Hop til indhold

A38 eller mangel på samme???


Aslan
 Share

Recommended Posts

Aslan har jo længe ikke villet spise a38.

 

Så i dag snakkede kæresten med en der har haft maaaaaaaaaaaaaange hunde i årenes løb.....

 

Han siger at når hunde spiser meget græs (hvilket aslan gør, helst græsplænen :roll:) er det deres måde at holde maven ok på.

 

Og at til vinter når græsset ikke er 5 potter tis værd, vil han gerne have a38.

 

Sådan har det været ved nogle af hans hunde.

 

Så er mit spørgsmål, er der nogen af jer der har (haft) en hund der laver det nummer? Ikke a38 om sommeren pga græs og gerne om vinteren?

 

Og er en hund vitterligt bevidst om hvad a38 gør for hundens mave?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ina - slettet bruger

Hej

Nej jeg tror ikke en hund ved om A-38 er godt for maven eller ej.

Mine hunde har fået det en overgang, for det fik/får de hos opdrætteren.

Det siges at A-38 holder maven i form både på mennesker og hunde, men der er jo også både mennesker og hunde som ikke tåler mælkeprodukter så godt. Så mine hunde får det ikke mere.

Uanset om mine hunde fik det eller ej så åd de også græsplænen, rabatter og hvad ved jeg ,bare der var noget græs.

I natur hos de vilde hunde findes der jo heller ikke A-38, så kan man vel sige at det ikke er naturligt for hunde.

Hilsen

Ina

Link til indlæg
Del på andre sites

Nikker i enighed med ovenstående og gætter på at det nok nærmere hænger sammen med at A38 er surt, og derfor måske ikke tiltalende for den unge herre?

 

Har I givet ham det rent eller blandet det i opblødet foder? Og hvad er behovet for fortsat at give ham det?

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Har I givet ham det rent eller blandet det i opblødet foder? Og hvad er behovet for fortsat at give ham det?

 

Både rent og blandet, han gider det ikke.

 

Han fik det som "dessert" da han engang godt kunne li det (og for at holde maven ved lige, han er hvalp og det er ikke altid vi lige ser hvad han får spist), så flyttede vi, og nu gider han det ikke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmmm, tænkte om det havde haft noget at gøre med det opblødede foder og han var træt af det. Mest fordi jeg oplever min egen hvalp have større interesse i sit foder når det bliver givet i "rå form". Men kunne se ud til han bare ikke har smag for det længere.

 

Giver ikke længere min hvalp på 12 uger A38 fast, og har ikke set nogen ændring i hendes afføring siden.

 

A38 absolut ikke en dum ting, men måske ikke længere en nødvendighed? Ellers kunne det være forsøget værd at finde på et eller andet der kan puttes i A38, så det har en mere spændende smag for ham?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmmm, tænkte om det havde haft noget at gøre med det opblødede foder og han var træt af det.

 

Hmm, du siger noget.

Jeg ved det ikke, det finder vi ud af den dag han overgiver sig til tørt tørfodder :roll:

 

 

 

Er det kun mens den er hvalp, eller er det noget man skal fortsætte med for at holde maven OK ?

 

Det er forskelligt fra person til person.

 

Mine sviger forældre giver det altid til dessert så har deres hunde noget at glæde sig til.

 

Andre som f. ekls mk101 gør ikke.

 

A38 (yogurt natural har samme virkning og er lidt billigere) stabilisere maven. Har din hvalp en "sart" mave, er det en god ting at bruge så længe den er hvalp (mener jeg) og spiser ting den får dårlig mave af.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...