Hop til indhold

Skal jeg have dansk stambog til svensker hund?

Gæst Buddha
 Share

Recommended Posts

Jeg troede det bare var noget man gjorde, men nu skriver Petrine at det er der ingen grund til - er der ikke det?

Voodoo er skabssvensker, og hans stambog er så fin, så jeg er ikke gået mere igang end at jeg har printet de rigtige papirer ud. Men behøves han slet ikke at få flyttet tavlen til DKK for at få adgang til alt dansk?

Han skal udstilles og han skal meldes til konkurrencer i træk.

Hvis nu jeg ikke gør det nu, kan jeg så til enhver tid flytte hans stambog? Tænker, hvis nu om 1 år det går op for mig, at det ville være smartere, kan jeg så stadig flytte den?

*Bonus spørgsmål, hvor søren skal jeg trykke for at få ham ind på hundeweb? Med Motor skete det automatisk, jeg finder intet når jeg søger på registrer hund osv?

Link til indlæg
Del på andre sites

http://www.dansk-kennel-klub.dk/files/pdf/KobAfHund_Importregler_nettet.pdf

Registrering af importstambøger DKK følger den af FCI angivne praksis omkring omregistrering af hunde. Det betyder, at hunden beholder sin originalstambog og får tildelt et dansk registreringsnummer, som påføres stambogen

Nøøøøøj dumme mig så - så han beholder sin bog og så sætter de bare et nummer på? Det var bare slet ikke sådan jeg forstod det på en eller anden mail jeg fik for lang tid siden, der virkede det altså som om jeg fik tilsendt en dansk (stor og lamineret) stamtavle.

Men så har du altså gjort det samme, du glemmer hurtigt!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg fik jo Zamzam fiks og færdig med alle papirer - så nej, har ikke gjort noget :lol:

Men glad for Voodoo får lov at beholde sit svenske pas! og stamtavle!

:lol: Argh ok, nå - men så er der vel ikke andet for end at jeg får fingeren ud af nummi og penge op af pungen, wopwop. Jaaah, er osse glad for at han får lov at beholde det :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Du skal aflevere hans svenske bog til dkk sammen med den udfyldte ansøgning. Du skal huske at indbetale gebyret med det samme, da de ikke går i gang med at registrere ham før gebyret er modtaget. Du kan vælge at indbetale 125 kr. ekstra, så sørger dkk også for at han bliver registreret i dansk hunde register.

Når han er registreret så kommer han automatisk på hundeweb.

Link til indlæg
Del på andre sites

Du skal aflevere hans svenske bog til dkk sammen med den udfyldte ansøgning. Du skal huske at indbetale gebyret med det samme, da de ikke går i gang med at registrere ham før gebyret er modtaget. Du kan vælge at indbetale 125 kr. ekstra, så sørger dkk også for at han bliver registreret i dansk hunde register.

Når han er registreret så kommer han automatisk på hundeweb.

Yes, alt det ved jeg og han er registreret i hunderegistreret for lang tid siden, det skulle han inden han kom til DK (det kostede kun 120 at få dyrlægen til det, man kan åbenbart ikke selv, men 5kr har da osse ret :mrgreen:).

Link til indlæg
Del på andre sites

Blev han registreret i dansk hunde register inden han kom til dk? Det vidste jeg ikke man kunne, var det så en svensk dyrlæge der registrerede ham?

5 kr. her og 5 kr. der, det kan blive til mange penge, jeg vidste heller ikke at dkk tog overpris for det!!!!!

De 5kr er nok bare for de 5 minutters arbejde. Eller papir/porto, hvad ved jeg :-)

Ja, jeg fik chipnummer og lignende fra opdrætter, der stod i papirerne om import af hund at det skulle gøres før han kom til DK :vedikke:

Det var min danske dyrlæge der fiksede det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så må jeg have brudt loven, jeg læste det som: hvalpen skulle have et hundepas, og en underskrevet opdrætter erklæring hvor chipnummeret også står.

Nå pyt med det, det gik jo godt, og jeg har betalt 5 kr. mere for at dkk registrere hende i dhr, og det nager mit nærrige hjerte.

Det er for øvrigt 3 uger siden at jeg afleverede stambogen i dkk, og jeg har ikke endnu fået den retur.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så må jeg have brudt loven, jeg læste det som: hvalpen skulle have et hundepas, og en underskrevet opdrætter erklæring hvor chipnummeret også står.

Nå pyt med det, det gik jo godt, og jeg har betalt 5 kr. mere for at dkk registrere hende i dhr, og det nager mit nærrige hjerte.

Det er for øvrigt 3 uger siden at jeg afleverede stambogen i dkk, og jeg har ikke endnu fået den retur.

Hehe nårmen altså, måske har jeg været overforsigtig, men her står det i hvert fald (lige under punktlisten): Hund fra udlandet

Og, da jeg så søgte, opdagede jeg lige at ALLE hvalpe faktisk skal registreres inden 8 uger - ved ikke om opdrætteren bare normalt gør det, og så skal man selv skifte ejer, måske opdrætter bare skriver en på som ejer? Jeg skrev vist selv og meldte Motor til, men om det var før eller efter jeg fik hjem, kan jeg godt nok ikke huske: http://www.dansk-kennel-klub.dk/Dansk-Hunderegister

Link til indlæg
Del på andre sites

Sjovt, det kostede det halve at få Petrine overført fra DRU - hun fik en fin stamtavle og ikke bare et stempel på den stamtavle hun allerede havde :hmm: burde være hurtigere og billigere at stemple

Jeg gav også 670 kr. For at få Carla overført fra DRU for ca.. 3 måneder siden. De har godt nok skruet prisen op!!

• Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Whippets

da vi boede i DK købte jeg også en hvalp i SE. Du skal sende stambog ogblanket inde til DKK. Indbetale pengene og så får du den originale stambog tilbage med et stempel og et DKK reg nr. Hvis du ikke får det ordnet så er det mere besværligt at tilmelde via hundeweb da alle oplysninger ikke popper op automatisk.

Link til indlæg
Del på andre sites

Der skal naturligvis laves nye stamtavler til hunde flyttet fra DRU, da de nu får fin FCI tavle. Man kan blot stemple på en SKK tavle, da den er FCI.

Kun hunde med dansk (DKK) registeringsnummer kommer automatisk på hundeweb. Udenlandske hunde kommer kun på, når de har været tilmeldt til et DKK arrangement, der registreres på hundeweb.

Hvis du når at tilmelde til noget med svensk nummer, bliver det lidt rodet derinde (for andre nysgerrige). For så ender hunden med at stå registreret under både sit svenske og danske registreringsnummer. Det er sket flere gange med hunde, der har været udenlandsk ejede i en årrække og udstillet herhjemme - for så derefter at flytte til ny dansk ejer og få dansk tavle.

Link til indlæg
Del på andre sites