Hop til indhold

nogen der kender Gilpa Junior ?


Gæst c-schneiders
 Share

Recommended Posts

Gæst c-schneiders

Jeg har kigge mig lidt omkring efter et forder der er lidt mere økonomisk end det vi bruger nu. Vores samlet foderbudget for hund, 2 katte og 2 papegøjer ligger på godt 1200 om måneden, så jeg så gerne at vi kunne spare lidt. Jeg vil dog ikke gå på kompromi med kvalliteten.

 

Jeg er faldet over GILPA Junior, og det indholdet ser umiddelbart ud til at lige Olivers meget.

Men er der nogen her der kender produktet og kan fortælle lidt om jeres erfaringer ?

 

Prisen er ca det halve af Olivers, så det er bestemt værd at tage med.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst c-schneiders

Hmm, jeg fandt ikke rigtig noget information om Gilpa, men jeg fandet da ud af at jeg ikke vil igang med at lave mit foder selv. Det er for tidkrævende og så tror jeg ikke rigtig der er penge at spare ved det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst lillefod
Ja det er jeg klar over, men nu har jeg kun 1 hund og jeg vil gerne have at hans foder er så frisk som muligt.

 

Hvis du kender nogle der køber stort ind, er det vel ikke et problem at købe en enkelt sæk derfra? ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst c-schneiders
Hvis du kender nogle der køber stort ind, er det vel ikke et problem at købe en enkelt sæk derfra? ;-)

 

Det kan du have ret i, men jeg kender ingen der køber stort nok ind til at dat kan betale sig i forhold til prisen på Gilpa Junior.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
Han er 8 måneder og vejer idag 30,3 kg.

 

Så kan du fodre ham med ca. 700g rå kylling om dagen. Det vil koste ca 11-12,- kr pr dag hvilket igen svarer til 360,oo kr pr md.

Og ja det er hel kylling med ben og det hele.

Ikke noget med at koge/stege dem for det er det der gør at benene kan splintre.

 

Kvalliteten er bedre end fuldfoder og han kommer ikke til at mange hverken vitaminer og mineraler.

De kyllinger jeg køber vejer ca 12-1400 g og jeg køber dem i Aldi.

Hvis du vil veksle lidt så er alle former for kød godtn men lam ,får og gris kan godt give dårlig ånde ( i begge ender)

 

Nu er han stadig i vokse alderen og derfor skal han have lidt mere end 2 % af sin kropsvægt i foder. Det er derfor jag skrev at ca 700 g ville passe fint. Hvis du efetr en måned finder at han er lidt for "fed " at se på så sætter du blot mængden til 600 g.

 

Jeg serverer gerne kyllingerne medens de stadig er lidt frosne for det kan hunden bedre håndtere, af en eller anden grund.

 

 

Peter.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman

Du kan læse om Gilpa her:

http://www.dogfoodanalysis.com/dog_food_reviews/showproduct.php?product=1118&cat=6

 

 

Og jeg er enig i at det ikke er et foder jeg ville bruge. Det har et stort indhold af hvede som er er allergen for hunde. Ydermere så er køddelen af så ringe kvallitet at der burde stå affald på posen.

 

 

Det er billigt men det afspejler sig så sandeligt også i kvalliteten.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...