jeg meget taknememlig for, men det ville være super fedt, hvis hun begynder at tage kontakt med mig og vil blive hos mig indtil jeg har fået spurgt om vi må hilse.

 

Og så ville det være dejligt med en der ville lege og tumle sammen med hende så hun kunne have det rigtig sjovt:-D

 

Vi bor i Allerød og har bil så vi er relativt fleksible mht. sted, så længe det er i omegnen af København eller Nordsjælland.

 

Jeg håber der er nogle søde hvalpe (og ejere;-) ), der har lyst til at mødes.

 

Mange hilsner fra mig og små pivelyde fra Abby, der vist ligger og drømmer...måske er der en lille kanin, der skal jagtes? :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

Jeg har en samojede på 12 uger, vil da rigtig gerne mødes, men vi har ikke bil så du bliver vist nødt til at komme herind af, hvis det ikke er for langt væk? Vi bor på Amager :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha
Yay! Fedt:-) Vi kommer gerne til Amager. Er der et sted i nærheden af dig hvor de kan slippe for snoren?

 

Ja der er et stykke græs ok tæt på, og ellers har vi også en have eller vi kan tage på Amager Fælled :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Abbydoodle
Ja der er et stykke græs ok tæt på, og ellers har vi også en have eller vi kan tage på Amager Fælled :-D

 

Ok, super! Hvad end der passer dig bedst:-) Hvornår har du tid?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha
Ok, super! Hvad end der passer dig bedst:-) Hvornår har du tid?

 

I næste uge måske, efter onsdag? Der har jeg i hvert fald et par fridage.

 

Det skulle blive helt vildt regnvejr i weekenden, men i må selvfølgelig gerne komme på besøg indendørs, men så kan jeg kun lørdag (og så er vores store hund også hjemme, men han er nu sød).

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Abbydoodle
I næste uge måske, efter onsdag? Der har jeg i hvert fald et par fridage.

 

Det skulle blive helt vildt regnvejr i weekenden, men i må selvfølgelig gerne komme på besøg indendørs, men så kan jeg kun lørdag (og så er vores store hund også hjemme, men han er nu sød).

 

Torsdag i næste uge vil være perfekt, hvis du kan da:-)

Det bliver spændende med det regnvejr..håber ikke det bliver så slemt denne gang. Puha.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Abbydoodle
Nææ, hvor hyggeligt - det kan være at vi mødes på fremtidige gåture, for jeg bor også i Allerød (men får jo altså først hund om en måneds tid....)

 

Hyggeligt:-) Det er faktisk en skøn hundeby har jeg fundet ud af...alle de stier er super når man skal lufte hvalp:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Søren & Trine

Hej allesammen,

Vi er helt nye på forummet her, men har en herlig collie-hvalp på 10 uger der trænger til gode legekammerater, både store og små.

Akito er stor for sin alder og race, men forsigtig af sig som kun en collie kan være det - så overivrig labrador er ikke den bedste match, men en fredelig spids er nok ikke tosset ;-)

Akito er i skrivende stund (9/8-11) 10 uger gammel, vejer 5 kg (sidste uge var det bare 4!), er vaccineret 1. gang og har mødt de første 40-50 hunde allerede, men kun leget med et par stykker. Vi søger naturligvis kun hvalpevenner der kan lege på lige fod med Akito, så begge bliver tumlet/tromlet lige meget og alle får en god oplevelse af det.

Akito og vi kommer gerne i bil og kan lege stort set på alle dage og tidspunkter. Vi bor i fuglekvarteret i Kbh. NV (2400) og har stor gård og lejlighed hvori man kan boltre sig i al slags vejr. Vi har varevogn med 3 sæder og stort hundebur til to stk. velvoksne collier, og skulle det være henter og bringer vi gerne hvalpevenner og 'forældre' både til NV og ud på eventyr i det fri :-)

Det kunne være rigtig rart at finde et par legekammerater som Akito (og vi) kan pjatte med en gang om ugen eller lign., gerne i det næste mange år, men mindre kan også gøre det.

Vuf-lige hilsener,

Trine & Søren

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej allesammen,

Vi er helt nye på forummet her, men har en herlig collie-hvalp på 10 uger der trænger til gode legekammerater, både store og små.

Akito er stor for sin alder og race, men forsigtig af sig som kun en collie kan være det - så overivrig labrador er ikke den bedste match, men en fredelig spids er nok ikke tosset ;-)

Akito er i skrivende stund (9/8-11) 10 uger gammel, vejer 5 kg (sidste uge var det bare 4!), er vaccineret 1. gang og har mødt de første 40-50 hunde allerede, men kun leget med et par stykker. Vi søger naturligvis kun hvalpevenner der kan lege på lige fod med Akito, så begge bliver tumlet/tromlet lige meget og alle får en god oplevelse af det.

Akito og vi kommer gerne i bil og kan lege stort set på alle dage og tidspunkter. Vi bor i fuglekvarteret i Kbh. NV (2400) og har stor gård og lejlighed hvori man kan boltre sig i al slags vejr. Vi har varevogn med 3 sæder og stort hundebur til to stk. velvoksne collier, og skulle det være henter og bringer vi gerne hvalpevenner og 'forældre' både til NV og ud på eventyr i det fri :-)

Det kunne være rigtig rart at finde et par legekammerater som Akito (og vi) kan pjatte med en gang om ugen eller lign., gerne i det næste mange år, men mindre kan også gøre det.

Vuf-lige hilsener,

Trine & Søren

 

Jamen Voodoo vil da rigtig gerne lege, og han er ikke særlig vild, men vil nu sige, at Abby altså også er rigtig sød. Og, det er som sådan ikke om det er en vild labrador der har noget at skulle have sagt - det handler om, at du skal vide, at ejerne gider blande sig og lære deres hvalp at lege pænt hvis altså den tromler/er for vild. Kåde hvalpe er bare - kåde :lol:

 

Voodoo er på 10 kilo nu, bare lige så du er forberedt, men han er rigtig sød.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Søren & Trine

Det lyder Godt Buddha!

Vi er optaget af hvalpetræning om søndagen i weekenden, men lørdagen står i hundens tegn (d. 13. er vi dog til hvalpetræf på Als) og ellers er vi meget fleksible i dagtimerne og om aftenen på hverdage; i nærmeste fremtid er vi friske på leg d. 10., 12. og 16.-19.

Hvordan passer det med Voodoos planer? Og med Abbys, som vi naturligvis også gerne snuser til ;-)

Vuf-lige hilsener,

Trine & Søren

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder Godt Buddha!

Vi er optaget af hvalpetræning om søndagen i weekenden, men lørdagen står i hundens tegn (d. 13. er vi dog til hvalpetræf på Als) og ellers er vi meget fleksible i dagtimerne og om aftenen på hverdage; i nærmeste fremtid er vi friske på leg d. 10., 12. og 16.-19.

Hvordan passer det med Voodoos planer? Og med Abbys, som vi naturligvis også gerne snuser til ;-)

Vuf-lige hilsener,

Trine & Søren

 

Næste uge kan vi godt, måske onsdag?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Søren & Trine
Næste uge kan vi godt, måske onsdag?

 

Onsdag d. 17/8 lyder fint - hvad med kl. 1100 eller 1900 på Amager, så kommer vi ud til jer eller evt. til Amager Fælled? Alt bortset fra kl. 14-17 er fint for os.

 

Vuf-lige hilsener,

Trine & Søren

Link til indlæg
Del på andre sites

Onsdag d. 17/8 lyder fint - hvad med kl. 1100 eller 1900 på Amager, så kommer vi ud til jer eller evt. til Amager Fælled? Alt bortset fra kl. 14-17 er fint for os.

 

Vuf-lige hilsener,

Trine & Søren

 

Kl. 11 passer rigtig godt, hvis i kommer på besøg herhjemme har jeg også en hund på 2 år, men hvis det ikke regner, er Fælleden en god ide :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Søren & Trine
Kl. 11 passer rigtig godt, hvis i kommer på besøg herhjemme har jeg også en hund på 2 år, men hvis det ikke regner, er Fælleden en god ide :-D

 

Vi ses i morgen kl. 11 - sender I jeres adresse og tlf. nr. til mobil 20730028 eller [email protected], så kommer vi ud til jer med Akito i bil.

 

Vi glæder os alle tre :-D

 

Vuf-lige hilsener,

Søren & Trine

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...