Hop til indhold

Hundegitter højt!


Gæst Puddi
 Share

Recommended Posts

Jeg skal bruge et gitter der er højt, min 110 cm.

Og så må det ikke være bredere en 73 cm.

 

Nogen er kan finde det? Det gør ikke noget det brugt.

 

Marie.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har et på 92 cm. som klart er den af mine låger der osse er mest holdbar.

Jeg har ikke set en børnelåge der er højere og har heller ikke oplevet det skulle være nødvendigt - KW Produkter

> diverse tilbehør > dørgitter

 

Charles hopper nu nemt og uden tiløb (og uden at røre lågen!!) over vores babygitre, hvis hans yndlings"moster" kommer på besøg, og de er på den anden side. Men det er ikke et problem i hverdagen, normalt bliver han pænt på den side han skal.

Link til indlæg
Del på andre sites

Charles hopper nu nemt og uden tiløb (og uden at røre lågen!!) over vores babygitre, hvis hans yndlings"moster" kommer på besøg, og de er på den anden side. Men det er ikke et problem i hverdagen, normalt bliver han pænt på den side han skal.

 

Hvis en hund hopper over 92 cm. så forestiller jeg mig at den osse vil forsøge at forcere 110 cm.

Et børnegitter er jo ikke en låst dør, lige meget hvad :-)

Mine hunde ville osse kunne komme over på den anden side, men det ved de jo godt de ikke skal.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 years later...

Vi har en lille havaneser og han hopper snildt over "doberman-gitteret" på 110 cm højt! Så jeg vil gerne høre, om der findes noget højere? Gerne en gitterlåge/gitterdør, for er rimelig træt af et splittet hjem hver dag, og jeg tænker også det kan være farligt for hunden at forcere et så højt gitter når man selv er så lille og der er jo også langt ned igen :(

Vi har ingen problemer med bredden, men jeg kan ikke finde noget der er højere end de 110 cm, er der nogen af jer andre der kan eller ved hvor?

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har en lille havaneser og han hopper snildt over "doberman-gitteret" på 110 cm højt! Så jeg vil gerne høre, om der findes noget højere? Gerne en gitterlåge/gitterdør, for er rimelig træt af et splittet hjem hver dag, og jeg tænker også det kan være farligt for hunden at forcere et så højt gitter når man selv er så lille og der er jo også langt ned igen :(

Vi har ingen problemer med bredden, men jeg kan ikke finde noget der er højere end de 110 cm, er der nogen af jer andre der kan eller ved hvor?

 

Jeg har ikke lige et bud (joh, måske noget plexiglas, som han ikke kan kravle i og dermed komme over?), men må jeg spørge, i hvilke situationer han splitter hjemmet ad?

Link til indlæg
Del på andre sites

Charles hopper nu nemt og uden tiløb (og uden at røre lågen!!) over vores babygitre, hvis hans yndlings"moster" kommer på besøg, og de er på den anden side. Men det er ikke et problem i hverdagen, normalt bliver han pænt på den side han skal.

 

Penny kan gøre det samme, og hun er jo ikke engang særlig høj i ryggen... Og vi har endda snydt, vores gitter sættes fast på væggen, og man kan derfor i princippet sætte den så højt man vil... Så nu passer det med at vores er så høj at de to små kan komme under, og så lav at Penny hopper over :lol: SÅ den eneste som spæres af det gitter er Dexter, og vi kunne i princippet have tegnet en streg på gulvet så ville den have stoppet ham :lol: Typisk!

Link til indlæg
Del på andre sites

Penny kan gøre det samme, og hun er jo ikke engang særlig høj i ryggen... Og vi har endda snydt, vores gitter sættes fast på væggen, og man kan derfor i princippet sætte den så højt man vil... Så nu passer det med at vores er så høj at de to små kan komme under, og så lav at Penny hopper over :lol: SÅ den eneste som spæres af det gitter er Dexter, og vi kunne i princippet have tegnet en streg på gulvet så ville den have stoppet ham :lol: Typisk!

 

her endte det også med, at 8 ud af 10 hunde (vi har et stort gennemløb af hunde, btw :lol:) hoppede over i stedet for at blive hvor de skulle. Det var faktisk kun Sally, samt de meget små og meget gamle, der ikke hoppede. Så jeg købte et på 110 cm, og det er indtil videre kun Charles og Woody der forcerer det. Charles gør det KUN for helt specielle personer, Woody gør det når det passer ham :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har en lille havaneser og han hopper snildt over "doberman-gitteret" på 110 cm højt! Så jeg vil gerne høre, om der findes noget højere? Gerne en gitterlåge/gitterdør, for er rimelig træt af et splittet hjem hver dag, og jeg tænker også det kan være farligt for hunden at forcere et så højt gitter når man selv er så lille og der er jo også langt ned igen :(

Vi har ingen problemer med bredden, men jeg kan ikke finde noget der er højere end de 110 cm, er der nogen af jer andre der kan eller ved hvor?

 

Har I trænet alene-hjemme med hunden ? For det kan jo også være et tegn på seperationsangst, at hunden ødelægger.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad med at sætte et rullegardin op i dørekarmen sådan at det lige går ned over lågen , det skal bare dække de øverste 10 cm.

Det havde jeg også til den hund jeg havde før da han gerne hoppede over lågen, men når gardinet var trukket ned blev han pænt hvor han skulle også selv om det var en af de små låger. Men han har aldrig været en hund der har ødelagt så hvis jeres er en der tygger ting i stykker kan det ikke anbefales.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad med en net-dør eller tremmedør til hunde-løbe-gårde der åbner modsat den eksisterende dør?

 

Men ellers handler det vel mest om at lære hundene at de ikke må hoppe over.

 

vh PBC

 

Jo du har ret, vores hun er bare temmelig ydrestyret og kunne ikke drømme om at hoppe over så længe vi er hjemme, men der går ikke mere end ti minutter fra vi er gået, til han er hoppet over. Ved ikke helt hvordan man lærer dem "indrestyring" men måske det kommer med alderen, han er jo stadig kun en hvalp/unghund. :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja meget. Så meget at vi snart er ved at miste jobs fordi vi har startet forfra en del gange og konstant har været nødt til at være hjemme tidligt på skift. Det går godt/efter planen indtil vi når op på længere end 5 minutter, så "hærger" han, eller piver hvis han ikke kan "hærge". Han virker mest af alt til at kede sig og gerne vil have vi kommer hhjem igen. Han er en selskabshund og kan ja bedst lide selskab. Vi har endda haft en hundeadfærdsbehandler på, jeg tror vi har prøvet alt, undtaget piller :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja meget. Så meget at vi snart er ved at miste jobs fordi vi har startet forfra en del gange og konstant har været nødt til at være hjemme tidligt på skift. Det går godt/efter planen indtil vi når op på længere end 5 minutter, så "hærger" han, eller piver hvis han ikke kan "hærge". Han virker mest af alt til at kede sig og gerne vil have vi kommer hhjem igen. Han er en selskabshund og kan ja bedst lide selskab. Vi har endda haft en hundeadfærdsbehandler på, jeg tror vi har prøvet alt, undtaget piller :(

 

Øv, hvor er det træls for jer :ae: Men hvad så med adfærdsbehandleren, gav han/hun op ?

 

Der findes jo alternativer til piller, hvis man ikke bryder sig om at medicinere hunden på den måde. Baldrian-dråber samt Bachs rescue remedy kan vist begge købes i matas, og er en form for blomstermedicin. Det kan også indtages af mennesker. Så vidt jeg husker er Bachs mere til at hjælpe hunden videre ovenpå et traume, eller netop for at forhindre et traume. Baldrian skulle virke beroligende og afstressende.

 

Ellers er der Anxicalm og Zylkene. Zylkene har jeg ikke selv kendskab til. Anxicalm gav vi begge vores hunde op til nytår, henover nytåret og lidt ind i januar. Den ene hund får det igen nu her, fordi hun har lavet lidt ballade når de har været alene hjemme. Måske det er fyrværkeriet og nytåret som har sat sig lidt bedre fast end først antaget, så det prøver vi lige i første omgang.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...