Hop til indhold

foredrag


 Share

Recommended Posts

Bare nysgerrig, hvad koster et 3 timers foredrag sådan ca. Vi i foreningen er ved at arrangere nogle spændende foredrag, men er helt enige om, at det ikke må være for dyrt - hva ville du give for et spændende foredrag ?

 

Kan i hjælpe med jeres meninger ?:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes det er et meget svært spørgsmål. Det kommer vel an på hvad emnet er, om det er bygget op så der er mulighed for at stille spørgsmål, hvor mange der kan være med og om et evt. overskud går til et godt formål. Og hvem det er, der holder forefraget, har selvfølgelig også en indflydelse på prisen.

 

Jeg tror nok jeg ville forvente en pris på ca. 100,00 kr for et 3 timers foredrag, hvis det er et foredrag som ikke kræver en lille tilhørerskare.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Kommer helt an på hvem der holder foredraget og hvilket emne.

 

Jeg giver ikke hvadsomhelst, kan f.eks. blive harm over at nogle arrangører tager flere hundrede kroner for foredrag med kendte navne og så er der en tilhørerskare på et par hundrede!

 

Det er i orden at tjene på det - men der skal være en kant.

 

Som forening kan I få stillet gratis lokale til rådighed, så er der den udgift mindre.

 

100 - 150 kr ville jeg typisk give

 

Hvad har I i tankerne?

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for svarene indtil nu :-D

 

Vi havde tænkt på en pris på omkring 75 kr. - overskuddet (hvis der bliver noget) går ubeskåret til Hundens Tarv.

 

De to foredragsholdere vi har i kikkerten nu er en politimand og en der holder foredrag om lederskab. Vi regner med, at der max skal 50 personer med.

 

Hvis der er andre der har bud på pris må i gerne skrive :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen

Det er svært at sige hvad sådan et foredrag skal koste, det kommer jo helt an på hvem der holder det. Er det sådan en som Anders Hallgren, vil jeg gerne give lidt mere, end hvis det er en politimand, som du nævner.

 

Nu skal AH jo så nok have det mere selv for at holde foredraget, så det kommer vel også an på hvad jeres foredragsholderer skal have i gebyr, før I kan sætte en fast pris.

 

Hvis der kun kommer 50 og I sætter prisen til 75,- så kommer der 3750kr i kassen, men hvor mange af dem skal foredragsholder have, og hvor meget går til kaffe og kage, som lillefod er inde på ;-) Så er der lige pludselig ikke meget overskud at tage af. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst lillefod

Det kunne være spændende at høre HVEM i har i kikkerten og evt. deres baggrund hvis det ikke er "kendte" mennesker.

 

Det siger jo også lidt mere om hvilken "klasse" af foredragsholdere du søger :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Politimanden skal holde et foredrag om det limbiske system. Den anden vi har i kikkerten er Gitte "hund" Jørgensen og hun skal holde foredrag om lederskab. Gitte har været rundt i rigtig mange hundeklubber og har også holdt week-endkurser.

 

Med hensyn til overskud :-) vi regner heller ikke med at få ret stort overskud - det er tilrettelagt sådan at vi kan "tilbyde" noget i vores forening :-) Altså en masse frivilligt arbejde fra vores side som medlemmer og andre så kan nyde godt af :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst lillefod
Politimanden skal holde et foredrag om det limbiske system. Den anden vi har i kikkerten er Gitte "hund" Jørgensen og hun skal holde foredrag om lederskab. Gitte har været rundt i rigtig mange hundeklubber og har også holdt week-endkurser.

 

Ok. Sikkert ikke nogen jeg kender til. Har vist heller aldrig hørt om det dersens biske system ;-)

 

Ved ikke hvor i landet det skal foregå, men ellers har jeg nok et par forslag til nogle gode foredragsholdere :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Til at starte med holder vi foredrag på Sjælland og der arbejdes på noget teknisk sådan at fyn og jylland kan komme med via Skype (jeg har ikke forstand på det).

 

Når foreningen er blevet lidt større er det tanken, at det er i hele landet aktiviteterne skal foregå.

 

Her til efteråret bliver der holdt foredrag i Ringsted/Slagelse, for der kan vi låne lokaler og så bliver prisen for foredrag ikke så høj :-D Forøvrigt har foreningen også en del medlemmer i Hjørring og omegn, så det kunne tænkes at der var nogle deroppe der også var interesseret i at arrangere foredrag i foreningens regi.

 

Du må meget gerne skrive gode "emner" til mig om foredragsholdere, gerne med links hvis du har det :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Politimanden skal holde et foredrag om det limbiske system. Den anden vi har i kikkerten er Gitte "hund" Jørgensen og hun skal holde foredrag om lederskab. Gitte har været rundt i rigtig mange hundeklubber og har også holdt week-endkurser.

 

Med hensyn til overskud :-) vi regner heller ikke med at få ret stort overskud - det er tilrettelagt sådan at vi kan "tilbyde" noget i vores forening :-) Altså en masse frivilligt arbejde fra vores side som medlemmer og andre så kan nyde godt af :-D

 

 

Det limbiske system?

 

Det handler om hjernens center for nogle følelser, hvem tiltrækkes af at høre af det blandt "almindelige" hundeejere?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det limbiske system?

 

Det handler om hjernens center for nogle følelser, hvem tiltrækkes af at høre af det blandt "almindelige" hundeejere?

 

Hvis nu det ikke præsenteres som det limbiske system - men derimod serveres som kom og lær noget om hvorfor du og din reagere som i gør - så er det vel straks mere tiltrækkende :-D

 

Måske noget med blablabla det er ikke altid man kan reagere anderledes end man gør blablabla.

 

Altså lad dig selv og din hund få en "lovlig undskyldning" på nogle tiltider underlige/uhensigtsmæssige reaktioner :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

:-D:-D Jeg ved ikke om medlemmer af foreningen er "alminelige hundeejere" :mrgreen:

 

Der er nogle fra foreningen der har anbefalet foredraget om det limbiske system - han skulle være enormt underholdende og man får vendt nogle tanker og skulle efter sigende også få sådanne nogle "nåååå derfor" :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
:-D:-D Jeg ved ikke om medlemmer af foreningen er "alminelige hundeejere" :mrgreen:

 

Der er nogle fra foreningen der har anbefalet foredraget om det limbiske system - han skulle være enormt underholdende og man får vendt nogle tanker og skulle efter sigende også få sådanne nogle "nåååå derfor" :-D

 

 

 

OK..

 

Jeg troede, måske lidt naivt, at det var foredrag åbent for folk "udefra".

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er datoen for det første foredrag i Hundens Tarv fastsat, nemlig den 5. november 2008 kl. 19.00 og det bliver formentligt i Ringsted.

 

Lige p.t. er det ikke helt fastlagt hvilket emne det bliver om, men det skulle være en rigtig god foredragsholder. Jeg skal nok skrive igen når der er nyt til indhold af foredraget, pris, tilmelding osv osv

:vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...