Hop til indhold

Targetstick - hjælp!?


potil
 Share

Recommended Posts

Ja, nu har jeg lige bestilt en Targetstick, for det jeg har kunnet snuse mig frem til så er det vist lige noget for mig og Herr Flick :-D

Men men men, jeg er en anelse usikker på hvordan vi kommer godt fra start med sådan en, så derfor vil jeg høre andre om deres metoder til at komme igang på :blink:

 

Vi har ikke været så træningsivrige, men det ser jeg ikke som et problem da vi har et godt og tæt indbyrdes forhold og jeg har været lidt tilbageholdende fordi jeg gerne ville finde en metode som passer til mig og den lille starut..

 

Jeg har danset med heste ligesom Hempfling og hans metoder er en kæmpe succes for mig, også var at jeg tænkte at ved at bruge en Targetstick til min hund, at så kunne det være næsten den samme måde at gøre tingene på - er jeg helt kørt af sporet? :lol:

 

Takker på forhånd for en masse inspirerende svar :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil foresl¨dig at læse bogen "klikkertræning for din hund"- der står en masse gode og grundlæggende ting om træning, og jeg lærte en masse om at bruge target stick derfra. Kendte slet ikke til det før jeg læste bogen- bliv ikke "snydt" af, at den hedder noget med klikkertræning. Det er en super bog som baggrund inden man begynder på træningen og giver en lækker gennemgang, også for de grønne af os.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi bruger meget targetstick, Bitten fangede det bare med det samme..

 

Vi holdte bare pinden frem - og klikkede for den mindste interesse for pinden.. Bare en let snusen gav klik, og så snart hun rørte den var der bonus klik hehe..

Og så kan man ellers begynde at bevæge den rundt..

 

Jeg fandt de nyttigt at tage den bag ryggen efter hvert klik - da det at man hiver den frem generer en interesse og gør at man kan klikke hurtigere og hunden derved fanger det hurtigere :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Mange tak for hjælpen Tweesa :-D

 

Så har vi noget at starte op på, vores problem har/er nemlig at han nemt bliver distraheret og det håber jeg at Targetstick'en vil være med til at afhjælpe...

 

Og nu hvor der bliver høstet, så har vi jo flere gode store arealer at slå os løs på :mrgreen:

 

 

NB!

Jeg har ikke internet derhjemme, så hvis jeg ikke lige svare andre indlæg med det samme, er det derfor :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Måske du kan bruge dette... Jeg er igang med det, og det er faktisk ret godt :5up: Der kommer de også ind på targetsticken...

 

GRATIS klikkertræningskursus!

 

Canis Hundeskoles e-mailkursus er en glimrende mulighed for at blive bedre kendt med klikkertræning før du eventuelt kommer med på et "rigtigt" kursus hos Canis Hundeskole.

 

E-mailkurset forløber over 7 dage og giver dig en god indføring i hovedprincipperne for klikkertræning. Derefter vil du modtage ugentlige eller månedlige træningstips og ekspertråd så længe du ønsker.

 

Kort sagt - du vil få en MASSE værdifuld information, helt gratis!

 

Tilmeld dig nu, så får du lektion 1 med det samme!

 

http://www.canis.no/klikkertreningskurs-dk.htm

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...