Hop til indhold

Knude i nakken?


vinhou
 Share

Recommended Posts

Sascha har en knude på størrelse med en 5-krone i nakken, lige bag det sted, hvor halsbåndet sidder. Den er hård og ikke øm. Mine "hundekyndige" familiemedlemmer mener, det er en fedtknude.

 

Men jeg er selvfølgelig bekymret. Kender I noget til den slags?

 

Hun skal forøvrigt snart til dyrlægen igen, da hun går lidt sært med bagbenene efter et fald (e.l.), så der vil jeg selvfølgelig forhøre mig med ham - men hvis der var nogle af jer, der havde erfaringer, ville det da være dejligt. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm... det lyder godt nok lidt stort. - så dejligt at høre, at du vil vende det med dyrlægen. Mine tanker om det er også, at det muligvis kunne komme fra vaccination? Milo fik også en bule der, hvor han var blevet vaccineret første gang.. Eller måske er chippen vandret og generer lidt?

 

Jeg kan som sagt ikke komme med det store lighedstegn, men det kunne da være. Milos bule gik væk skal det lige siges :-) Der er slet ikke noget at mærke nu.

 

Håber at I finder ud af hvad det er, og at der ikke er sket noget større med benene. God bedring til Sascha :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Min den ældste har en knude bag det ene skulderblad. Den begyndte at vokse fra hun var ca. 1 år gammel og har været i gennem et par stadier de seneste syv år. Den startede på størrelse med en ært, og har været oppe at vende ved størrelsen på en bordtennisbold.

 

Allerede fra starten fik jeg konstateret, at der var tale om en talgknop/knude. Altså en overproduktion af talg, der ikke kan komme væk. Måske det kan være noget sådan?

 

Jeg har længe gået med tanken om at fjerne den på hende, men alle dyrlæge siger, at den generer mig mere end den generer hende. Og nu sidder den et sted, hvor man altid kan holde øje med den. Og forsikret om, at der er ikke kan gå betændelse i den, og hun dermed pludselig kan blive syg, har jeg indtil videre ladet den være.

 

En enkelt gang er den dog blevet tømt, men den fyldes igen i løbet af et pra måneder. Skal den fjernes, skal det være kirurgisk, og er ikke sikker på jeg vil lade min forfængelighed sende hende en tur på bordet...

 

Måske det kan være noget sådant? Men så vil jeg tro den skal være helt rund? Det er den i hvert fald her.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...