Hop til indhold

Hvalpens klør


Gæst Harry
 Share

Recommended Posts

Hej,

 

Jeg har lige et par spørgsmål om hvalpens klør og klipning af dem:

 

Har I nogle gode tips til hvordan man vender hvalpen til at få klippet sine klør? Harry er nærmest hysterisk når neglesaksen kommer frem og igår nåede jeg kun to klør inden jeg måtte opgive...

 

Jeg har endvidere i den forbindelse opdaget at Harry har knækket/revet en klo helt af. Det er den der sidder lidt op af forbenet. Er dette forfærdeligt og skal jeg søge dyrlæge? eller skal jeg bare holde øje med det? Han har ikke ondt og området virker ikke betændt.

 

Nanna

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Hej Nanna

 

Hold øje med den vilædtklo som er røget af. Umiddelbart vil det ikke genere harry, men se efter at stedet ikke bliver betændt, så er det dyrlæge.

 

Nøjes med at klippe EN klo af gangen og giv godbid herfor.

 

Klip en klo eller to om dagen, men kun en pr gang, således at Harry vænner sig til at blive klippet dagligt.

 

Pas på ikke at gøre situationen anspændt ved at virke voldsom, lægge Harry ned eller på anden måde virke fysisk overskridende hans grænser.

 

Sideløbende øver du i de daglige hyggestunder at du tager en pote i hånden og nusser den. Bare nusse lidt og stop før harry vil trække poten til sig.

 

Pas på han kan være meget kilden især hvis han har svømmehud.

Svømmehuden kan iøvrigt masseres blidt, der sidder nogle receptorer som virker beroligende at få masseret.

 

Jeg lægger gerne en synlig godbid, så min hund kan se den og bliver lidt distraheret og straks neglen er blevet klippet udløses godbidden.

 

Tag hele situationen roligt og så naturligt som muligt.

 

Det vigtigste er næsten den daglige klipning af en enkelt klo...

 

Jeg bruger en stor tre - i - en til at tage spidserne, den synes jeg er nemmere at håndtere

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...