Hop til indhold

Så er hvalpelicensen ved at være udløbet


Gæst Kahlia
 Share

Recommended Posts

Gæst Kahlia

Vi har ellers været rigtig heldige med de hunde vi møder, de har alle haft et fint hu despekt og kunne sige fra på en pæn måde. Men her for et par dage sidenda jeg åbnede hoveddøren, stak Snappy-Gaby af og VRUM var hun ude på plænerne. Jeg spurtede efter kræet der løb direkte mod en stor hund i snor. Den store hund svarede igen med at gøre udfald og gø af Snabby. Og jeg ved godt,, det var min skyld, og jeg har også givet mig selv en dummeflad eller to over det,, men jeg er sikker på, at hvis ejeren af den anden hund ikke havde været fornuftig og holdt sin hund helt tæt til sig, så havde Jeg været nød til at tage forbi dyrlægen med en hund, der i værste tilfælde kunne have fået knækket nakken. :shock:

Det lyder voldsomt, og man skulle nok have set det, men ej, hvor var den anden hund hidsig, selvom Gaby holdt afstand.

 

Jeg slap heldigvis med chokket og er nu meget mere opmærksom når jeg åbner hoveddøren. :???:

 

Nå, senere samme dag (eller var det dagen efter?) kommer min søster forbi med hendes veninde og hendes venindes BC. Gaby hilser fint på BC'en, der dog knurrer en smule af hende, og hun holder da også afstand efter det. Både BC'en og Gaby får en godbid, men ligepludselig bryder helvede løs, BC'en ser sig ond på Gaby og gør voldsomme udfald med blottede tænder. Heldigvis er der afstand i mellem, så veninden får fat i BC'en og søster har fat i Gaby.

Det skete så igen, hvis jeg sad det forkerte sted, nemlig skråt foran BC'en, og nu har jeg et stort blåt mærke på overarmen og to sår i underarmen fra hjørnetænderne. :???: og jeg må indrømme, at jeg nu godt forstår folk, der er mange for bestemte racer... :???:

 

Årh, og så sad Gaby tidligere i dag og kiggede ud af det åbne vindue, og jeg var klar over, at hun nok ville kunne komme ind og ud af vinduet når hun blev ældre, men hun fik altså øje på en hund som hun kender, og vupti, var hun sprunget ud. :shock: jeg vidste ikke, hvem der var derude, så jeg sprang ud af vinduet i strømpesokker, og så heldigvis, at det var en hund vi kendte. Men nu tør jeg da ikke have det vindue åbent mere. :shock:

 

Og jeg er da slet ikke færdig med at fortælle om chokoplevelser endnu, for i dag, på vue mod bussen, gik jeg forbi nogle huse, og lidt længere fremme render en kvinde rundt med to løse hunde, hun var vidst bare ude med skraldet. Nå, de to løse hunde lystrer hende ikke da hun forsøger at kalde dem til sig, i stedet ender den lille hvide med at stå og snuse til Gaby. Men den ser sig også pludseligt ond på Gaby og går til angreb, og ejeren var jo nogle meter væk fra den, så jeg trak bare Gaby op i snoren (hun går da heldigvis med sele :roll:) indtil ejeren fik fat i hunden. Den havde heldigvis ikke nået at få fat i Gaby, men det er nok heller ikke så behageligt at blive flået op i selen på den måde. :damn:

 

Nå, Gaby røg ned på jorden igen da den hvide hund var inde og den større, røde hund også lige var kommet ind. Ejeren stod stadig lige uden for, og da vi passerede og ejeren ville sige Hej til Gaby/tjekke at hun var okay, sprang den røde hund frem mod hende...

Den blev heldigvis stoppet, men ej, hvor har jeg fået mange chok de sidste par dage.

Heldigvis er Gaby ikke blevet mærket af noget af det, og hun ligner nu og sover sammen med en træt Møffe. Så hun kan stadig med store hunde. :genert:

 

 

Og hvis Korvis eller en anden med BC'er læser med, er der så tendens til aggressioner i nogle linier? For ejeren var også selv MEGET chokeret og vil gerne vide, hvad der egentligt skete.

 

Indtil videre tager jeg mine forholdsregler og holder Gaby i snor hele tiden, ingen godbidder når der er andre hunde, og ikke hilse på fremmede hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Og hvis Korvis eller en anden med BC'er læser med, er der så tendens til aggressioner i nogle linier? For ejeren var også selv MEGET chokeret og vil gerne vide, hvad der egentligt skete.

 

Vi har lige gået til træning, Petrine og Bastarden, de andre på holdet var kun bordere, de var alle som en ufatteligt venlige og søde (også menneskerne :oops:), kæmpe hunde, der fik lov at sniffe til Petrine og fattede et skrid - har til flere konkurrencer oplevet nogle, der var lidt for højt oppe at ringe.

 

Håber ikke du får flere chok nu!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

Hold da op, sikke en dag!

 

Det med bc'en, der er jo mange hunde der ikke deler godbidder med fremmede, har selv prøvet det et par gange (ikke mig der gav, men Motor stod for tæt på og var faktisk dybt uinteresseret i godbidden, men den anden hund mente alligevel at den skulle hidse sig op, det var så ikke bc).

 

Og jo, kunne godt lyde som om at licensen var ved at løbe ud, unghunde har virkelig tingene i mod sig - de er ikke hvalpenuttede mere og har ALT for meget krudt i røven.

 

Du vil nok blive glad for at øve lidt rolig når hun skal hilse, for der er altså mange hunde der ikke bryder sig om en mega uhøflig hund (dvs en som løber direkte imod og springer høflighedsbue osv over)..

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
hunden er maks koncentreret på dig og lærer at GÅ FORBI.

 

Det synes jeg virkelig er et dårligt råd. Det gavner IKKE dit forhold til din hund og det gavner sgu slet ikke hundens syn på andre hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...