Hop til indhold

En bakke, ingen høje og mørke træer


bernerazuro
 Share

Recommended Posts

Jeg ville pænt tage afsted til Herstedhøje i dag, så Møffe kunne få lidt af den træning til sine bagben, som jeg har fået at vide, at han skal gave.

 

Jeg tjekkede Krak kortet og fandt en parkeringsplads ved Vestskovvej. Overvejede om jeg skulle lade navigatoren blive hjemme et øjeblik, men nej, jeg kan jo fare vild i hvad som helst, og hvad hvis jeg ikke lige fandt parkeringspladsen og pludselig var et meget mærkeligt og meget ukendt sted? Så den røg alligevel i tasken...

 

Sele på Møffe og afsted det gik til parkeringspladsen ved 15 tiden - og jeg fandt den sørme i første hug! Herligt! Jeg fik Møffe ud af bilen og gik op ad stien mod Herstedhøje. Møffe fik lov til at være løs, da han opførte sig så pænt, som det overhovedet er muligt. Går ved min side, finder en duft, sakker lidt bagud, kommer op på siden igen, vendte som en mis, når jeg kaldte.. Sådan er det sjovt nok altid ved sådanne skovstier!

 

Nå, men stykket til Herstedhøje var lidt længere, end jeg havde forventet. Havde regnet med, at det ville tage en 10 minutter, men det tog så 20-25 minutter. Og så kom højene frem - og jamen, de var jo perfekte! Uden lige! Lige præcis sådan noget, jeg ville have til Møffes træning!

 

Meeeen, hov... Der var så fåre- og okseindhegninger rundt om folden... Men der var en sti der, lige der, mellem to indhegninger! Så Møffe kom i ultra kort line (elektrisk hegn) og så fik vi gået ca. 75 meter ned ad vanskeligt terræn (det var ikke en egentligt sti, men blot en "plads" mellem indhegningerne), hvormed jeg opdagede, at stien IKKE førte til højene! Næh, højene var faktisk en del af en indhegning! En indhegning med et dumt "Hunde ingen adgang"-skilt, grrrr.... Overvejede at ignorere det - der var så vidt jeg kunne se ikke ét eneste får eller andet dyr, udover mennesker, i den indhegning. Men min autoritetssans vandt den sag... ØV! Nå, men nu var klokken så ved at være 16, så det var tid til at tage hjemad så småt igen. Jeg gik tilbage ned ad en sti og syntes nogle hække og sådan så lidt ukendte ud - men på den anden side, havde jeg ikke rigtig registreret den del af vejen, da jeg og Møffe havde løbet "om kap" til højene, da vi nærmede os dem... Jeg gik videre og efterhånden, jamen, den søjle så jeg da ikke før? Nå, men... Den står også inde mellem træerne... Den der bakke var der da heller ikke? Nå, den kan jeg vel OGSÅ have overset - lige godt sørens, egentlig... Og så gik jeg lige op og ned ad den bakke med Møffe - den var vel 5 meter høj, men pænt stejl.

 

Vi gik videre og så kom der nogle huse og parkeringspladser, som jeg absolut IKKE havde set før! Så vidste jeg den var gal og spejdede mig omkring - der var højene, så er jeg sådan i forhold til dem og så tog jeg en sidesti... Som så endte med at krydse under Vestskovvej - se, det kunne jeg jo heller ikke rigtig bruge til noget... Nu var det så begyndt at blive seriøst tusmørke, kl. var 16:30 og jeg så mig nødsaget til, at vi måtte gå HELE vejen tilbage til Herstedhøje... Crap it.

 

Møffe kom i kort line, til hans store utilfredshed, omend han hurtigt accepterede det og gik pænt ved min side! Og så gik vi ellers rask derudaf... Endelig ved højene spejdede jeg mig omkring og kunne ikke helt få tingene til at hænge sammen. Havde det nu været dagslys, intet problem... Så kunne vi have haft lidt sjov ud af det - men nu var der altså max 20 minutter til det ville være bælg ragende mørkt... Det var jo allerede tusmørke... Så jeg fattede mobilen, ringede hjem og fik fat i far og bekendtgav, at jeg var faret vild - Møffe opgav mig og lagde sig til at sove.

 

Navigator frem (godt jeg tog den med alligevel!!!) og så kan man sætte den til at føre en til vejkryds - og parkeringspladsen var netop i et vejkryds! Jeg kendte det ene vejnavn, Vestskovvej... Men far skulle så lige hurtigt finde ud af, hvad den anden vej hed - kan du lige forestille dig den diskution over en mobil, når man bare står og ikke helt ved, om vedkommende har fat i den rigtige vej - og man bare IKKE har lyst til at blive forsinket ét eneste minut? Men det lykkedes heldigvis... Vestskovvej-Herstevvestervej krydset. Sådan! Så fik jeg gang i Møffe og tasken på ryggen og afsted det gik - ad den rigtige vej! Vi klarede den denne gang på max 15 minutter og det var MEGET mørkt, da jeg kunne se lyssignalet, hehe. Men vi fandt bilen :-) Og Møffe fik lige lov til at snuse en sidste gang, inden det var slut - nu havde den stakkels og faktisk trætte dreng også gjort sit :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...