Hop til indhold

Spiser mus

Gæst Luke og Jack
 Share

Recommended Posts

Gæst Luke og Jack

Luke (DSG blanding) er blevet en rigtig muse-fanger :shock:

Han har altid elsket at grave efter dem, men nu er han fået skridtet videre og fangede en igår, som endte i en bæ-pose og idag spiste han den inden jeg fik fat i den.:madtid:

Kan det skade ham?

Kan huske noget med at dyrlægen i sin tid, sagde at han skulle have en ekstra vaccine, hvis han begybdte at gå efter rotter. Men hvad med mus (Tyfus?).

Nogen der ved noget?

Link til indlæg
Del på andre sites

:vedikke: Motor har spist en hel del mus efterhånden, han har ikke nogen særlige vacciner. Nu bor jeg så i byen, så er måske mere her man skal være obs på det, men jeg vil ikke ha' han går efter rotter, da de jo kan have spist gift. Tror vi så én engang og Motor syntes vist den var max skummel, han gik slet ikke ind efter den.
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Luke og Jack
Jeg ville undlade at kysse vovse fremover:syg:

Aiii, det kan du ikke mene??!! :lol: Luke er familien 3. baby, han og vi kan ikke leve uden møs og kram! Men måske ikke lige i dag.... :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Luke og Jack
:vedikke: Motor har spist en hel del mus efterhånden, han har ikke nogen særlige vacciner. Nu bor jeg så i byen, så er måske mere her man skal være obs på det, men jeg vil ikke ha' han går efter rotter, da de jo kan have spist gift. Tror vi så én engang og Motor syntes vist den var max skummel, han gik slet ikke ind efter den.

Vi bor så på landet, så det er markmus der er tale om. Tvivler stærkt på at de får gift, andet end sprøjtegift fra landmanden :lol: Jeg tænker nu også mere på sygdomme fra musen end på gift.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tænker nu også mere på sygdomme fra musen end på gift.

Jo det var det jeg svarede på i første linie :oops: Aner ikke hvilken vaccine - eller hvilke sygdomme de skulle kunne få, ville bare nævne det andet, for vidste ikke om du boede i en by.. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Misja har nu på snart 9. år med stor glæde og fornøjelse suppleret hendes kost med mus og mosegrise, uden problemer.

Det første lille års tid fik hun ofte indvoldsorme pga. "kosten" (nedlagde og åd 3-4 mus eller 2-3 mosegrise pr. tur ca. 5-6 gange om ugen) og hun fik derfor ormekure hvergang jeg spottede "spagetti/riskorn" i hendes afførein, efter det første års tid ændrede hendes mavsyre sig naturligt så der ikke længere var/er problemer med orm.

Jeg har snakket meget med div. dyrelæger og der skulle ikke være sygdomme, andet end indvoldsorme, der kan give dem problemer så kan du leve med at din hund selv sørger for "kost tilskud og dessert", så hold bare øje med dens afføreing og ellers vær glad over dens livsglæde og livsdulighed (ja undskyld til i der synes det er drab og ondt :engel: ) :-D

Du skal bare være opmærksom på at 1 mus = 1 stegt kyllinge lår og 1 mosegris = 1 stegt kalkunlår mht. energikilde..... Misja har et par gange dræbt rotter men aldrig ædt dem, ligesom spidsmus tror jeg ikke de smager godt :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi bor så på landet, så det er markmus der er tale om. Tvivler stærkt på at de får gift, andet end sprøjtegift fra landmanden :lol: Jeg tænker nu også mere på sygdomme fra musen end på gift.

Vores første airedale fangede og åd masser af mus på marken. Jeg lagde mærke til, at han altid indtog dem med hovedet forrest, således at halen et kort øjeblik hang ud af munden på ham.

Det var umanerligt ækelt, men han tog ingen skade af det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Luke (DSG blanding) er blevet en rigtig muse-fanger :shock:

Han har altid elsket at grave efter dem, men nu er han fået skridtet videre og fangede en igår, som endte i en bæ-pose og idag spiste han den inden jeg fik fat i den.:madtid:

Kan det skade ham?

Kan huske noget med at dyrlægen i sin tid, sagde at han skulle have en ekstra vaccine, hvis han begybdte at gå efter rotter. Men hvad med mus (Tyfus?).

Nogen der ved noget?

Ikke andet end han højest sansynligt bliver smittet med orm, da musen er mellemvært for forskelig typer orm bla bændelormog rævbændelorm.

Link til indlæg
Del på andre sites