Hop til indhold

At leve med hvalpe..


jukl
 Share

Recommended Posts

Underlig overskrift....Men det er faktisk det jeg har gjort de sidste mange år:klap:Alle hvalpe har været forskellige i deres væsen, og med den viden i bagagen ja der sidder jeg lige nu og tænker over bjæffen Izzi:hjerte:

Hun har en helt klart opfattelse af hvordan hun vil have hendes hvalpeliv skal være:blink: Hvordan..Joo:engel:Om morgenen kl ca. 5 der er det hendes job synes hun at vække mig... Ikke fordi hun skal uden for, for det klare hun af sig selv, for hoveddøren står åben...:hjerte:Neeej der skal da ske noget...Så bjæffen springer op i min seng...Ikke i ben enden, nope Hun lander lige oven på mit hovede:klap:Der ligger hun så og slikker og trækker mig i håret til jeg kommer så meget til bevidsthed, at jeg kan skubbe hende ned af mit hoved...Ikke ned på gulvet, har hun lært mig, for så lander hun igen med det samme oven på mit hoved igen, neej... Bare såden ned til siden i et lille håb om hun så vil sove videre der, som alle de andre hvalpe gennem årene har gjort....Næh ned i ben enden, tak for det, ned på gulvet og overbevise de 2 andre bjæffere om at de skal lege med hende....

Jeg falder så lige i søvn igen, og samme scene gentager sig.....

Så jeg står op...suuuk.:drille:Så skal der fodres, og kattene skal jages, naboens hunde skal have besked... af hende..og så skal jeg have min morgenmad.:banan:

Men såå har jeg altså lige haft tid nok synes Izzi, så nu skal vi på tur....

Turen ud går altid fint...Izzi i sit bur og Pocha løs ved siden af, det min. det tager at køre ned til Stranden....

Ud af bilen...Og damen sætter sig pænt indtil snoren kommer af, og beskeden fri er givet....Så går den afsted over strandengen efter Pocha som har objektet som skal være dagens kasteting.... De hiver og trækker lystigt om kap, hvem er den stærkeste...Hov....der kommer en hund i rask trav og vil hilse...Det er dog lige for meget for Izzi, så hun skal lige imellem mine ben, indtil, Pocha har hilst på den....Er den ok så kan Izzi komme frem og hilse...Men egentlig uden at være intra... Nej det er mig og så Pocha som er de bedste....Og det er jo som det skal være...

Men så skal vi tilbage til bilen igen..og snorene skal på:slem: Der er vel 30 meter til bilen.

Det er godt Pocha altid kommer hen på plads, for så følger Izzi med...Men så kommer der lige et lille problem...Izzi, har overhovedet ingen respekt for mig og mine fødder:damn: Så hun stopper bare, hvis der skal snuses, og så er jeg virkelig ved at stå på hovedet....Så her i morges da jeg for anden gang, var ved at lave forlæns kolbøtte...Så sagde mit indre menneske ..NEJ... Og min fod den kom ind under hendes mave, og så var det hende som fik en halv kolbøtte...

Da hun havde prøvet det 2 gange....Tænk der kunne hun finde ud af at gå ud til siden for mine ben, og så var der jo ikke noget problem...:blink:

Sådan er der så meget når man lever med hvalpe....

Link til indlæg
Del på andre sites

Sille...Jeps...Den tid har jeg jo prøvet en masse gange netop fordi jeg har haft så mange hvalpe...Og de vokser jo heldig vis dag for dag:hjerte: Har skam også een enkelkt gang været så heldig, at da den kom i puberteten, så deponerede den ikke hjernen og smed kvitt. væk...Den fungerede stort set som en tæve i løb...engang i mellem.:banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej,

Ja det er sjovt så forskellige personligheder de har. Nu har jeg jo to forskellige racer og min berner var meget billigt til salg i puberteten(det er han nu stadig af og til), hvor min aussie faktisk overhovedet ikke har været til salg på noget tidspunkt...faktisk er han lidt en mønsterhund;-).

V.H. Sille

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Abbydoodle
Maggie er faktisk ikke så slem med diverse hvalpeunoder, men imellem kan jeg da kigge på og tænke "det er dælme heldigt, at hvalpe er så nuttede, ellers overlevede de altså ikke hvalpetiden" :mrgreen:

 

Hehe..ja! Enig. Abbys hvalpefjollerier, gigantiske poter og søde, brune øjne har nok ofte gjort mig mildere stemt hvis hun laver unoder:lun: jeg synes hvalpetiden er hård men skøn, og jeg håber min indsats nu giver pote i det lange løb..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde

Altsaa nu var jeg SAA heldig at vores afghanske mynde Tio, som 3 mdr hvalp var helt perfekt! Jeg var maalos: denne sode, utrolig stille hvalp, som bare sov en masse, lavede ikke specielt unoder overhovedet, sprang aldrig op af folk. Og saadan er han stadig....

 

Og saa fik vi Chloe:engel:, en kraevende PIGE og klogere end vi nasten kunne holde til! Vi talte virkelig maanederne til hun blev 1 aar (ovre "lommel" alderen) og havde laert at falde lidt mere til ro :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...