Gæst Luke og Jack Skrevet August 19, 2011 Rapporter Share Skrevet August 19, 2011 Luke (DSG blanding) er blevet en rigtig muse-fanger Han har altid elsket at grave efter dem, men nu er han fået skridtet videre og fangede en igår, som endte i en bæ-pose og idag spiste han den inden jeg fik fat i den. Kan det skade ham? Kan huske noget med at dyrlægen i sin tid, sagde at han skulle have en ekstra vaccine, hvis han begybdte at gå efter rotter. Men hvad med mus (Tyfus?). Nogen der ved noget? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Afganskmynde Besvaret August 19, 2011 Rapporter Share Besvaret August 19, 2011 Jeg ville undlade at kysse vovse fremover:syg: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret August 19, 2011 Rapporter Share Besvaret August 19, 2011 Motor har spist en hel del mus efterhånden, han har ikke nogen særlige vacciner. Nu bor jeg så i byen, så er måske mere her man skal være obs på det, men jeg vil ikke ha' han går efter rotter, da de jo kan have spist gift. Tror vi så én engang og Motor syntes vist den var max skummel, han gik slet ikke ind efter den. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Luke og Jack Besvaret August 19, 2011 Rapporter Share Besvaret August 19, 2011 Jeg ville undlade at kysse vovse fremover:syg: Aiii, det kan du ikke mene??!! Luke er familien 3. baby, han og vi kan ikke leve uden møs og kram! Men måske ikke lige i dag.... :slem: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Luke og Jack Besvaret August 19, 2011 Rapporter Share Besvaret August 19, 2011 Motor har spist en hel del mus efterhånden, han har ikke nogen særlige vacciner. Nu bor jeg så i byen, så er måske mere her man skal være obs på det, men jeg vil ikke ha' han går efter rotter, da de jo kan have spist gift. Tror vi så én engang og Motor syntes vist den var max skummel, han gik slet ikke ind efter den. Vi bor så på landet, så det er markmus der er tale om. Tvivler stærkt på at de får gift, andet end sprøjtegift fra landmanden Jeg tænker nu også mere på sygdomme fra musen end på gift. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret August 19, 2011 Rapporter Share Besvaret August 19, 2011 Jeg tænker nu også mere på sygdomme fra musen end på gift. Jo det var det jeg svarede på i første linie Aner ikke hvilken vaccine - eller hvilke sygdomme de skulle kunne få, ville bare nævne det andet, for vidste ikke om du boede i en by.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
KarinaG Besvaret August 19, 2011 Rapporter Share Besvaret August 19, 2011 Misja har nu på snart 9. år med stor glæde og fornøjelse suppleret hendes kost med mus og mosegrise, uden problemer. Det første lille års tid fik hun ofte indvoldsorme pga. "kosten" (nedlagde og åd 3-4 mus eller 2-3 mosegrise pr. tur ca. 5-6 gange om ugen) og hun fik derfor ormekure hvergang jeg spottede "spagetti/riskorn" i hendes afførein, efter det første års tid ændrede hendes mavsyre sig naturligt så der ikke længere var/er problemer med orm. Jeg har snakket meget med div. dyrelæger og der skulle ikke være sygdomme, andet end indvoldsorme, der kan give dem problemer så kan du leve med at din hund selv sørger for "kost tilskud og dessert", så hold bare øje med dens afføreing og ellers vær glad over dens livsglæde og livsdulighed (ja undskyld til i der synes det er drab og ondt ) Du skal bare være opmærksom på at 1 mus = 1 stegt kyllinge lår og 1 mosegris = 1 stegt kalkunlår mht. energikilde..... Misja har et par gange dræbt rotter men aldrig ædt dem, ligesom spidsmus tror jeg ikke de smager godt Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret August 20, 2011 Rapporter Share Besvaret August 20, 2011 Ok orm, klart - det har Motor ikke haft, så vi holder fast ved, at mus er sunde :banan: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Luke og Jack Besvaret August 20, 2011 Rapporter Share Besvaret August 20, 2011 KarinaG: Tak for indlægget. Dejligt at vide at jeg "kun" skal kigge efter orm. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dina Besvaret August 20, 2011 Rapporter Share Besvaret August 20, 2011 Vi bor så på landet, så det er markmus der er tale om. Tvivler stærkt på at de får gift, andet end sprøjtegift fra landmanden Jeg tænker nu også mere på sygdomme fra musen end på gift. Vores første airedale fangede og åd masser af mus på marken. Jeg lagde mærke til, at han altid indtog dem med hovedet forrest, således at halen et kort øjeblik hang ud af munden på ham. Det var umanerligt ækelt, men han tog ingen skade af det. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Bayou Besvaret August 22, 2011 Rapporter Share Besvaret August 22, 2011 Luke (DSG blanding) er blevet en rigtig muse-fanger Han har altid elsket at grave efter dem, men nu er han fået skridtet videre og fangede en igår, som endte i en bæ-pose og idag spiste han den inden jeg fik fat i den. Kan det skade ham? Kan huske noget med at dyrlægen i sin tid, sagde at han skulle have en ekstra vaccine, hvis han begybdte at gå efter rotter. Men hvad med mus (Tyfus?). Nogen der ved noget? Ikke andet end han højest sansynligt bliver smittet med orm, da musen er mellemvært for forskelig typer orm bla bændelormog rævbændelorm. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Luke og Jack Besvaret August 22, 2011 Rapporter Share Besvaret August 22, 2011 Må vist lige sludre med dyrlægen om det, når Jack skal vaccineres på torsdag. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts