Hop til indhold

Foder til hvalp og det der kommer ud af den anden ende - igen igen igen


Scorpio
 Share

Recommended Posts

Vi har jo fået os en lille gravhundehvalp herhjemme :hjerte: Pt. bliver hun fodret med Bosch mini, og hun er egentlig vældig glad for det. Jeg er bare knap så glad for alt det der kommer ud i den anden ende. Bonnie præsterer nemlig at skide 6-7 gange om dagen, og det synes jeg er lige vel rigeligt!

 

Jeg er ude i noget Orijen/Acana/Applaws, for jeg har en idé om, at kornfrit foder må give mindre afføring. Eller hvad?

 

Hvilket foder kan I anbefale, hvis man ikke er begejstret for et enormt forbrug af hundeposer? :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen

jeg hentede en hvalp i søndags og den fik RC og jeg syntes de har enorme mængder afføring på tødfoder den skulle ud hele tiden hver den havde spist sked måske 3-6 gange daglig skiftede den i løbet af ugen her til råt og han har næsten ingen afføring måske 2 gange ddaglig

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg hentede en hvalp i søndags og den fik RC og jeg syntes de har enorme mængder afføring på tødfoder den skulle ud hele tiden hver den havde spist sked måske 3-6 gange daglig skiftede den i løbet af ugen her til råt og han har næsten ingen afføring måske 2 gange ddaglig

 

Jeg har desværre kun en minilille fryser. Ellers ville jeg helt vildt gerne fodre med råt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Jeg har desværre kun en minilille fryser. Ellers ville jeg helt vildt gerne fodre med råt.

 

nej kender godt problemet havde også selv kun en alm fryser da jeg startede:vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst celinamoon
Jeg har desværre kun en minilille fryser. Ellers ville jeg helt vildt gerne fodre med råt.

Ja det duer ikke så godt med en lille fryser - kan ellers klart anbefales, min egen får også råt og hun laver 3 gange om dagen + det er minimalt hvad der kommer ud igen.

 

Jeg tror desværre det er hvad man kan forvente af tørkost, medmindre du selvfølgelig fodrer hende på nogle bestemte tidspunkter, f.eks 3 gange om dagen - så burde man forvente der også kun kom noget ud 3 gange om dagen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej :)

Min hund er nu 7 måneder og han har spist eukanuba hele sit levetid. Men jeg synes ikke han skider meget, men jeg kan mærke hans pels er blevet meget rå :'(

Jeg har så fået kontakt til en kvinde som VIRKELIG har sat sig meget ind i foder hos hunde. Hun bruger Tholo, og roser det til skyderne.

Hun siger der ikke er alle de tilsætningsstoffer som der er i mange af de andre populære foder, f.eks eukanuba. Og prisen er der også

stor forskel, jeg giver 600 kr for 15 kg poser, hvor jeg kan få det for 300 af hende :)

Hun siger hendes hundene skider normalt antal og deres pels er utrolig blød. Hun går i en schæfer hunde forening, hvor alle hundene bruger

Tholo nu, pga. de bliver så flotte.

Jeg er lige begyndt på det så kan ikke lige selv snakke om erfaring.

 

Jeg hører/læser meget om man kan se om ens hund får det rigtige foder på to ting: Pels og hvor meget der kommer ud den anden ende.

Pels : hvis hundens pels er dejlig brød fortæller det at hunden får de ting den har brug for.

Afføring : Hvis hunden har mange gange afføring UDEN det er tyndt så er chancen for hunden ikke optager noget af foderet ret stort.

Også mener folk man skal skifte foder :/ ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ej, men hvornår lærer jeg dog at kigge lidt nedad på siden? Der er jo sågar en tråd om præcis samme emne :stupid:

 

Men tak for de svar der er kommet i hvert fald! Jeg tror vi prøver Taste of the wild i udgaven med meget protein, som efter sigende skulle være rigtig godt til små gravhunde rygge.

 

Og billeder kommer der forhåbentlig nogle af en af de næste dage, når jeg har været ude at købe nyt kamera i morgen. Virkelig dårlig timing at kameraet går i stykker når man får hvalp! :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...