Hop til indhold

Færdigudannet hvalp


* Laila *
 Share

Recommended Posts

Så er Chinook blevet færdiguddannet som hvalp, i hvertfald, når vi snakker hundetræning.

Jeg har gået på to forskellige hold, DCH hvalpehold og på et hvalpe/begynderhold hos Egely Hunde. Og i denne uge har vi afsluttet begge hold.

 

Og jeg er overrasket over hvor meget Chinook har rykket sig.

På DCH-hvalpeholdet startede vi ud med, at den første halve time brugte vi ikke på træning, men bare på at komme ned på træningpladsen, hvor vi så tilbragte den næste halve time i udkanten af træningspladsen, med at kigge på det andre meget farlige hvalpe - verden var bare alt alt for stor, men det lykkedes da til allersidst at få han med i træningsringen den aften, stille og roligt. :genert:

I aften viste Chinook at han var suværen den den der havde rykket sig mest. Fra at være en bange og utryg lille baby, til at blive en stor smuk og selvsikker vaps, der har helt styr på at moar ved bedst og at det kan betale sig at gøre det som hun beder ham om og at hun i øvrigt ikke vil udsætte ham for noget som han ikke kan klare - Mors store dejlige dreng :lun:

En agility-tunnel som han aldrig havde set før, tog han da bare i fuld firspring, selvom han næste blev nød til at bukke sig, for at kunne komme igennem og også lige gyldig om han kunne se ud af den anden ende - det var nok at jeg løb ved siden af og opmuntrede ham. :klap:

 

Vi holder nu en uges pause med træning, men om 14 dage starter vi op igen med træning, igen på to hold: Familiehundeholdet hos DCH og Fortsætter hos Egely. Denne gang glæder jeg mig meget til at blive bedre til at bruge klikkeren og det skal vi lære på Fortsætterholdet hos Egely. Familiehundeholdet hos DCH er mere hygge og mere for at han skal møde mange sjove og søde hunde.

Hvis han fortsætter de takter han er startet ud med, så bliver den næste tid sjov og lærerig, både for Chinook og for ikke mindst for mig selv. Og jeg GLÆDER mig :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...