Hop til indhold

Hopper op.


Gæst Puddi
 Share

Recommended Posts

Hej.

 

Jeg søger et godt råd om hvordan jeg får min hund til ikke at hoppe op? Det er særligt slemt når vi er på vores morgen skovtur, og vi møder andre, så bliver hun så glad og hun er jo ret beskidt. Det er er svært er også at andre folk synes det er ok, fordi hun nu er er lille (15 uger) men det synes jeg altså ikke det er. Hun bliver jo også en del større og mere beskidt her til vinter.

Så tager meget gerne imod råd.

 

Vh. Marie.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej, velkommen til:vinken:

 

Når i er derhjemme og hun hopper op, så vend ryggen til hende. Når hun så igen har alle 4 poter på gulvet så ros hende med en godbid.. I løbet af dagen kan du også give en godbid og rose, hvis hun kommer til dig uden at hoppe op :)

 

Har også hørt at nogen ignorere mens hunden står op ad den, når så den ikke får den opmærksomhed den havde tiltænkt, så sætter/står den på gulvet og kigger, når hun så igen har alle 4 poter på jorden ros + godbid :)

 

Håber det hjælper:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for svar:-)

 

Men hvad gør jeg i skoven hvor hun ikke er lige ved siden af mig?

 

Og nu jeg er igang med at være spørgen Jørgen...

Kan jeg lære hende at skide et bestemt sted i haven, i stedet for over det hele?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...

Jeg følger lige lidt med på sidelinjen her...

 

Min lånehund, en golden retriever på 1½ år, hopper også op ad alt og alle, og slikker dem i hele hovedet.

De fleste bliver enten forskrækkede eller irriterede, når en over 30 kilo tung hund kommer farende med 120 km/t og kaster sig over dem - selv om han er glad og venlig.

 

At sige "nej" og skubbe ham ned hjælper ikke.

Og det er jo også en eller anden form for opmærksomhed...

 

Så alle gode - og hundevenlige - råd modtages med kyshånd :-P

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...