luckyluna Skrevet November 26, 2011 Rapporter Share Skrevet November 26, 2011 Ja, nu er Sheila hunden jo ved at være en gammel pige på 10 år, og så småt kan det mærkes. Siden hun blev steriliseret for et års tid siden har jeg så til tider købt senior foder til hende.. Hun har fået begge olivers varianter til gamle hunde og lige nu kingsmoor. Sådan set udemærket begge to, men jeg synes hun både spiser meget og sk.... meget? Især her på det sidste.. Hun er bestemt ikke tyk, selvom hun da to et kilo på efter sterilisation, men det klædte hende bare. Msåke hun har tabt sig igen da den sidste vægt vi var på sagde noget andet end jeg forventede. Men hun har meget travlt med at skulle ud og lave om morgenen og om aftenen på trods af at det ser fint ud. Tidligere var hun en hund der uden problemer kunne holde sig til langt op af formiddagen.. Jeg ved ikke om det bare er fordi senior foderet fra kingsmoor er lettere fordøjeligt? Men jeg kunne godt tænke mig at prøve et andet senior foder eller foder med tilsvarende værdier. Hvilket er omkring 22% protein og en 12 % i fedt. Hellere højere fedt indhold end protein pga hendes allergi. Så uden Hvede, soja og oksekød. Seniorfoder har også ofte flere antioxidanter, hvilket er tiltrækkende med en hund der har haft kræft... Så hvad har i af erfaringer med seniorkost? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret November 27, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 27, 2011 Køb Profine Senior Turkey & Potatoes - Tilbud: 399,00,- Nogen der kender det her mærke feks? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Lillemyr Besvaret November 27, 2011 Rapporter Share Besvaret November 27, 2011 Jeg bruger selv varianten med laks og min allergihund har aldrig haft det bedre )). Nogle af dem jeg kender der bruger senior-varianten, der har hunden det super, andre har tendens til tør pels. Men det er jo forskelligt fra hund til hund, så hvis det tiltaler dig er det jo bare at prøve. Hilse Tina Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts