Hop til indhold

Sort plamage på tandkød

Gæst A Dogs Tale
 Share

Recommended Posts

Gæst A Dogs Tale

Jeg har opdaget en stor, sort plamage på Sifs tandkød i overmunden - noget jeg bestemt ikke mener hun har haft før.

Plamagen sidder som sagt på tandkødet og strækker sig længdemæssigt over 3 tænder.

Jeg synes det er meget mærkeligt!

Kan nogen hjælpe med at opklare, hvad det er og om det er noget dyrlægen skal tage sig af?

:hjerte:

Redigeret af A Dogs Tale
slåfejl
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har opdaget en stor, sort plamage på Sifs tandkød i overmunden - noget jeg bestemt ikke mener hun har haft før.

To af vores tre airedales har haft et hav af sorte pletter på tungen. Det betød intet. Måske er din hunds plamage af samme art, men prøv at spørge dyrlægen, evt. pr. telefon, hvis du er urolig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst A Dogs Tale

Jeg tror altså jeg hiver fat i dyrlægen også....

Hun har altid haft fint lyserødt tandkød.

Og så har hun en kronisk lungesygdom som hun får medicin for - og jeg tænker faktisk at det kan være hendes iltoptagelse i blodet, der nu er blevet så dårlig, at det er det, der giver pletterne. Fandens osse:megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

MIn har også altid haft fint lyserødt tandkød og på indersiden af læberne. Men efterhånden synes jeg der kommer flere og flere mørke plagmager, men min dyrlæge siger det blot er pigmentforandring.

Da min hund var alvorlig syg, var hele hans mund et stort sår og flere steder faldt huden af. Da det helede op igen kom der masser af sorte små og store pletter, og det går jeg ud fra er ar på en eller anden måde.

Jeg tror ikke du skal være nervøs. Det er meget normalt med pletter på tandkødet. Ligesom man kan opleve det i øjet. Jeg ilede til dyrlæge da jeg opdagede sådan en plet i Teiturs øje, blot for at få at vide at det var en helt almindelig pigmentforandring.

Link til indlæg
Del på andre sites