Hop til indhold

Hundegitter højt!


Gæst Puddi
 Share

Recommended Posts

Øv, hvor er det træls for jer :ae: Men hvad så med adfærdsbehandleren, gav han/hun op ?

 

Der findes jo alternativer til piller, hvis man ikke bryder sig om at medicinere hunden på den måde. Baldrian-dråber samt Bachs rescue remedy kan vist begge købes i matas, og er en form for blomstermedicin. Det kan også indtages af mennesker. Så vidt jeg husker er Bachs mere til at hjælpe hunden videre ovenpå et traume, eller netop for at forhindre et traume. Baldrian skulle virke beroligende og afstressende.

 

Ellers er der Anxicalm og Zylkene. Zylkene har jeg ikke selv kendskab til. Anxicalm gav vi begge vores hunde op til nytår, henover nytåret og lidt ind i januar. Den ene hund får det igen nu her, fordi hun har lavet lidt ballade når de har været alene hjemme. Måske det er fyrværkeriet og nytåret som har sat sig lidt bedre fast end først antaget, så det prøver vi lige i første omgang.

 

Vi har prøvet det du skriver, det virker ikke det mindste "beroligende" på vores hund, vi kan ikke mærke forskel overhovedet. Vi har også prøvet noget "duft-spray" der skulle lugte af diende hundemor, noget man sætter i stikkontakten som spreder feromoner rundt mm.

Jeg tænker simpelthen den ikke er urolig og bange, men mere "keder sig" og laver unoder fordi den kan og fordi det er sjovt, men også fordi den er "frustreret" over at vi er gået når den nu bedst kan lide at hele flokken er der.

 

Adfærdsbehandleren har ikke givet op, men hun har ikke rigtig andre forslag nu end bur og der hyler den jo, netop fordi der ikke er noget at lave=den keder sig, og jeg tror den har brug for hjælp til at finde ud af, at den skal lægge sig ned og slappe af når vi ikke er det......suk....

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...