Hop til indhold

Søger gode opdrætter af Cairn terrier


Gæst Løye
 Share

Recommended Posts

Hej Forum

Vi er en familie på 4, vi har været så uheldige at mindste vores hund, som desværre kun blev 7 år.

Hun var sit liv igennem plaget af en lang række sygdomme som, voldsomt eksem, epilepsi og en lang række øreproblemer.

Vi har været rigtig uheldige med vores opdrætter af vores tidligere hund.

Vi er denne gang meget opmærksomme på at finde nogle opdrættere der prioritere raske og sunde hvalpe frem for alt.

 

Vi vil derfor høre om der er nogen der kan anbefale, opdrætter af cairn terrier?

 

Håber i kan hjælp.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Forum

Vi er en familie på 4, vi har været så uheldige at mindste vores hund, som desværre kun blev 7 år.

Hun var sit liv igennem plaget af en lang række sygdomme som, voldsomt eksem, epilepsi og en lang række øreproblemer.

Vi har været rigtig uheldige med vores opdrætter af vores tidligere hund.

Vi er denne gang meget opmærksomme på at finde nogle opdrættere der prioritere raske og sunde hvalpe frem for alt.

 

Vi vil derfor høre om der er nogen der kan anbefale, opdrætter af cairn terrier?

 

Håber i kan hjælp.

 

Nu kan jeg ikke se hvor du er fra, men jeg vil klart anbefale jer Kennel Tofthus i Kgs. Lyngby i storkøbenhavn: Tofthus Cairn Terrier - Velkommen

 

Min hunds far var derfra. Han var DKCH i 2007 og vandt også en best in show (mener jeg) en enkel gang.

De laver nogle kæmpe store og sunde Cairn Terriere - de er simpelthen så smukke!

Nalas far som 6 årig: IMG_0576.jpg

Nalas far som 1 årig: Nalas far - Tofthus Connory.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Mange tak for det fine link.

Vi bor i Midtjylland, men er villig til at køre i hele landet for at få en dejlig rask hund.

Men kender du evt. nogen opdrætter i Jylland?

Nej, desværre ikke :-(

 

Jeg tror godt du kan ringe til den jeg har linket til. De arbejder måske sammen med nogle opdrættere i Jylland, de vil kunne anbefale. Manden der ejer det er dyrelæge og konen er hundefrisør med ekspert indenfor trimning, så de er lette at få fatte i :-)

Jeg har på et tidspunkt ringet om det rette hundebur til en Cairn, og de var meget glade for at kunne hjæpe :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder som rigtig gode opdrætter, jeg har lige været inde at se deres hjemmeside, og deres hunde ser rigtig flotte og sunde ud.

Idet han selv er dyrlæge, tror jeg de bestræber sig på sunde og raske hvalpe.

Men tror helt sikker det er nogen vi vil overveje: D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia

Jeg har selv en dejlig Cairn.. Dog er hun uden stamtavle. Hun bliver 8 år næste år:lun:

 

Jeg vil anbefale jer at gå ind på DKK's hjemmeside under hvalpeanviser og se hvilke opdrættere der findes rundt omkring i landet. Det er jo en dejlig populær race, så jeg er overbevist om at der er mange at vælge imellem. Men jeg vil klart anbefale jer at kigge godt omkring, tag flere forskellige steder hen, så i har noget at sammenligne med. Tag evt. på udstillinger for at se så mange forskellige Cairns... Der er ofte udstillinger både på sjælland og i jylland. Evt. lav en aftale med en opdrætter og hør ad om de kommer på en udstilling så i kan se dem der og snakke med dem :-)

 

Rigtig god jagt på jeres kommende Cairn terrier. Det er og bliver bare en skøøøøøn race:lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil anbefale jer at gå ind på DKK's hjemmeside under hvalpeanviser og se hvilke opdrættere der findes rundt omkring i landet. Det er jo en dejlig populær race, så jeg er overbevist om at der er mange at vælge imellem. Men jeg vil klart anbefale jer at kigge godt omkring, tag flere forskellige steder hen, så i har noget at sammenligne med. Tag evt. på udstillinger for at se så mange forskellige Cairns... Der er ofte udstillinger både på sjælland og i jylland. Evt. lav en aftale med en opdrætter og hør ad om de kommer på en udstilling så i kan se dem der og snakke med dem :-)

 

Rigtig god jagt på jeres kommende Cairn terrier. Det er og bliver bare en skøøøøøn race:lun:

 

JA! Det var en god idé. Listen er her: Cairn Terrier

Et godt råd er at besøge opdrætterne når de ikke har hvalpe - så kan man bedre fokuserer på de voksne hunde (der senere vil blive forældrene) og på at snakke med opdrætterne - ellers går det hele jo bare op i hvalpe!

 

Erklærer mig helt enig! Jeg elsker de skønne Carin Terrier :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia

Enig, sørg for at komme der ud når der ingen hvalpe er.. Det har vi selv gjort da vi ledte efter vores hund nummer 2.

Jeg synes det er vigtigt at man gør sit forarbejde ordentlig, så det er bare om at komme ud at hilse på og for guds skyld SPØRG om alt hvad der falder jer ind.

 

Hvis den gode mavefornemmelse ikke er der, så lyt til den.. Mavefornemmelse tager sjældent fejl :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Mange tak for jeres gode råd, er rigtig glade for i kan hjælpe, det betyder rigtig meget.

Der er rigtig mange forskellige hjemmesider derude, med en masse viden omkring denne race, men det bedste viden man kan få, er fra folk der selv har erfaring med denne dejlige race.

Er der nogen af jer der har haft problemer med sygdomme?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia

Jeg har ingen problemer haft med Chili.. Hun har dog været uheldig to gange med sine poter hvor en negl er knækket. Men det kan ske for selv den bedste hund:blink:

Men sygdom har vi ingen ting haft af i de 7 år vi har haft hende. Hun er en sund og robust race som har et godt helbred. Ingen problemer med pelsen eller noget.

Hun har selvf. haft dårlig mave fra tid til anden og kastet op.. Men det er egentlig det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Min Nala er jo en blanding, men mest Cairn. Hun er kun 1 nu,så hun kan selvfølgelig sagens nå at blive syg endnu, men indtil videre har hun ikke fejlet noget alle andre hunde ikke også vil kunne få - hun har været falsk drægtig, haft næseorm og kennel hoste. De sidst to ting er et resultat af at vi er i hundeskoven 3-4 gange om ugen hvor sådan nogle sygdomme selvfølgelig raser! Helt generelt er de robuste sunde hunde de kære terrier og især cairn'en ;) Det er et valg i vil blive rigtig glade for ;) Hvad var jeres gamle hund og hvad mistede i den til? :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...