Gæst Springeren Skrevet August 22, 2011 Rapporter Share Skrevet August 22, 2011 Hej Alle i dejlige mennesker herinde Jeg har brug for moget inspiration til mental træning af min Lille Søde Uskyldige Springer Spaniel :slem: Jeg har lige haft ferie i 3 uger og derfor har jeg observeret den om dagen også, og jeg har lagt mærke til at den generelt opfører sig pænt hele dagen, lige indtil ved 20 tiden hvor vi vil sidde i sofaen og slappe af!!! Der vil han hyppe, nappe, hoppe vildt rundt osv....... Jeg er desværre ikke så god til at finde på ting han kan lave udover fodersøg, hente bolde og lidt træning og så selvfølgelig hans gåture. Så hvis i ville være så søde at hjælpe mig lidt så ville jeg blive rigtigt glad Knus Eddys mor Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
adanais Besvaret August 22, 2011 Rapporter Share Besvaret August 22, 2011 Jeg ved der er mange herinde der bruger en Kong med noget lækkert i, når man skal slappe lidt af Jeg har selv sådan en "væltepeter" dims, som Godzilla for ned når han er lige lovligt opmærksomheds krævende, "dog pyramid" hedder den, så skal han vælte den på en specifik måde for at få godbidder ud. Den larmer bare helt vildt på trægulv:roll: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
FrkSmilla Besvaret August 22, 2011 Rapporter Share Besvaret August 22, 2011 Her er nogle ideer. MENTAL AKTIVERING - www.harmoniskhundeliv.dk Aktivering af hunden Vi laver rigtig mange søgeøvelser herhjemme både ude og inde (efter teposer, nøgler, vanter, legetøj, pinde osv). Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst mk101 Besvaret August 22, 2011 Rapporter Share Besvaret August 22, 2011 I stedet for at kaste med bold, ville jeg foreslå, at I arbejdede mere "regelret" med apporteringen, sådan at det kunne blive en ny øvelse, som man hele tiden kunne udbygge. Mentalaktivering er jo ganske fint, men er ofte noget hunden løser på egen hånd - hvilket er det det skal, og kan bedre hundens evne til at løse problemer. Men med en samarbejdende hund som en spaniel er, syntes jeg også man bør benytte sig af det og træne noget sammen. Selv har jeg også haft svært ved at finde på noget at træne. Derfor kastede jeg mig over rally, som jeg indtil videre kun har trænet på egen hånd (ikke på hold) og er gået til prøver i - fordi jeg virkelig får trænet, når jeg ved, der er en prøve på vej. I forhold til øvelser kan de jo altid gøres sværere. I starten er sit bare et spørgsmål om at hunden sætter sig. På sigt kan det være at hunden skal sætte sig på afstande på 50-100 meter eller at den skal kunne blive siddende i lang tid uanset forstyrrelser. Hvis man går død i forhold til inspiration, kan det måske hjælpe, hvis I laver en lille krukke med en masse papirlapper med alle de øvelser I kan og de I vil træne. Man kan hurtigt komme op på over 20 forskellige. Træk så 4-5 stykker hver gang I går ud og træner. Så er der variation og man skal ikke stå og finde på noget nyt hver gang, men lade lotteri-feen råde. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts