Hop til indhold

Mødet med den sure spids


adanais
 Share

Recommended Posts

Ja det skal jo ikke være kedeligt at gå morgentur:???:

 

Vi går jo vores faste morgenrute, og møder sjældent andre hunde, og når vi gør plejer Godzilla at være glad og imødekommende.

 

Idag møder vi så en Dansk spids (tror jeg, mini samojede), og da vi kan se på afstand at den er meget interesseret i at komme hen til Godzilla dækker vi ham af, og står og venter på at de passerer.

 

Hunden bliver meget stille, og ligner en der skal til at prøve at flå Godzilla, og Godzilla blive pænt liggende og begynder at give dæmpende signaler, smasken og logren, og ligger hovedet ned på jorden. :5up:

 

Desværre er det ikke nok, spidsen springer frem efter Godzilla, heldigvis har ejeren godt fat i snoren, så den kommer ikke i tæt på, men så skal jeg ellers love for at cirkuset begyndte.

 

Indtil dette øjeblik har Godzilla ligget pænt, og ikke gjort tegn til at rejse sig, men da den snerrer af ham mens den springer frem, ja så rejste alle dækhårene sig ellers på godzilla´s ryg, og så sagde han ellers VOV.

 

Han springer frem (når ikke mere end en halv meter frem, vi har kortet snoren af mens vi ventede på at de passerede), og begyndte at gø, samtidig med at den anden hund prøver at komme til ham med Helt blottede tænder.

 

Så det ender med at vi trækker en fuldstændig opstemt Godzilla videre, mens ejeren af spidsen har været nødt til at løfte den op under armen for at holde den fast.

 

Heldigvis havde begge parter godt fat på vores hunde, og det virkede til at begge hurtigt faldt til ro igen. Godzilla havde ihvertfaldt glemt alt om det efter 30 sekunder.:klap:

 

Jeg sidder så med et skrækscenarie i hovedet, for hvis den anden hund ikke havde været i snor kunne dette have endt meget galt, i værste fald havde godzilla knækket nakken på den:shock:

 

:5up:Til ejere der har deres hanhunde i snor når de ikke er sikre på hvordan de reagerer over for andre hanhunde :5up:

 

Godzilla reagerer aldrig som udgangspunkt negativt over for andre hunde, heller ikke andre intakte hanner, så længe at de bare vil hilse/lege/ignorere ham så er han glad og tilfreds, men så snart at de virker truende og ignorerer hans dæmpende signaler, så er hans Macho personlighed pludseligt fremme.:damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

Godt at der da i det mindste ikke skete mere! Motor reagerer meget forskelligt, nogle hunde som gør/hopper ud efter ham, der står han bare og glor med åben mund nærmest, andre der sætter han i fuldt knur og er ligeså klar til at æde den :vedikke: Der må være et eller andet i sproget, nogle gange overvejer jeg faktisk om det er usikre hunde som "har det hele i munden" han slet ikke reagerer på?

 

Tror forresten du mener en japansk spids? Denne her:

i15133058._szw530h275_.jpg

 

Dansk Spids er ret stor og mere korthåret:

Kajas-hvalpe-211.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Godt at der da i det mindste ikke skete mere! Motor reagerer meget forskelligt, nogle hunde som gør/hopper ud efter ham, der står han bare og glor med åben mund nærmest, andre der sætter han i fuldt knur og er ligeså klar til at æde den :vedikke: Der må være et eller andet i sproget, nogle gange overvejer jeg faktisk om det er usikre hunde som "har det hele i munden" han slet ikke reagerer på?

 

Tror forresten du mener en japansk spids? Denne her:

i15133058._szw530h275_.jpg

 

Dansk Spids er ret stor og mere korthåret:

Kajas-hvalpe-211.jpg

 

 

ahaa - tak Buddah :mrgreen:

Har længe ikke kunnet hitte ud af hvordan hver især af disse ser ud. Er nemlig en Japansk spids til lydighedstræning, og jeg spurgte, dum som jeg nu er, om ikke det var en Dansk spids :damn:

 

Sorry for OT.

 

Sikke da en morgentur i der har haft, heldigt at det kun blev til en masse råberi og ikke vold....nogen gange kan man helt tænke "Gad vide hvad den lige sagde til min hund" ...Den har nok brugt grimme grimme skældsord hihi

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...